2008-01-06, 17:08
Medlem
springarns avatar
Jag har köpt en widescreen-display men insett att jag inte behöver utrymmet ut på sidorna. Det hade varit trevligt att alltså vrida bilden på datorn 90 grader och sedan vrida monitorn så att jag har en långsmal skärm. Men jag vet ej hur jag gör detta. Jag har ett ATI-kort, och i device manager står det typ Radeon X300/X550/X1050.

Jag tänker att det kanske finns något program för detta, eller någon inställning i Windows.
Citera
2008-01-06, 17:15
Bannlyst
En del skärmar som går att vrida 90 grader ställer in detta själv när man gör det, antar att du inte har en sådan.

För att rotera bilden kan du högerklicka på skrivbordet och gå in där man ändrar upplösning och trycka på advanced, där brukar det finnas en rotate flik.
Citera
2008-01-06, 17:23
Medlem
springarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enigmo
En del skärmar som går att vrida 90 grader ställer in detta själv när man gör det, antar att du inte har en sådan.

För att rotera bilden kan du högerklicka på skrivbordet och gå in där man ändrar upplösning och trycka på advanced, där brukar det finnas en rotate flik.
Varit där och kikat, men det finns ingen sådan.
Citera
2008-01-06, 17:35
Medlem
om du håller inne Alt gr + G så kan du använda piltangenterna för att rotera skärmen
Citera
2008-01-06, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vakz
om du håller inne Alt gr + G så kan du använda piltangenterna för att rotera skärmen

Fungerar inte i vista iaf...
Citera
2008-01-06, 17:56
Medlem
springarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vakz
Inte i XP heller....
Citera
2008-01-06, 18:18
Medlem
ViikkeEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av springarn
Inte i XP heller....

Har du ATI programmet nere i aktivitetsfältet? i så fall ska du bara klicka (eller högerklicka) så ska det finnas där inne menyn som kommer upp. leta noga
Citera
2008-01-06, 20:26
Bannlyst
Eftersom du har ett ati kort så är det bara att tanka ner senaste drivrutinerna och det medföljande programmat där du kan anpassa allt i stort sätt.
Citera
2008-01-07, 23:37
Medlem
Carbonites avatar
Så är det ju i alla fall på nvidia, nere i högra hörnet har jag en nvidia ikon om man klickar på den kommer det upp en massa val där bland "rotations setting". Vet inte hur det ser ut på ATI men borde väl vara något liknande som ViikkeE säger.

Lycka till !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in