Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-08, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soulwell
Du avgör hur betygsamtal ska hållas. Vem är din lärare? Svårt att säga något ö.h.t utan att vem din lärare är. Oavsett lärare, så får du den tiden du behöver att tänka (såklart inte fem minuter), men de är medvetna om du är nervös och således tänker lite långsammare än vanligt.
Nja vill inte säga namnet men är en kille iaf. Vem hade du?
Citera
2016-09-02, 14:49
Medlem
RastaPowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hp15
Nja vill inte säga namnet men är en kille iaf. Vem hade du?

Hur var slutprovet, examinationen och betygssamtalet? Några tips?
Citera
2016-09-24, 19:57
Medlem
Azizoks avatar
Någon som har läst Spanska 3/4 eller Fysik 1/2? Svenska 3 eller svenska som andraspråk 3? Om ni har läst dessa kurser så skulle jag vilja ställa några frågor kring slutprovet och andra uppgifter.
Citera
2016-11-13, 17:24
Medlem
Grankulas avatar
Någon som läst matte 3c? har ungefär 5 veckor kvar på kursen och tycker den är skit jobbig. Jävla exponent matteboken gör det inte bättre heller. Det jag undrar över är att det är en slutuppgift/slutprov som ska skrivas på lokal hos NTI sthlm. Men den är bara på 1 timma. Hur kommer den gå till förstår jag inte. Kommer det vara 1 uppgift per kapitel man arbetat med eller ? Jag vill ju bara ha ett E/godkänt, så om det är på det viset så är det ju inte sådär jätte bra för mig om man ska sitta och utveckla som bara den på endast 1 uppgift. Sen om jag förstått det rätt så är det ett nationellt prov i slutet också ?
Citera
2016-11-13, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grankula
Någon som läst matte 3c? har ungefär 5 veckor kvar på kursen och tycker den är skit jobbig. Jävla exponent matteboken gör det inte bättre heller. Det jag undrar över är att det är en slutuppgift/slutprov som ska skrivas på lokal hos NTI sthlm. Men den är bara på 1 timma. Hur kommer den gå till förstår jag inte. Kommer det vara 1 uppgift per kapitel man arbetat med eller ? Jag vill ju bara ha ett E/godkänt, så om det är på det viset så är det ju inte sådär jätte bra för mig om man ska sitta och utveckla som bara den på endast 1 uppgift. Sen om jag förstått det rätt så är det ett nationellt prov i slutet också ?

Slutprovet brukar vara mestadels E-uppgifter så knappast några djuplodande uppgifter där utan antagligen mer en massa små i stil med "sin x = pi", men det är ju alltid svårt att förutse exakt vilka delar av materialet som kommer tas upp och i vilken utsträckning.

Beroende på hur långt efter du ligger är ju fem veckor väldigt tajt, men jag skulle rekommendera att du tittar på andra resurser som Khan Academy, Pauls math notes, kanske Professor Leonards Calc 1-playlist (vet inte om 3c har derivata/integraler, jag gick från 3b till 4, så jag fick lära mig en del självständigt som inte togs upp på b-spåret). Det var iaf de där sidorna som räddade mig (och fick upp mitt intresse för matematik), tyckte också Exponent och dom svenska rekommenderade resurserna sög.
Citera
2016-11-15, 19:06
Medlem
Grankulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joval
Slutprovet brukar vara mestadels E-uppgifter så knappast några djuplodande uppgifter där utan antagligen mer en massa små i stil med "sin x = pi", men det är ju alltid svårt att förutse exakt vilka delar av materialet som kommer tas upp och i vilken utsträckning.

Beroende på hur långt efter du ligger är ju fem veckor väldigt tajt, men jag skulle rekommendera att du tittar på andra resurser som Khan Academy, Pauls math notes, kanske Professor Leonards Calc 1-playlist (vet inte om 3c har derivata/integraler, jag gick från 3b till 4, så jag fick lära mig en del självständigt som inte togs upp på b-spåret). Det var iaf de där sidorna som räddade mig (och fick upp mitt intresse för matematik), tyckte också Exponent och dom svenska rekommenderade resurserna sög.

Alltså, jag ligger ungefär i takt med kursplanen, ligger väl efter med sidor. Men annars ligger jag ungefär i takt med planen. För dem verkar ha ändrat endel när jag läser på kursplanen. Det verkar liksom som att nu ingår Nationella provet i 3c ingår i kursplanen dessutom, och inte bara ett slut prov på 1 timma. De nationella proven brukar jag tycka är riktigt knas. Lyckades få godkänt på matte 2c's nationella som tur var. Men jag kommer ihåg att jag tyckte uppgifterna var heeelt annourlunda jämnfört med de uppgifter man jobbat med i boken.

Tack för de där sidorna dessutom. Jo, i 3c så ingår derivata och integraler, dock kanske inte lika stor usträckning som matte 4c kan jag tänka mig.
Citera
2016-11-18, 21:41
Medlem
Någon som pluggat programmering 1 via distans och kan berätta lite om slutprovet? Hur det va upplagt och vad för typ av uppgifter man fick lösa ?
Citera
2016-12-29, 14:30
Medlem
Grankulas avatar
Citat:

Hejsan dåtidens Grankula. Haft betygssamtal nu och klarade kursen
Citera
2017-01-04, 23:04
Medlem
Citat:
Hejsan dåtidens Grankula. Haft betygssamtal nu och klarade kursen

Härligt... samma här samhälle. vilken dag gjorde du slutprovet? : )
Citera
2017-01-05, 05:34
Medlem
Grankulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jäija
Härligt... samma här samhälle. vilken dag gjorde du slutprovet? : )

Najs! Gjorde det den 23:e Dec 😊
Senast redigerad av Grankula 2017-01-05 kl. 05:42.
Citera
2017-03-24, 12:51
Medlem
Kivikss avatar
Någon som läst Fysik 1A?
Citera
2017-03-28, 14:01
Medlem
Azizoks avatar
Någon som läst Fysik 1a / Kemi 2 på NTI-Skolan? Svara då gärna här eller skriv PM!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in