Citat:
Ursprungligen postat av
Grankula
Någon som läst matte 3c? har ungefär 5 veckor kvar på kursen och tycker den är skit jobbig. Jävla exponent matteboken gör det inte bättre heller. Det jag undrar över är att det är en slutuppgift/slutprov som ska skrivas på lokal hos NTI sthlm. Men den är bara på 1 timma. Hur kommer den gå till förstår jag inte. Kommer det vara 1 uppgift per kapitel man arbetat med eller ? Jag vill ju bara ha ett E/godkänt, så om det är på det viset så är det ju inte sådär jätte bra för mig om man ska sitta och utveckla som bara den på endast 1 uppgift. Sen om jag förstått det rätt så är det ett nationellt prov i slutet också ?
Slutprovet brukar vara mestadels E-uppgifter så knappast några djuplodande uppgifter där utan antagligen mer en massa små i stil med "sin x = pi", men det är ju alltid svårt att förutse exakt vilka delar av materialet som kommer tas upp och i vilken utsträckning.
Beroende på hur långt efter du ligger är ju fem veckor väldigt tajt, men jag skulle rekommendera att du tittar på andra resurser som Khan Academy, Pauls math notes, kanske Professor Leonards Calc 1-playlist (vet inte om 3c har derivata/integraler, jag gick från 3b till 4, så jag fick lära mig en del självständigt som inte togs upp på b-spåret). Det var iaf de där sidorna som räddade mig (och fick upp mitt intresse för matematik), tyckte också Exponent och dom svenska rekommenderade resurserna sög.