Citat:
Ursprungligen postat av Ung Hårdrockare
Haha vad snackar du om? "Knappt ett rus". Klart som fan man blir bäng av att svälja skiten. Jävligt bäng.
Jag tror jag aldrig kännt av dem på det sättet när jag tagit dem oralt(biotillgänglighet på ca 20-30%), har inte blivit varm ens, nasalt(biotillgänglighet 30-40%) är något bättre, sen rektalt(biotillgänglighet ca 80%) och så IV(biotillgänglighet 90-100%) som toppen på verket. Uppmanar ingen att börja skjuta om de inte har en jävla disciplin, själv gör jag det inte, dock tar jag rektalt och tycker det räcker alldeles ypperligt. Procentsatserna tog jag bara ur minnet, det är möjligt att de inte stämmer, men generellt så är i alla fall rangordningen av biotillgängligheten sådan.
Att käka dem är lite av ett slöseri av stort mått(en oxymoron=inget knark
http://sv.wikipedia.org/wiki/Sj%C3%A4lvmots%C3%A4gelse). Kör rektalt så räcker dina piller längre, du kan börja med en krossad och upplöst i vatten för att känna dig för så du inte blir illamående och dylikt.
Morfin håller sig väldigt länge potent, man kan använda typ 10-20 år gamla vallmokapslar för att utvinna morfinet. Borde vara likadant med medicinen.
PS.
Det med oxymoronen tyckte jag i skrivandets stund var roligt då jag är lite halvflummig och det finns en opioid som heter Oxykodon och är ruskigt potent.
DS.