2008-01-08, 09:02
  #13
Medlem
Boobie Gibsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Äh, man skall inte fästa så stor uppmärksamhet vid det, det handlar bara om det visuella då man faktiskt äter med ögonen också, det är mest bara kul detaljer!

Kaneldimma får du genom att servera rätten på två tallrikar, på den undre har du malen kanel med kolsyreis, sen slår man på lite varm vätska och vips så är maten inhöljd i kaneldimma.

Tramsigt men småkul!

Det verkar ju dock (bloggen hänvisar jag till här) som att de har någon vaporizer av något slag. Flertalet inlägg spekulerar i hur man serverar smaksatt luft på bra sätt.
Citera
2008-01-08, 12:06
  #14
Bannlyst
Kul, en krog med ambitioner är aldrig fel. Hoppas de lyckas, ska definitivt testa den under våren..
Citera
2008-01-08, 13:20
  #15
Medlem
Ph0nys avatar
Mistral var en lysande stjärna i Stockholms restaurangliv och dessa siktar mig veterligen inte lägre så man får hoppas de nå upp till den högt satta ribban.

20-rätters låter onekligen intressant för övrigt.
Citera
2008-01-08, 13:47
  #16
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ph0ny
Mistral var en lysande stjärna i Stockholms restaurangliv och dessa siktar mig veterligen inte lägre så man får hoppas de nå upp till den högt satta ribban.

20-rätters låter onekligen intressant för övrigt.


Ja verkligen, en 20 rätters meny är väldigt ambitiöst med tanke på att det bara kommer att vara dessa två i köket!
Citera
2008-01-08, 14:50
  #17
Medlem
PaulSmiths avatar
20 rättersmenyn ser fantastisk ut! Hemsidan har precis släppts!
Citera
2008-01-08, 14:51
  #18
Medlem
Ph0nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Ja verkligen, en 20 rätters meny är väldigt ambitiöst med tanke på att det bara kommer att vara dessa två i köket!

Ja, vi får se hur det går.

När man ser ur de rakt av sågar restauranger och rätter i deras blogg så får man hoppas de kan backa upp snacket.
Citera
2008-01-08, 15:25
  #19
Moderator
tobess avatar
Fanns ju en del på menyn som onekligen såg ut att kunna vara intressant att smaka på, fast andra saker såg ju mindre imponerande ut.

Citat:
Cheesburgare Version 1.0
Ketchup & Senap

Citera
2008-01-08, 16:03
  #20
Medlem
Tjohildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boobie Gibson
Det verkar ju dock (bloggen hänvisar jag till här) som att de har någon vaporizer av något slag. Flertalet inlägg spekulerar i hur man serverar smaksatt luft på bra sätt.
Jamen va i hunna... Först blir man utkörd från krogen när man vill njuta rökverk efter maten, och vad händer? Krögarna börjar servera smaksatt luft! Ni med mig skämta aprilo ja??
Citera
2008-01-08, 16:13
  #21
Medlem
slabadans avatar
Det här låter ju kanon. Någon som vet om båda spolingarna gått i Magnus Eks hårda skola eller om det bara är den ene av dem? Oaxen har ju tre (eller är det fyra nu?) år i rad tagit hem förstaplatsen i White Guides årliga dissektion av branschen och Ek och Green (lite rolig kombination på efternamnen) är ju kända just för sin experimentella matlagning (Magnus) och dito vinlista/dryckeskombinationer (Green). Så att experimentell matlagning skulle vara "sååå 90 tal" skriver jag inte under på.

Nåväl, back OnT: Ska definitivt boka bord i vår. Blir intressant om denna tråd sedan kan fyllas av recensioner av inrättningen i fråga.
Citera
2008-01-08, 16:14
  #22
Medlem
Velshedas avatar
Ja, atomizers är lite overkill. Älskar gott käk och tycker det är askul med kreativa kockar men någonstans blir det för mycket! Fick in en sån där liten flaska på en restaurang i London för ett halvår sedan. Servitören såg ut att garva ihjäl inombords när han sprejade lite i luften, jag förstår honom.
Citera
2008-01-08, 16:35
  #23
Medlem
Ser grymt mycket fram emot detta.
Sörjer visserligen Mistral, där jag haft ett par av de bästa matupplevelserna på svensk mark i mitt liv , men det ser ju lovande ut!
Citera
2008-01-08, 19:11
  #24
Medlem
Pancevs avatar
Tack för tipset, det får nog bli en vända när gourmetvännerna kommer hem från semestern om någon vecka eller två.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in