2008-01-07, 16:54
Medlem
kaleids avatar
Hej!
Det förekommer ju en del handel med attraktiva mobilnummer, s.k. guldnummer. Förekommer liknande handel med fasta nummer, och i så fall var?

Det är så att jag har ett extremt bra hemnummer (typ taxibolagsnummer) i Malmö som jag ändå tänkte göra mig av med, och då hade det ju inte varit fel att kunna tjäna lite pengar på det. Tycker att det borde finnas en marknad bland småföretagare? Större företag vill givetvis ha en hel nummerserie.

Vet nån nåt?
Citera
2008-01-07, 22:30
Medlem
xceLs avatar
Vad är guldnummer? OnT: det enda jag kan komma på (om det verklgigen är ett atraktivt nummer) är att lägger ut det under en längre tid på tradera
Citera
2008-01-07, 23:31
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xceL
Vad är guldnummer? OnT: det enda jag kan komma på (om det verklgigen är ett atraktivt nummer) är att lägger ut det under en längre tid på tradera

Frågan är om man kan skriva över ett fast nummer helt utan vidare?
Citera
2008-01-07, 23:58
Medlem
qpXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
Frågan är om man kan skriva över ett fast nummer helt utan vidare?

Japp det går bra. Då säljaren fått pengarna så får köparen underskrift av säljaren på en porteringsblankett som skall skickas till köparens operatör och sedan då porteringen är klar (1-2veckor cirka) är köparen ägare av säljarens gamla nummer.

Om ett nummer säljs eller bara porteras har inte operatörerna med att göra (detta kollas ej heller upp på något vis).
Kontrollera gärna med båda operatörer om det skall porteras från privatperson till företag så de inte har några konstiga regler för vad man får och inte får hos dem. I allmänhet skall det gå bra från privat till företag.
Citera
2008-01-08, 15:12
Medlem
Enda gången jag hört talas om detta va nog när Filmnet (nuvarande Canaldigital) ville köpa 020 242424 av Thorn men det är väl snart 20år sen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in