Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-08-23, 14:45
Medlem
U-166s avatar
Någon som läst fysik 1 på distans via NTI?

Hur upplevde ni slutprovet?
Citera
2015-09-24, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-166
Någon som läst fysik 1 på distans via NTI?

Hur upplevde ni slutprovet?

Har du inte fått ut några prov som du kan öva på?
Citera
2016-04-21, 15:58
Medlem
Xenopss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en-ele-dam
Är det någon här som har pluggat Kemi 2, via NTI? Hur är det med den obligatoriska träffen? Det finns inget alternativ till den man kan göra hemma? (Antagligen inte, då den är obligatorisk). Jag pluggar ju på distans, för att slippa åka till skolan. Men ingen annan distans-skola har avtal med min hemkommun, så måste välja NTI. Hade annars valt en annan, för att slippa obligatoriska träffar.
Ni som vart på den, hur går den till?
Träffen är rätt så smärtfri. Man skriver ner observationerna och teorin bakom laborationerna man gör. Det finns ju en lärare där som går igenom teorin innan man sätter igång med laborationen. Det är klokt att anteckna allt han tar upp för att veta vad du ska ha med på rapporten.
Citera
2016-04-21, 16:13
Medlem
Xenopss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulsurfer
Bump, ingen som har läst matematik 4 via NTI? Vet inte om jag vågar läsa kursen på distans och söker någon som har läst den och kan berätta lite hur det går till. Vad som betygsätts/hur uppgifterna/proven ser ut och hur själva upplägget ser ut.
Jag skulle avråda folk från att läsa matematikkurser via NTI. Det är bättre att göra en prövning eller läsa på komvux. NTI använder sig utav exponentboken som är den sämsta boken som finns att tillgå ifall man satsar på att verkligen förstå matematiken. Jag skrev upp mig på matematik 3c hos NTI, hoppade av en vecka senare på grund av de bristfälliga provdelarna, läroboken och läraren som byttes 2 gånger under en vecka. (!)

Började skriva upp mig på en prövning istället. Förberedde mig under 2-3 veckor innan prövningen med en annan lärobok och det gick som en dans.
Citera
2016-04-28, 12:07
Medlem
Någon som läst kemi 2 eller fysik 2 på NTI på distans? Kan betala för hjälp. Kontakta mig på pm
Citera
2016-04-28, 16:46
Medlem
Xenopss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linaflash
Någon som läst kemi 2 eller fysik 2 på NTI på distans? Kan betala för hjälp. Kontakta mig på pm
Jag har läst båda kurserna via NTI. Vad vill du ha hjälp med?
Citera
2016-04-28, 23:52
Medlem
Azizoks avatar
Någon som har pluggat Fysik 1 eller Matte 3c på distans?
Citera
2016-05-20, 15:39
Medlem
Nån som har läst textkommunikation på Eductus som kan förklara lite vad slutprovet handlar om?
Citera
2016-06-07, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenops
Jag har läst båda kurserna via NTI. Vad vill du ha hjälp med?
Hej! Fysik 2: Hur var examitionationsuppgiften och slutprovet? Samt vad frågade läraren om på betygsamtalet? Snabbt svar tack
Citera
2016-06-07, 13:56
Medlem
Soulwells avatar
Hej, någon som läser/läst Samhällskunskap 1B på NTI och tänka sig hjälpa mig lite med denna kurs?

I gengäld kan jag i princip hjälpa med vilken kurs som helst på NTI samt Hermods (har läst/gjort prövningar på kring 16 kurser - allt från Svenska 3 till Religionskunskap 1 till Fysik 2 till Idrott och Hälsa 1).

Hälsningar,
/A
Citera
2016-06-07, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soulwell
Hej, någon som läser/läst Samhällskunskap 1B på NTI och tänka sig hjälpa mig lite med denna kurs?

I gengäld kan jag i princip hjälpa med vilken kurs som helst på NTI samt Hermods (har läst/gjort prövningar på kring 16 kurser - allt från Svenska 3 till Religionskunskap 1 till Fysik 2 till Idrott och Hälsa 1).

Hälsningar,
/A
Läste du Fysik 2 på NTI? Vill du i sånna fallberätta lite mer om betygsamtalet? Är det över telefon eller skype/likn? Jag måste fixa med extern webcam i sånna fall... Och skulle du typ förklara hur du kom fram till dina svar på proven? Jag är sjukt stressad om min lärare frågar om annat eftersom jag vanligtvis behöver fundera en stund. Och om jag dessutom gör det under ett förhör kommer det gå så dåligt
Citera
2016-06-07, 22:47
Medlem
Soulwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hp15
Läste du Fysik 2 på NTI? Vill du i sånna fallberätta lite mer om betygsamtalet? Är det över telefon eller skype/likn? Jag måste fixa med extern webcam i sånna fall... Och skulle du typ förklara hur du kom fram till dina svar på proven? Jag är sjukt stressad om min lärare frågar om annat eftersom jag vanligtvis behöver fundera en stund. Och om jag dessutom gör det under ett förhör kommer det gå så dåligt

Du avgör hur betygsamtal ska hållas. Vem är din lärare? Svårt att säga något ö.h.t utan att vem din lärare är. Oavsett lärare, så får du den tiden du behöver att tänka (såklart inte fem minuter), men de är medvetna om du är nervös och således tänker lite långsammare än vanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in