Citat:
Ursprungligen postat av L.Castel
Hmm, hittar bara Château Gruaud-Larose på systemet, och det är ju förstavinet. Sarget ä väl slottets andravin, är du säker på att du beställt rätt vin? Annars så måste jag säga att prisdifferansen inte förvånar mig, vissa importörer drar helt enkelt en rövare, vad ska svenskarna göra liksom, gå till en konkurrent?
Bra fraktpris! Du tror inte du kan bistå med en länk? Själv så damp det för en vecka sedan in en blandlåda bordeaux ifrån Gute weine, svettiga 40€ i frakt, men 65€ i 'probierpaket'-rabatt; så det kändes ok ändå.
Helskumt - igår fanns den där - numret är 73707.
Jag handlade från Weinhandel Diehl,
http://www.bordeaux-grand-cru-classe.de/ - lite primitiv sida, ingen on-line beställning, inga kreditkort, maila in beställningen och gör en banköverföring när fakturan kommer. Det verkar dock funka och lådan är på väg med UPS. Han tar 20€ frakt för 12-18 flaskor.
Sarget 2005 fanns på bolagets lista igår. Jag beställde inte det vinet - jämförde bara priset när jag så tipset i DI.
Förstavinet Château Gruaud-Larose på bolaget är från 2007 (465:-), som bör vara billigare än 2005. Diehl tar €38.50 för det, så där är skillnaden mindre.
Den stora fördelen med Weinhandel Diehl är att han har en hel del färdiglagrade Bordeauxer för rimliga priser. Du kan sätta ihop ditt eget 'probierpaket' med t ex 18 viner från 2000 utan att bli ruinerad.