2012-06-07, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikzutt
Har du god datorvana har du goda chanser att uppnå ett VG-MVG betyg. Jag har tidigare inga erfarenheter med Excell men lyckades få alla rätt.

Ibland får man bortse från boken som de skickar ut och fullständigt prova sig fram, det har jag fått erfarenhet av de flesta kurser jag läst på NTI. Jag tyckte faktiskt närvaro proven var svårare än delprovet på Programhantering.

Enklaste kurserna jag läst:
Datorkunskap
IT-Stöd
Windows 7
Programhantering

När jag säger enkel så menar jag inte att jag lärt mig något, men kunde i princip jobba utan boken, men har god datorvana.

Förövrigt kommer ju alla dessa 50p kurser tas bort vid juli och de kommer ingå i 100p kurser har jag förstått när hela systemet för poäng görs om.

Om du är intresserad av programmering kan jag verkligen rekommendera programmerings kurserna. Fick dock inte läsa programmering C för min kommun. Hade velat fortsatt.

Tack för svaret!

Hah, tror faktiskt inte att jag behöver en bok Bara jag får greja lite på egen hand i programmen så borde man lära sig det mesta. Låter väldigt lätt faktiskt, men kanske inte ska underskatta det hela förrän man vet.

Hm, jag tror att man får läsa dom gamla kurserna om man söker och får börja innan 1 Juli. Det borde gå kan man tycka.

En sista fråga, i vilken svårighetsordning skulle du lista kurserna? Från den lättaste kursen till svåraste. Har kollat upp detta nu och jag får enbart läsa 150p och då vill jag förstås ta dom absolut lättaste kurserna för att ha högre chans att sätta MVG i alla och därmed få lätta poäng.
Citera
2012-06-07, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xiao
Tack för svaret!

Hah, tror faktiskt inte att jag behöver en bok Bara jag får greja lite på egen hand i programmen så borde man lära sig det mesta. Låter väldigt lätt faktiskt, men kanske inte ska underskatta det hela förrän man vet.

Hm, jag tror att man får läsa dom gamla kurserna om man söker och får börja innan 1 Juli. Det borde gå kan man tycka.

En sista fråga, i vilken svårighetsordning skulle du lista kurserna? Från den lättaste kursen till svåraste. Har kollat upp detta nu och jag får enbart läsa 150p och då vill jag förstås ta dom absolut lättaste kurserna för att ha högre chans att sätta MVG i alla och därmed få lätta poäng.

Datorkunskap är den enklaste
IT-Stöd kommer där efter
Sedan Programhantering

välj Datorkunskap och Programhantering då har du dina 150p
Citera
2012-06-12, 21:06
Medlem
Fruskiss avatar
Någon här som läst Historia B nyligen?

Jag undrar hur delproven samt slutprovet som skrivs i lokal är ungefär.

Tacksam för svar!
Citera
2012-06-18, 21:33
Medlem
Det är möjligt att distansplugga på NTI samtidigt som man läser Matte B på plats på sin kommuns komvux, eller?
Citera
2012-06-19, 19:23
Medlem
Är det någon som läser matte A på nti distans? Jag ska ha betygsamtal snart och undrar om dom ställer många frågor och vad för typ av frågor?
Är så sjukt nervös!
Citera
2012-06-19, 19:35
Medlem
wally.lambs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av penntroll
Är det någon som läser matte A på nti distans? Jag ska ha betygsamtal snart och undrar om dom ställer många frågor och vad för typ av frågor?
Är så sjukt nervös!

Läste matematik C hos nti och betygsamtalet handlade mest om slutprovet.
Min lärare ställde frågor om mina uträkningar och gick igenom de jag hade fel på.
Citera
2012-06-19, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wally.lamb
Läste matematik C hos nti och betygsamtalet handlade mest om slutprovet.
Min lärare ställde frågor om mina uträkningar och gick igenom de jag hade fel på.

Aha. Men jag har inte haft mitt slutprov än och betygsamtalet blir innan slutprovet:/ Som jag har förstått brukar betygsamtalet vara efter slutprovet just för att prata om det man har gjort och prata om själva kursen:S
Citera
2012-06-21, 21:55
Medlem
Hur var det att läsa matematik C på distans hos NTI? Var det lätt att få högt betyg? Hur många prov hade Ni ungefär?
Citera
2012-07-03, 00:09
Medlem
Någon här som har läst kursen marknadsföring? var den svår eller klarade man sig långt på allmänbildning?
Citera
2012-07-25, 03:30
Medlem
Om jag har förstått det rätt, så sker betygsamtal enbart på telefon?
Citera
2012-07-31, 08:19
Medlem
Bamseballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roztem
Om jag har förstått det rätt, så sker betygsamtal enbart på telefon?

Det går nog i de flesta fall att använda skype också.
Citera
2012-08-14, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bamseballe
Det går nog i de flesta fall att använda skype också.

Finns det någon här inne som pluggar via nti på distans till undersköterska eller psykologi? har totalt fastnat på första ins =(
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in