2008-01-07, 16:32
Medlem
gils avatar
Har problem med en dator på jobbet.Supporten till systemet ligger i Danmark, så det är lite svårt att göra sig 100% förstådd.
En morgon när vi startade datorn så fanns inte startmenyn i nederkanten, helt borta.Den är inte minimerad eller flyttad till nån annan kant utan puts väck.

Den tidigare nämnda supporten kan fjärrstyra våran dator och dom har menyn på sin skärm därnere, men inte vi.Dom tar en saftig timpenning, så det känns lite dumt att se någon dansk sitta och fumla med inställningar som man redan provat.

Har provat att byta skärm, byta upplösningar och flytta bilden ,försökt trycka fram den med tabknappen men inget har hjälpt.

Vad kan det vara för fel?
Citera
2008-01-07, 19:11
Medlem
DeGes avatar
Får du upp den med windowsknappen?
Citera
2008-01-07, 19:12
Bannlyst
Banna Min Ip

Citat:
Ursprungligen postat av gil
Har problem med en dator på jobbet.Supporten till systemet ligger i Danmark, så det är lite svårt att göra sig 100% förstådd.
En morgon när vi startade datorn så fanns inte startmenyn i nederkanten, helt borta.Den är inte minimerad eller flyttad till nån annan kant utan puts väck.

Den tidigare nämnda supporten kan fjärrstyra våran dator och dom har menyn på sin skärm därnere, men inte vi.Dom tar en saftig timpenning, så det känns lite dumt att se någon dansk sitta och fumla med inställningar som man redan provat.

Har provat att byta skärm, byta upplösningar och flytta bilden ,försökt trycka fram den med tabknappen men inget har hjälpt.

Vad kan det vara för fel?
BANNA MIN IP
Citera
2008-01-07, 19:29
Medlem
gils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeGe
Får du upp den med windowsknappen?

Nej , jag har inte testat windowsknappen.Ska prova den imorron.

Jag var lite oklar i det första meddelandet.Jag menar hela den undre raden med alla ikonerna.Inte bara startmenyn.
Citera
2008-01-08, 07:47
Medlem
gils avatar
Nej, windowsknappen funkade inte heller

Kan tillägga att när man minimerar något så försvinner fönstren ner i högra hörnet.
Citera
2008-01-09, 06:15
Medlem
Skulle de kunna vara ett löjligt virus som fjantar sej? Ja menar allt du har testat borde funka Så ja gissar på nåt skojvirus, rensa eller nåt sånt skoj, rensning rättar ju hur eller hut till problemet
Citera
2008-01-09, 07:38
Medlem
gils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batteri
Skulle de kunna vara ett löjligt virus som fjantar sej? Ja menar allt du har testat borde funka Så ja gissar på nåt skojvirus, rensa eller nåt sånt skoj, rensning rättar ju hur eller hut till problemet

Vi har inte den datorn kopplad till något annat nätverk än det som finns i elskåpet intill.Skulle kunna ha kommit in via fjärrstyrningen iofs.

Löste dock problemet nyss.Rutan: "Extend my windows desktop onto this monitor" var ikryssad på sekundärskärmen som vi inte använder.Hur nu det har gått till vet i fan, men jag googlade lite igår och det har tydligen hänt på fler datorer.

Tack iaf.
Citera
2008-01-09, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gil
Vi har inte den datorn kopplad till något annat nätverk än det som finns i elskåpet intill.Skulle kunna ha kommit in via fjärrstyrningen iofs.

Löste dock problemet nyss.Rutan: "Extend my windows desktop onto this monitor" var ikryssad på sekundärskärmen som vi inte använder.Hur nu det har gått till vet i fan, men jag googlade lite igår och det har tydligen hänt på fler datorer.

Tack iaf.

Haha okje, de hade jag nog aldrig listat ut utan att felsöka problemet själv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in