2008-01-06, 21:13
Medlem
Hej när jag installerade min dator så fick jag hjälp av en kompis, han skrev även in mina uppgifter. Men när han skrev in mitt kontonamn skrev han inte mitt namn utan "neger" vilket jag inte vill heta.

Jag har ändrat namnet på kontrollpanelen\användrarkonton\ändra ett konto\klicka på mitt konto\ändra namn

Men inne på Documents and Settings mappen heter jag fortfarande "neger".
Det undrar jag om det går att ändra på.

Sökvägen till exempelvis Mina Dokument blir ju då:
C:\Documents and Settings\neger\Mina dokument

Tack på förhand!
/Johan
Citera
2008-01-06, 21:19
Medlem
Gurrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razaranje
Hej när jag installerade min dator så fick jag hjälp av en kompis, han skrev även in mina uppgifter. Men när han skrev in mitt kontonamn skrev han inte mitt namn utan "neger" vilket jag inte vill heta.

Jag har ändrat namnet på kontrollpanelen\användrarkonton\ändra ett konto\klicka på mitt konto\ändra namn

Men inne på Documents and Settings mappen heter jag fortfarande "neger".
Det undrar jag om det går att ändra på.

Sökvägen till exempelvis Mina Dokument blir ju då:
C:\Documents and Settings\neger\Mina dokument

Tack på förhand!
/Johan
HAHAHAHA ÅRETS roligaste tråd än så länge!!

Testa att byt namn på mappen bara? :P
Citera
2008-01-06, 21:26
Medlem
Okej...
Men då kan väl du vara så snälla och tala om hur jag lyckas med det, för om jag försöker byta namn på den så kommer det upp en varningsruta där det står:

"neger är en Windows-systemmapp som krävs för att Windows ska kunna köras. Det går inte att flytta den eller byta namn på den"
Citera
2008-01-06, 21:32
Medlem
soers avatar
Du ska inte bara byta namn på mappen, som Gurram föreslår.

Det finns två sätt att ändra, ett lätt - ett krångligt.

Det krångliga sättet är att först och främst kopiera mappen som heter neger och döpa den till vad du vill att den ska heta, i mitt exempel ägare. Sen öppnar du registret och kör sök och ersätt och byter ut neger mot ägare på alla ställen det dyker upp. Du får kopiera över user.dat från neger till ägare och starta om.

Det lätta sättet är att skapa ett nytt administratörskonto som du döper till vad du vill. Kopiera över allt från neger-kontot till ditt nya, logga in på nya kontot och radera neger-kontot.
Citera
2008-01-06, 22:23
Medlem
Tack för hjälpen soer!
Jag ska prova detta.
Det är ju förstås lättast att göra ett nytt konto, men då måste man ju även ändra mycket inställningar igen. Men ske se om jag klarar det krångliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in