• 1
  • 2
2008-01-07, 18:05
Medlem
Nikeniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Jag har hört att teflonpannor fungerar på samma sätt, stämmer detta?

Är lite osäker på vad du menar. Men en teflonpanna är helt annorlunda än en gjutjärnspanna.

En gjutjärnspanna är gjord av solid medans en teflonpanna är ofast rostfritt stål eller aluminuim med en teflonlegering, ett tunt skikt av teflon som ger pannan dess "non stick"-funktion. När legeringen är borta eller börjar flagna på teflonpannan finns det inget att göra förutom att köpa en ny. När den börjar bli dålig blir en teflonpanna direkt hälsofarlig.
Citera
2008-01-07, 18:05
Medlem
LéKrisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z0r3
Jordnötsolja är väl inte särskilt neutral va? (Eller, upplys mig)

Jo, i alla fall fabrikatet jag har, till min besvikelse. Besvikelse för att jag köpte det när jag skulle göra egen jordnötssås... som ändå blev ok för att jag såklart hade jordnötter också... men i alla fall, den smakar inget som jag kan förnimma.
Citera
2008-01-07, 18:10
Medlem
LéKrisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikenik
Är lite osäker på vad du menar. Men en teflonpanna är helt annorlunda än en gjutjärnspanna.

En gjutjärnspanna är gjord av solid medans en teflonpanna är ofast rostfritt stål eller aluminuim med en teflonlegering, ett tunt skikt av teflon som ger pannan dess "non stick"-funktion. När legeringen är borta eller börjar flagna på teflonpannan finns det inget att göra förutom att köpa en ny. När den börjar bli dålig blir en teflonpanna direkt hälsofarlig.

Det är ädelt av dig att ta dig an trollen.
Citera
2008-01-07, 18:15
Medlem
Nikeniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LéKriss
Det är ädelt av dig att ta dig an trollen.

Mmm, jag brukar låtsas jag är en nobel riddare som rider runt på min vita hingst och bekämpar onda Troll och Demoner med mitt intellekt och mina infernaliska vapenkunskaper.

Vart lade jag mitt svärd nu...?
Citera
2008-01-07, 18:29
Medlem
LéKrisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikenik
Mmm, jag brukar låtsas jag är en nobel riddare som rider runt på min vita hingst och bekämpar onda Troll och Demoner med mitt intellekt och mina infernaliska vapenkunskaper.

Vart lade jag mitt svärd nu...?

I brist på svärd kan jag rekommendera en rejäl stekpanna. Sådana går inte heller av för hackor, bokstavligt talat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in