2008-01-07, 12:25
Medlem
Ronins avatar
Hittade en ask med " Morfin 10 mg" tabletter, som min mormor fick innan hon avled av cancer för ca 10 år sedan, när jag var hemma vid jul. Kan man använda dessa eller skall man kasta dem ?? Har aldrig använt droger, men varit sugen på att pröva .....

Förslag från er som har använt dessa eller liknande ..... Hur många o.s.v ??

tack på förhand.....
Citera
2008-01-07, 12:32
Medlem
Escanios avatar
ditt svar hade du og kunnat hitta under FAQ opioider.

20 - 30mg är lagom att börja med... för snabbast effekt utan sprutor, löser du upp dom och tar det rektalt... annars kan du helt enkelt ta dom oralt som vanligt så kommer effekten inom 30 - 50min
Citera
2008-01-07, 12:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ronin
Hittade en ask med " Morfin 10 mg" tabletter, som min mormor fick innan hon avled av cancer för ca 10 år sedan, när jag var hemma vid jul. Kan man använda dessa eller skall man kasta dem ?? Har aldrig använt droger, men varit sugen på att pröva .....

Förslag från er som har använt dessa eller liknande ..... Hur många o.s.v ??

tack på förhand.....

Dessa tabletter går mycket bra att använda som rusmedel, fast att inta dom oralt är inte så populärt då det knappt ger ett rus. Krossa ner en eller två sen kör det rektalt!
Citera
2008-01-09, 14:55
Medlem
knivhippies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 021/Whizzcomp
Dessa tabletter går mycket bra att använda som rusmedel, fast att inta dom oralt är inte så populärt då det knappt ger ett rus. Krossa ner en eller två sen kör det rektalt!

Ska det prövas ska det prövas ordentligt. Annars får du ge asken till närmste, nergågna uteliggare så kommer medicinerna till "nytta"(och antagligen glädje) iallafall.

Här är liten rektalguide av GaiN:

http://www.flashback.org/showthread.php?t=491142
Citera
2008-01-09, 15:25
Medlem
Ronins avatar
Jag får väl göra ett försök ....

Oralt eller rektalt, det får man se ..
Citera
2008-01-09, 17:17
Medlem
Ung Hårdrockares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 021/Whizzcomp

Haha vad snackar du om? "Knappt ett rus". Klart som fan man blir bäng av att svälja skiten. Jävligt bäng.
Citera
2008-01-09, 18:43
Medlem
SinCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ung Hårdrockare
Haha vad snackar du om? "Knappt ett rus". Klart som fan man blir bäng av att svälja skiten. Jävligt bäng.

Jag tror jag aldrig kännt av dem på det sättet när jag tagit dem oralt(biotillgänglighet på ca 20-30%), har inte blivit varm ens, nasalt(biotillgänglighet 30-40%) är något bättre, sen rektalt(biotillgänglighet ca 80%) och så IV(biotillgänglighet 90-100%) som toppen på verket. Uppmanar ingen att börja skjuta om de inte har en jävla disciplin, själv gör jag det inte, dock tar jag rektalt och tycker det räcker alldeles ypperligt. Procentsatserna tog jag bara ur minnet, det är möjligt att de inte stämmer, men generellt så är i alla fall rangordningen av biotillgängligheten sådan.

Att käka dem är lite av ett slöseri av stort mått(en oxymoron=inget knark http://sv.wikipedia.org/wiki/Sj%C3%A4lvmots%C3%A4gelse). Kör rektalt så räcker dina piller längre, du kan börja med en krossad och upplöst i vatten för att känna dig för så du inte blir illamående och dylikt.

Morfin håller sig väldigt länge potent, man kan använda typ 10-20 år gamla vallmokapslar för att utvinna morfinet. Borde vara likadant med medicinen.

PS.
Det med oxymoronen tyckte jag i skrivandets stund var roligt då jag är lite halvflummig och det finns en opioid som heter Oxykodon och är ruskigt potent.
DS.
Citera
2008-01-09, 20:10
Medlem
Mava Boys avatar
Jag minns när jag var 16 bast, o fick tag på morfin 10mg:are. Var färsk på opiater o allt. Jag åt 60mg o det gav mig ett jävligt schysst rus, men då var jag RIKTIGT moffad. Ni vet, när man av nån skum anledning får värk i nacken, o illamående de första 30 min av ruset.

Eftersom gick bort för 10 år sen kanske morfinet har tappat lite effekt, om det har utgånget bäst före datum. Detta VET jag inte, men jag vet att det blir så med vissa benso preparat. Men: better play safe than sorry. Vet inte hur det är ang. att IV:a mediciner som blivit gamla, det överlåter jag till nån som vet. Men när jag får tag på morfin e IV det enda alternativet now a days. Men det e ju för att jag inte kan förmå mig att inte låta någon som helst effekt rinna mellan fingrarna på mig.

Välkommen in i drogernas värld får jag nog säga, för efter ett paket moffe 10or var det nog knappast sista gången du jagade morfin. Vill inte låta negativ, men tänk på att låta det gå iaf några dagar mellan varje intag. Nu vet inte hur många du har/hur många ggr du får dem att räcka till, men om det blir säg 10ggr så ät inte 10 dar på rad, för den AT´n kan bita en lite i röven alltså.

EDIT: Den första gången var det alltså ORALT jag tog dom. IV på 60mg hade kanske släckt mig, vet ej.

Lycka till o må fint!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in