2008-01-17, 21:03
Medlem
Ph0nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliT
Ja, jag syftar till estetiken.

Vet inte om jag vill hålla med i så fall. Visst kan det säkerligen bli bättre, men det är för den saken skull inte dålig byggt.

Vi har sett 2 rätter, förmodligen inte i färdigutvecklat utseende.
Senast redigerad av Ph0ny 2008-01-17 kl. 21:07.
Citera
2008-01-17, 21:51
Medlem
OliTs avatar
Ja, jag dömer inte ut hela restaurangkonceptet enbart på grund av hur två rätter ser ut. Jag välkomnar med glädje restauranger som satsar på att bli riktigt bra och jag hoppas att det kommer att gå bra. Tiden lär utvisa om satsningen är lyckad.
Citera
2008-01-18, 03:36
Medlem
Asswrestlers avatar
Schysst att dom hade en cheeseburgare med ketchup på 20rätters menyn
Citera
2008-01-18, 08:49
Medlem
quaertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asswrestler
Schysst att dom hade en cheeseburgare med ketchup på 20rätters menyn
Det är i och för sig ett lite skämtsamt namn på en efterrätt. Makroner med tryffelfyllning samt mango, hallon och strimlad mynta. Sen en makron med sesamfrön som lock. Serverad med mango- och hallonpuré (senap och ketchup).
Citera
2008-01-18, 15:40
Medlem
Tjohildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpie
Tack Xallo!
Ja, tack Xallo! Du har förlängt flera liv med den här tråden. Alla jag mejlat den till har skrattat sig redlösa...

"Nummer tjugofyra, två lakritsluft med kanelfis, varsågoda!"

"Hovmästarn, den här kaneldimman är inte genomstekt, kan jag få en ny..."
Citera
2008-01-18, 15:51
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
Ja, tack Xallo! Du har förlängt flera liv med den här tråden. Alla jag mejlat den till har skrattat sig redlösa...

Ptjae, alla roas vi av olika saker, jagantar att jag med fler skulle skratta oss "redlösa" åt dig och dina vänners umbäranden med snabbmakaroner och falukorv;-)
Citera
2008-01-18, 17:17
Medlem
Tjohildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Ptjae, alla roas vi av olika saker, jagantar att jag med fler skulle skratta oss "redlösa" åt dig och dina vänners umbäranden med snabbmakaroner och falukorv;-)
Att jag roas av överpretentiösa menyer betyder inte på något sätt att jag äter falukorv med snabbmakaroner, bara att jag roas av överpretentiösa menyer. Det kanske tom du kan förstå, om du anstränger hjärnan lite?
Citera
2008-01-18, 17:29
Medlem
Softis...s avatar
Citat:

Hahaha, "två lakritsluft med kanelfis", önskar att jag vore student och arbetade extra på restaurant igen, den kommentaren skulle jag ha velat leverera till ett sällskap. Humor på högsta nivå !!! Hade gett mig kvällens högsta dricks dessutom.

Om jag bokar bord efter en eventuell positiv recension av Xallo, så LOVAR jag att göra uttalandet "Hovmästarn, den här kaneldimman är inte genomstekt, kan jag få en ny..."
Promise !

Edit: Man lever bara en gång, varför inte ha kul då !
Senast redigerad av Softis... 2008-01-18 kl. 17:37.
Citera
2008-01-18, 19:24
Medlem
undefs avatar
Jag är nog en av dom som trots allt kommer boka bord och njuta (förhoppningsvis) av en 20-rätters!
Citera
2008-01-18, 19:46
Medlem
Ph0nys avatar
Citat:
Att jag roas av överpretentiösa menyer betyder inte på något sätt att jag äter falukorv med snabbmakaroner, bara att jag roas av överpretentiösa menyer. Det kanske tom du kan förstå, om du anstränger hjärnan lite?

Överpretentiösa menyer? Får jag fråga vad som är felet med kockkonst och gastronomi?

Är det inte priset som är en nagel i ögat på dig/andra? Ett pris som du knappt du får en avec för internationellt.
Citera
2008-01-18, 20:06
Medlem
Tjohildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ph0ny
Överpretentiösa menyer? Får jag fråga vad som är felet med kockkonst och gastronomi?

Är det inte priset som är en nagel i ögat på dig/andra? Ett pris som du knappt du får en avec för internationellt.
Var snäll och lägg inte ord i munnen på mig. Om du läser tråden kan du se att jag inte säger ett pip om priset. Jag har bara haft roligt åt utseendet på en av rätterna, som faktiskt liknar det min katt kräks upp när den har hårbollar i magen.

Saffransmjölkskinn med kaneldimma, samt lakritsluft, är också omåttligt komiskt i mina ögon. Har du läst boken "Kejsarens nya kläder"?
Citera
2008-01-18, 23:17
Medlem
Riddarens avatar
Citat:

Spänn av nu! Det var roligt de först 10 gångerna, men nu börjar det bli lite tjatigt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in