Hej!
Jag har också trigeminusneuralgi. Fick diagnosen 2004, efter flera års lidande och spring hos tandläkaren då jag trodde det var tandvärk.
Det stämmer att opiater oftast inte har någon effekt på TN eftersom det är en nervsmärta, dock känner jag lindring av både Dexofen och Citodon. Måste ibland ta några tabletter för att öht kunna äta, dricka och borsta tänderna.
Jag fick först prova Tegretol, som är en medicin mot epilepsi. Den hade viss effekt men biverkningarna blev för svåra.
Testade sedan Neurontin, som inte hjälpte alls.
Fick då Lyrica, som inte heller funkade.
Nu står jag åter på Tegretol, den hjälper ju lite, även om biverkningarna fortfarande är jobbiga.
När jag har extra ont kompletterar jag med Citodon. Dexofen hjälpte också ganska bra, men tyvärr var jag beroende av dextropropoxifen tidigare, pga ryggsmärtor, så min läkare är inte så pigg på att skriva ut Dexofen. Men Citodon är också bra. Som sagt, den "tar ner" smärtan i alla fall.
Du får gärna pm:a mig om det är något mer du undrar!
Vill också säga att jag verkligen lider med dig, jag vet hur jävla hemsk den här sjukdomen är...

Det blir extra jobbigt eftersom så många inte vet vad det är, eller vad det innebär. När jag berättade för en bekant att det var så jobbigt att inte kunna äta ordentligt sa hon glatt att "Ja, men vilken bra bantningsmetod!"

(Jag behöver inte barnta, men det är ju knappast poängen...
Jag hoppas du får hjälp och att du hittar en medicin som fungerar för dig!
Många kramar!
Ladyn