Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-15, 20:32
  #217
Medlem
Tunnan.och.Morotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Jag såg att det fanns på piratebay
var det den med strippan också? =P
Citera
2011-03-16, 14:51
  #218
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tunnan.och.Moroten
var det den med strippan också? =P

Jovisst, hon var med. Och den finns att se här
http://luftkaffe.se/meduza/jvideo/Ed...1H3&Itemid=137
Citera
2011-03-16, 15:16
  #219
Medlem
en aktuell låt http://www.youtube.com/watch?v=PUeE3TrLqYQ
Citera
2011-03-16, 18:05
  #220
Medlem
Tunnan.och.Morotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Jovisst, hon var med. Och den finns att se här
http://luftkaffe.se/meduza/jvideo/Ed...1H3&Itemid=137
ahhha
Citera
2011-03-20, 16:50
  #221
Medlem
EHJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Är det den här låten du tänker på?
http://www.youtube.com/watch?v=Rngygln3yC8
Visst var det den jag tänkte på!
Tackar tackar.
Citera
2011-03-29, 17:20
  #222
Moderator
Humbugs avatar
Ikväll klockan 21:30 handlar hela Kobra i SVT2 om könsrock och det kommer att vara ett inslag om Eddie i programmet.
Citera
2011-03-29, 17:48
  #223
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Ikväll klockan 21:30 handlar hela Kobra i SVT2 om könsrock och det kommer att vara ett inslag om Eddie i programmet.
Och på fredag kl 20.00 i SVT2 sänds programmet "Eleganten från vidderna", ett entimmes porträtt av K special om Eddie.
Citera
2011-04-01, 20:41
  #224
Medlem
saagverks avatar
jag vet inte om det är någon större merit i dagsläget, men jag var på en av de här konserterna i en folkpark då någonstans 82-83.
Det här programmet lockar fram en del minnen trots att det är ganska länge sedan. Nostalgi.

Edit. Han verkar ju också ha varit en relativt komplicerad personlighet med ständigt skiftande humör och dessutom troende, vilket kanske var lite oväntat.
Ett på många vis facinerande livsöde måste man nog säga.
__________________
Senast redigerad av saagverk 2011-04-01 kl. 21:01.
Citera
2011-04-01, 21:15
  #225
Medlem
MajorMongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saagverk
jag vet inte om det är någon större merit i dagsläget, men jag var på en av de här konserterna i en folkpark då någonstans 82-83.
Det här programmet lockar fram en del minnen trots att det är ganska länge sedan. Nostalgi.

Edit. Han verkar ju också ha varit en relativt komplicerad personlighet med ständigt skiftande humör och dessutom troende, vilket kanske var lite oväntat.
Ett på många vis facinerande livsöde måste man nog säga.
Det är en merit, hade jag haft åldern inne hade jag också åkt på dom där konserterna. Det är inte utan att man blir lite tårögd när man kommer till segmentet där dottern berättar om att han aldrig hälsade på. Likaledes blir man rörd när Errol berättar att han supit upp allt han ägt. Jag vet exakt hur det är, även om jag inte varit med om det själv.

Förresten, får man respekt i den här tråden om man var med på tiden när Eddies hemsida bestod av strippbilder av kärringen hans?
Citera
2011-04-01, 23:52
  #226
Medlem
Näe,knappast från en snubbe som var med när det begav sig.
Jepp,hypen är sann..80 talet var faktiskt roligare
Var aldrig något större fan när EN stod på toppen..han var Bert karlssons skapelse kändes det som.
Det sagt,han var en folklig artist på ett sätt som är starkt förknippat med folkpark,starkbärs,sommmar och rattar En kul tid när folkhemmet fortfarande upprätthöll spillrorna,och det var rebelliskt att skrika ronka på stan.

En annan tid.
Citera
2011-04-01, 23:59
  #227
Medlem
MajorMongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Näe,knappast från en snubbe som var med när det begav sig.
Jepp,hypen är sann..80 talet var faktiskt roligare
Var aldrig något större fan när EN stod på toppen..han var Bert karlssons skapelse kändes det som.
Det sagt,han var en folklig artist på ett sätt som är starkt förknippat med folkpark,starkbärs,sommmar och rattar En kul tid när folkhemmet fortfarande upprätthöll spillrorna,och det var rebelliskt att skrika ronka på stan.

En annan tid.
Det är fortfarande rebelliskt att skrika "Kuken står" på torget... På 90-talet dog möjligtvis musiken, men ideologin att ge fingret till de äldre, visa röven till de som betalar och spy på de som går genom snurrgrinden åt rätt håll lever kvar. Leve Eddie!
Citera
2011-04-02, 00:04
  #228
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MajorMongo
Det är fortfarande rebelliskt att skrika "Kuken står" på torget... På 90-talet dog möjligtvis musiken, men ideologin att ge fingret till de äldre, visa röven till de som betalar och spy på de som går genom snurrgrinden åt rätt håll lever kvar. Leve Eddie!

Hehe..vilket torg då?
Skriker du kuken står på stortorget i Växjö idag,så är det f-n ingen som ens orkar höja ögonbrynen!
Attityden idag är att money talks shits walks.
Det var inte så på 80-talet.Du skulle vart med!
Å en ny vinyl 7 med The Smiths eller New Order väntandes runt hörnet.

Those were the days my friend
I thought they never end...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback