• 2
  • 3
2008-01-08, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siaren
Som sagt, det går ju att trixa med! Du har förstås varit inne i någon mac-affär och testat leopard?

Nää, har bara spanat via internet.
Citera
2008-01-08, 20:24
Medlem
Akademikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueDepths
Nää, har bara spanat via internet.

Exposé gör OS X till världens mest underbara operativsystem, tro mig.
Once you go mac, you never go back.
Citera
2008-01-08, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckholm
På det hela taget tycker jag Mac är bättre för just mig, eftersom jag även programmerar en del i UNIX och Mac har ju Mach (i princip UNIX) i botten.

Inte bara i princip, OS X är certifierad UNIX!
--
Citera
2008-01-08, 22:04
Medlem
Schlomo ben Goys avatar
Citat:
Enda tidigare erfarenheten jag har av Mac är ifrån Classic-tiden.

Har inga erfarenheter av OSX, men tycker att det är fult det jag har sett hittills. Effekterna är schyssta men färgerna är inget vidare.
Måste det vara lika fult som Luna för att du ska trivas eller? Men visst, släng in Shapeshifter och du kan ändra som du vill.
Citera
2008-01-08, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlomo ben Goy
Måste det vara lika fult som Luna för att du ska trivas eller? Men visst, släng in Shapeshifter och du kan ändra som du vill.

Hur stora är möjligheterna att ändra utseende då? Är det jämfört med Linux eller med Windows och dess Windowblinds / Samurize (som jag anser inte har tillräckligt många valmöjligheter).
Citera
2008-01-08, 22:44
Medlem
Schlomo ben Goys avatar
Citat:
Hur stora är möjligheterna att ändra utseende då? Är det jämfört med Linux eller med Windows och dess Windowblinds / Samurize (som jag anser inte har tillräckligt många valmöjligheter).
Tja, släng ett getöga på den här sidan till att börja med.

http://interfacelift.com/themes-mac/
Citera
2008-01-09, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlomo ben Goy
Tja, släng ett getöga på den här sidan till att börja med.

http://interfacelift.com/themes-mac/

Ser bra ut, nu har jag i princip bestämt mig för att nästa köp blir en iMac.

Men, hur är det med uppgraderingsmöjligheterna för iMac? Kan man sätta in nya komponenter själv? Går det överhuvudtaget att uppgradera? Vad kostar det att lämna in till Apple?
Citera
2008-01-09, 00:38
Medlem
Akademikerns avatar
Citat:
Ser bra ut, nu har jag i princip bestämt mig för att nästa köp blir en iMac.

Men, hur är det med uppgraderingsmöjligheterna för iMac? Kan man sätta in nya komponenter själv? Går det överhuvudtaget att uppgradera? Vad kostar det att lämna in till Apple?

Det du kan byta själv (om man inte är ordentligt duktig och tar sig tid att hacka sin mac) är minnen. Men tänk på att en mac har väldigt högt andrahandsvärde, så om du ska uppgradera din dator i framtiden så får du ganska mycket för den och kan köpa ny.

En ny iMac's prestanda torde dock räcka i ca 3 år i alla fall för genomsnittsanvändaren. Jag sitter själv på en G5 iMac som jag har för mig är från hösten -05. Och den funkar kanon att jobba med fotoredigering mm på.
Citera
2008-01-09, 05:10
Bannlyst
ja
ja
starndad.
Citera
2008-01-09, 13:38
Medlem
Kivans avatar
Citat:
Enda tidigare erfarenheten jag har av Mac är ifrån Classic-tiden.

Har inga erfarenheter av OSX, men tycker att det är fult det jag har sett hittills. Effekterna är schyssta men färgerna är inget vidare.
Färgerna kan du byta, det finns två teman. Aqua är det med mycket blått och grön-röd-gul-knapp i hörnet. Grafit går i grått.
Citera
2008-01-11, 08:51
Medlem
miklons avatar
När det gäller hårdvaran så tycker jag att Mac är bättre på vissa punkter och sämre på andra, men det är inte någon stor anledning till att välja Mac i mina ögon. Den stora vinsten ligger ju i OS X, som gör det roligt att använda en Mac. Visst, det är klart att det är kul med snygga datorer, men fick jag välja mellan en grå och trist HP-laptop med OS X och en aldrig så väldesignad Macbook med XP eller Vista så skulle jag inte tveka en sekund.
Citera
2008-01-11, 11:49
Medlem
Akademikerns avatar
Det var inget.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto