Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-12-25, 16:43
  #397
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richenbacker
Satan vad mediakåt kajsa blivit de senaste dagarna,nu talar hon o kristina ut i aftonbladet.Vad blir härnest? Skavlan,Robins,Malou,debatt? Krister i p3? Film/bokkontrakt?

Alla artiklar är tagna ifrån samma intervju, nämligen den i QX. Hon lär inte snacka något mer om det här eftersom hon nästan aldrig gett intervjuer förr.
Citera
2011-12-25, 16:49
  #398
Medlem
Sicken lebb hon har blivit. Den där frisyren och de hårda dragen... + ögon som ångar "snart skall jag slicka fitta" . Det är inte de homosexuella som skall benämnas konstiga i vårt samhälle. De står på det andra sidan äppelträdet. Det är dem jävlarna som pallar på både sidorna man skall se upp för.

Herngren, du är en bättre snubbe än den där hoppan...
__________________
Senast redigerad av M4RK-5 2011-12-25 kl. 16:59.
Citera
2011-12-25, 19:22
  #399
Medlem
Endsiegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PontusEnhorning
På vad sätt är hon en "skam"?

Och hur är detta kopplat till henne som "svensk idrottsstjärna"?!

Kajsa Bergqvist var en duktig idrottare, men nu när detta kommer ut och det visar sig att hon är flata? Det är ju uppenbarligen en stor skam för landet. Hon borde ju inte alls få tävla för Sverige mer kan man tycka.
Citera
2011-12-25, 19:24
  #400
Medlem
Endsiegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prima Suspecta
Och du då, tycker du att tyska är ballare än svenska? Varför duger inte vårt modersmål?


Vem har sagt att jag anser Tyska vara ett "ballare" språk en svenska?
Är det möjligt så att du känner dig avundsjuk då jag talar flera språk och du knappt klarar av ett?

Uppenbarligen är du newfag på detta forum, då du inte förstår hur det fungerar.
Citera
2011-12-25, 19:39
  #401
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endsieg
Kajsa Bergqvist var en duktig idrottare, men nu när detta kommer ut och det visar sig att hon är flata? Det är ju uppenbarligen en stor skam för landet. Hon borde ju inte alls få tävla för Sverige mer kan man tycka.
Well, hon kommer ju inte tävla mer för Sverige (i höjdhopp i varje fall), varför den frågan är löst.

Att hon nu berättar om att hon tyr sig medels begär till "sitt eget" kön etc. är ju i sig inte så upphetsande en tid som 2011–12. Detta med "skam" som du för in i sammanhanget – är ju rätt anmärkningsvärt egentligen. Och du talar t.o.m. om "stor skam"! ...

Jag är av en annan uppfattning. Detta är hennes beslut, och det bör, menar jag, inte i någon mening inkräkta på henne som idrottsperson, allra minst vad gäller det som ligger bakom henne i form av den ytterst fantastiska höjdhoppskarriären. Vill man hårddra det var hon ju dessutom att betrakta som heterosexuell på den tiden.
Citera
2011-12-26, 00:44
  #402
Medlem
Erkoos avatar
Meh, tycker inte det är så förvånansvärt att hon kom ut som flata, det syntes lång väg på henne att hon spelar för båda lagen.

Hade varit mer intressant om det kommit ut några privata och sjuka bilder med diverse sexleksaker inblandat eller att hon idkat tidelag.
Citera
2011-12-26, 11:46
  #403
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endsieg
Kajsa Bergqvist var en duktig idrottare, men nu när detta kommer ut och det visar sig att hon är flata? Det är ju uppenbarligen en stor skam för landet. Hon borde ju inte alls få tävla för Sverige mer kan man tycka.

Varför skulle det vara en skam för Sverige att Kajsa Bergqvist är flata?
Själv tycker jag det är en större skam att det finns en massa homofoba idioter i landet.

/VV
Citera
2011-12-26, 19:32
  #404
Medlem
Men mångkultur går före homofobi? Eller?
Citera
2011-12-26, 22:29
  #405
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Varför skulle det vara en skam för Sverige att Kajsa Bergqvist är flata?
Själv tycker jag det är en större skam att det finns en massa homofoba idioter i landet.

/VV
Så är det ju. Dessutom är Kajsa Bergqvist som person, enligt min erfarenhet från diverse sammanhang: en schyst, trevlig, cool, kunnig och rolig människa.

Och vidare: Av det man kunde se och höra av henne som studioexpert i SVT invid André Pops tidigare i år – var ju detta mest positivt. Hon är minst lika bra som de andra figurerna SVT har eller har haft nyligen som friidrottsexpert. Jag menar, Gärderuds floskler har vi hört till leda och andra som Erica J (förvisso en rejäl sexbomb enna! ) eller Peter H har inte alls Kajsas pondus och friidrottskarisma.

Kajsa Bergqvist – ska vi tamefan vårda ömt! Hon är både ett ljus i monosexvärlden och i friidrottsvärlden (även om hon slutat som aktiv friidrottare).
Citera
2011-12-26, 22:44
  #406
Medlem
Alltid tyckt det var något underligt med Kajsas uppsyn, något konstigt i hennes sätt att föra sig när hon koncentrerade sig inför hoppen.
Nu vet man alltså att det var butch-dragen man såg...

Nåja, det är väl bara för väl för flickebarnet - nu har hon ju lite mer plats i garderoben sin.
Citera
2011-12-26, 23:14
  #407
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf
Alltid tyckt det var något underligt med Kajsas uppsyn, något konstigt i hennes sätt att föra sig när hon koncentrerade sig inför hoppen.
Nu vet man alltså att det var butch-dragen man såg...

Nåja, det är väl bara för väl för flickebarnet - nu har hon ju lite mer plats i garderoben sin.
Butch?
Ähh, kom igen nu!

"Butch" är ju alltså översatt – en karlaktig kvinna.

En butch är således ungefär som den unga Linni i årets Idol-tv-program (även om hon känns för ung för begreppet som sådant).

Så här ser en en (social) butch från USA ut. Här snackar vi butch på riktigt!

Kajsa är alldeles för "kvinnlig" – ännu ...
Citera
2011-12-27, 00:33
  #408
Medlem
Ouch för Måns - knappast en brudattraktion att bli dumpad av frun för en ANNAN KVINNA!

Men roligt för oss alla andra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback