Personligen har jag svårt för hans texter (gillade dem dock 2000, när jag gick i mellanstadiet) men jag hyser en viss respekt för hans musikaliska förmåga, hur man än vrider och vänder på det har han i vissa spår en viss charm och personlighet. Dessutom är några av hans mer seriösa låtar rätt bra ur en "skit amerikansk bluesrock"-vinkel. Det är dock hans "fuck you" till hela kulturetablissemanget som imponerar mest, och i jämförelse med den bleknar hans musikaliska prestationer.
Jävligt värdelös musik i mina öron men texterna är ju faktiskt genialiska på sitt eget sätt. Att EPA-raggare lyssnar på Meduza betyder ju inte att de inser att texterna är lite mer än bara kiss, bajs och snopp.
Jag tycker att hans musik till 96% är riktigt dålig, och likaså hans hemvideos. Att han sedan har lyckats få in en del poänger här och där är ingenting som gör honom till ett geni i min mening. Sen har han inte direkt påverkar någonting heller, utöver könsrocken och raggarkulturen, vilket känns otillräckligt för att kunna kallas geni.
Jag vill gilla honom men det går bara inte. Dagisnivå på humorn och texterna. Musiken är skitrist raggarrock bara. Med ett litet undantag. Den briljanta låten, "Termosen".