2008-01-06, 18:59
Medlem
G3x0rs avatar
Nu börjar det bli dags att köpa en ny bärbar. Som rubriken lyder så undrar jag om en Znote 6324W är ett bra köp. Jag tänkte lägga till en 1024 i RAM, köpa DVD-brännare och Wlan. Landar runt 9098kr inkl. moms. Är det värt det? Ska mest ha datorn till att surfa med men vill inte känna mig begränsad.

Då jag inte har någon egen erfarenhet av Znote är jag nyfiken över hur själva datorn känns. Är den plastig eller känns den robust och stabil?

Tänkte väl inte lägga mer än 10 000 om någon vill komma med ett bättre förslag. Vill gärna ha en relativt stilren och snygg dator också, men det är inget jättekrav.

OT fråga: de datorerna som de säger inte stöder XP, varför gör dom inte det? och stöder dom inte Vista heller?

//G
Citera
2008-01-06, 19:19
Medlem
Synss avatar
Znotes är ganska plastiga och inte stilrena alls.. men så är de ganska billiga också, jag skulle tipsa om en Dell XPS dator, bra pris och jäkligt snygga och för strax under 10 000 får du en som som funkar riktigt bra.
Citera
2008-01-06, 19:46
Medlem
G3x0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syns
Znotes är ganska plastiga och inte stilrena alls.. men så är de ganska billiga också, jag skulle tipsa om en Dell XPS dator, bra pris och jäkligt snygga och för strax under 10 000 får du en som som funkar riktigt bra.

Kollade på dell.se nu och hittar ingen som kostar under 13 000 i grundkonfig.
vg. upplys mig

//G
Citera
2008-01-06, 20:45
Medlem
sicnexs avatar
ingen mening i att köpa med extra ramminne, det beställer du från exempelvis dustin och stoppar i själv för halva priset.
Citera
2008-01-06, 20:55
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G3x0r
Nu börjar det bli dags att köpa en ny bärbar. Som rubriken lyder så undrar jag om en Znote 6324W är ett bra köp. Jag tänkte lägga till en 1024 i RAM, köpa DVD-brännare och Wlan. Landar runt 9098kr inkl. moms. Är det värt det? Ska mest ha datorn till att surfa med men vill inte känna mig begränsad.

Då jag inte har någon egen erfarenhet av Znote är jag nyfiken över hur själva datorn känns. Är den plastig eller känns den robust och stabil?

Tänkte väl inte lägga mer än 10 000 om någon vill komma med ett bättre förslag. Vill gärna ha en relativt stilren och snygg dator också, men det är inget jättekrav.

OT fråga: de datorerna som de säger inte stöder XP, varför gör dom inte det? och stöder dom inte Vista heller?

//G
Hej. Jag har själv en dator från Zepto. Den fungerar utmärkt! Datorerna stödjer XP. Det är bara det att Zepto inte lägger ut drivrutiner till XP på sin FTP. Du får ladda ner det själv istället.

Kolla lite på 3415W annars. Det är den jag har och den är riktigt bra.
Citera
2008-01-07, 00:29
Medlem
G3x0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sicnex
ingen mening i att köpa med extra ramminne, det beställer du från exempelvis dustin och stoppar i själv för halva priset.

men man kan inte köpa en 1024, då hade det ju vart biff! men köper man med 1024 så får man 2x512!

Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Hej. Jag har själv en dator från Zepto. Den fungerar utmärkt! Datorerna stödjer XP. Det är bara det att Zepto inte lägger ut drivrutiner till XP på sin FTP. Du får ladda ner det själv istället.

Kolla lite på 3415W annars. Det är den jag har och den är riktigt bra.

Hur känns kvalitén då? Är den plastig eller robust?

//G
Citera
2008-01-07, 00:39
Medlem
sicnexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G3x0r
men man kan inte köpa en 1024, då hade det ju vart biff! men köper man med 1024 så får man 2x512!

//G
I min 3215w satt det iaf 1x1024 minnesmodul vid leverans.

Annars tar dustinhome 360 spänn eller så för en 2gb sticka..

Kvaliten är väl ganska plastig men motsvarar priset kan man väl säga, den känns iallafall inte bräcklig.

Edit: skrev om pga att jag nog missuppfattade dig.
Citera
2008-01-07, 00:44
Medlem
HC47s avatar
Jag tycker den är helt ok. Lite plastig kanske, men det som sitter i den fungerar jävligt bra! Du för mycket dator för pengarna om du frågar mig.

Utseende 7/10
Ljud (fläktar mm) 8/10 (tyst då, alltså)
Bild 7/10 - Kunde varit bättre upplösning på skärmen.
Spelgrafik 9/10 - Riktigt bra grafik för att vara bärbar. Kör bl a CoD 4 på max.
Tangentbord 7/10 - Känns kanske lite, lite plastigt. Men jag avskyr visserligen tangentbord på bärbara.

Fråga gärna om det är något mer!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in