Citat:
Ursprungligen postat av isch
1 - Jag är liberal men inte anarkist så jag förespråkar vissa grundläggande regler för att strukturera upp saker och ting. Vill man kalla det censur så är det upp till var och en.
Men de grundläggande reglerna borde vara desamma som staten ger gentemot den enskilde, inte mer inskränkande, som FB gör det till idag!
Citat:
2 - Jag tycker att vi har ett bra klimat idag där vi kan diskutera nästan allt och fortfarande hålla det på en ok nivå där inte allt blir en smet av personangrepp och svordomar. Jag hade gärna sett att vi slapp en del av Sveriges lagar så som HMF samt att vi hade haft möjlighet att diskutera piratkort men tyvärr måste vi idag rätta oss efter de regler som forumet faller under.
Menar du att det skulle bli mindre att "strukturera upp" om lagen om hets mot folkgrupp försvann??? Du gör dig lite dum när du säger att vi borde få diskutera piratkort. Självklart har alla rätt att diskutera piratkort, men att sprida information om hur man begår brott är inte att diskutera piratkort.
Citat:
3 - Ja, utan tvivel ger dagens FB forum sina användare större möjlighet att diskutera kontra det gamla omodererade forumet där merparten av trådarna förstördes av oseriösa användare som genom sitt agerande fick de som var intresserade ifrån början att skita i det och lämna tråden. Det tycker jag är censur på en annan nivå.
Där menar jag att även oseriösa användare måste få komma till tals, om vi skall prata yttrandefrihet. Det är inte olagligt att vara en korkad, dum, hatisk, sjuk, idiot som inte fattar något. Det är det som är det fina med vår yttrandefrihet. Men det är också det som är det värsta...