Flashback bygger pepparkakshus!
2008-01-07, 16:33
Medlem
Trollishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSerpent
Summan av kardemumman var att alla räknade långt hår som flumm, men jag hade det mest för jag tyckte det såg bra ut + jag är en "headbanger"... (läs metalhead)
Så en hel del drag i hästsvansen åtföljt av "roliga" kommentarer förekomm innan jag uppvisade en mer instabil sida av mig själv. sen fick åtm håret vara ifred....

Låter som dom var relativt snälla mot dig allfall, hört om folk som blev isolerade tills dem gick med på att fixa håret.
Citera
2008-01-07, 17:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trollish
Låter som dom var relativt snälla mot dig allfall, hört om folk som blev isolerade tills dem gick med på att fixa håret.

Tja? men det tyckte inte jag...

Sen at det solidariska sättet snarare upplevs som en förfining av kommunism och att det uppenbarligen INTE fungerade för mig så är det inte för intet att man som fd hassela unge alltid kan återvända vilket ger en lite trygghet i brist andra "närstående".
Citera
2008-01-07, 17:37
Medlem
NeonHearts avatar
Kan inte nån plocka fram lite info om Hassela? Verkar ju helt sjukt
Citera
2008-01-07, 17:40
Medlem
Jag har ocksa hort mycket otackeheter om stallet.
Citera
2008-01-07, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
Jag har ocksa hort mycket otackeheter om stallet.

kan du utveckla lite mer?
Citera
2008-01-07, 17:47
Medlem
yonnys avatar
Läs gärna denna:
http://www.flashback.org/showpost.php?p=9223912&postcount=103

Hassela bedrivs av sadister som älskar att kränka andra människor. De som arbetar där är personer som blir upphetsade av att trycka ned andra personer, dvs. mobbare. Och de får betalt för det.
Citera
2008-01-07, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yonny
Läs gärna denna:

Hassela bedrivs av sadister som älskar att kränka andra människor. De som arbetar där är personer som blir upphetsade av att trycka ned andra personer, dvs. mobbare. Och de får betalt för det.
Jag ger mig fan pa att det ar en FMN-karring som styr skiten ocksa.
Citera
2008-01-07, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yonny
Läs gärna denna:

Verkar helt vedervärdigt!!!
Citera
2008-01-07, 18:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Strawmilkshake
Verkar helt vedervärdigt!!!

Inte för jag tänker försvara något men finns det inte skräckversioner på alla behandlingsformer?

Tycker ni detta verkar hårt så kolla upp västkustfamiljen ist.....
Citera
2008-01-07, 18:30
Medlem
riZLa_87s avatar
Har alldrig varit på hassela men på andra skit ställen där man fick jobba dygnet runt i stort sätt. Som att man skulle kunna jobba bort sitt missbruk. Minsta lilla fel man gorde åkte man på en jävla utskällning och andra "konsekvenser" för att man "gort fel" . Helt sinnessjukt hur vissa behandlingshem/familjehem får vara kvar. Bara tryckte ner en så självförtroendet hamnade på noll så att man bara knarkade ännu mer när man blev utskriven.
Citera
2008-01-07, 18:31
Medlem
Trollishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSerpent
Inte för jag tänker försvara något men finns det inte skräckversioner på alla behandlingsformer?

Tycker ni detta verkar hårt så kolla upp västkustfamiljen ist.....

Jo såklart alla är olika, en vän satt tex på ett ställe som var väldigt pedagogik som styrde möten,samtal bla bla bla medans en annan satt samtidigt på annat ställe där det enda dom gjorde var hugga ved i skogen i typ 6 månader.
Citera
2008-01-07, 19:34
Bannlyst
Jag har aldrig förstått varför behandlingshemmen ska vara så tråkiga och torftiga som möjligt.

Ingen TV, ingen dator, starkt begränsad kontakt med familj och vänner, inget godis och till och med inget kött och bara utedass för att nämna några exempel. Och varför hårt kroppsarbete hela dagarna? Det är ändå frågan om behandlingshem för nedbrutna och sjuka människor och inte något slags fångläger.

Klart att man längtar efter knark när man lever i sån miljö...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in