• 1
  • 2
2008-01-06, 16:15
Medlem
Ableachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styrbjörn
Anmärkningsvärt! Jag kör också Vista och har detta problemet. Men Endast då bittorent är igång. Det blir så att datorn "tappar bort" det trådlösa nätverkskortet. Den känner inte av något befintligt nätverk.
När man startar om datorn fungerar det igen. All programvara är uppdaterad. Vad i hela världen beror det på?
Jag kör med mobilt bredband från NMT.

De routrar som riktar sig till hemmaanvändare är vanligtvis inte anpassade för den typen av trafikbeteende som bittorrent innebär (stort antal samtidiga sessioner). Hårdvaran är av kostnadsskäl gjorda för de som primärt använder webbläsare som sitt Internet-redskap
Citera
2008-01-06, 16:23
Medlem
onemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supranoo
Det där lät jävligt intressant, kollade om jag hade internetdelning på men det hade jag inte
Jag tror fortfarande att det är det som är fel. Prova att ladda ner hotfixen.
http://www.google.se/search?q=kb937168+hotfix
Citera
2008-01-06, 16:39
Medlem
Supranoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oneman
Jag tror fortfarande att det är det som är fel. Prova att ladda ner hotfixen.
http://www.google.se/search?q=kb937168+hotfix

Gjorde en request på hotfixen, då är det väll bara att vänta =)
Citera
2008-01-06, 16:50
Medlem
Styrbjörns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ableach
De routrar som riktar sig till hemmaanvändare är vanligtvis inte anpassade för den typen av trafikbeteende som bittorrent innebär (stort antal samtidiga sessioner). Hårdvaran är av kostnadsskäl gjorda för de som primärt använder webbläsare som sitt Internet-redskap

Jag tvivlar på att det är routern som felar i detta läget, då andra datorer fortfarande kan se den. Det är datorn med bittorrent igång och med Vista som plötsligt tappar bort anslutningen och ser inte nätverket längre.
Citera
2008-01-06, 17:02
Medlem
Supranoos avatar
Nu har jag installerat hotfixen, än så länge fungerar internet men det har bara gått 5 min =)

Citat:
Jag tvivlar på att det är routern som felar i detta läget, då andra datorer fortfarande kan se den. Det är datorn med bittorrent igång och med Vista som plötsligt tappar bort anslutningen och ser inte nätverket längre.

Från vilken barnbok kommer din avatar från? Kommer såväl ihog den sen man var liten ^^
Citera
2008-01-06, 17:13
Medlem
Styrbjörns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supranoo
Nu har jag installerat hotfixen, än så länge fungerar internet men det har bara gått 5 min =)

Från vilken barnbok kommer din avatar från? Kommer såväl ihog den sen man var liten ^^

Jag läste bara som hastigast om hotfixen. Fick du den skickad till dig på mailen?
Jag bör kanske testa den också.

Vaddå barnbok? Det är ett självporträtt

Det är från Rasmus Nalle
Citera
2008-01-06, 17:19
Medlem
Supranoos avatar
Citat:
Jag läste bara som hastigast om hotfixen. Fick du den skickad till dig på mailen?
Jag bör kanske testa den också.

Vaddå barnbok? Det är ett självporträtt

Det är från Rasmus Nalle

Fick det i mailen efter ca 10min, men nu precis då jag skulle skriva inlägget så dog internet.... Så det fungerade inte med hotfixen.

En dansk barnserie då!! Rasmus Klump aka. Rasmus Nalle var det ja
Citera
2008-01-06, 17:20
Medlem
SnuskigGubbes avatar
Det säger väll allt om man gillar rasmus nalle o kör Vista
Citera
2008-01-06, 17:21
Medlem
Supranoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnuskigGubbe

haha, det är ju inte så att man sitter varje kväll nu i denna ålder och läser :P
Citera
2008-01-06, 17:29
Medlem
Styrbjörns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnuskigGubbe

Vistaskiten fick jag med datorn vare sig jag ville eller ej. Som tur är har jag en betydligt stabilare burk att köra bittorrent på.
För övrigt är Rasmus Nalle en mycket sympatisk figur.

Jasså Hotfixen fungerade inte. Jag lugnar mig väl lite då och hoppas det kommer en riktig lösning på Uppdate snart.
Citera
2008-02-11, 12:10
Medlem
Jenos avatar
ARGH!

Vet inte om det här är relaterat till ovan eller inte men häromdagen, efter flera månaders problemfri användning av min Vista 64-bitsdator, så börjar något program eller systemdel att muppa sig så att min internetuppkoppling blir helt oanvändbar!?

Kortfattat är det så här: Nätet är uppe och kontakt finns med ISP:n. Kör 8 Mbits ADSL-uppkoppling. Efter en stunds datoranvändning så ser jag på modemet att det sänder/tar emot i 2-sekundersintervaller (sändningslampan blinkar intensivt i c:a 2 sek sedan slocknar den i c:a 2 sek, sedan börjar den blinka igen intensivt i 2 sek innan den slocknar i 2 sek osv osv). I och med att det här sätter igång så dör all kontakt med nätet helt och hållet?

Jag vet att det är något i min dator som orsakar det hela eftersom det räcker med att dra ut nätkabeln ur routern så fungerar allt som vanligt på den andra datorn som är ikopplad genom samma firewall/router - men så fort jag trycker i min nätkabel så dör uppkopplingen även för den andra datorn.

Frågan är kort och gott: - vad FAN(!) är det som händer!?

Kör inga Net-torrents, nerladdningsprogram eller fulkopior på program. Allt ska vara schysst rakt igenom. Jag startar inget direkt program för att det ska sätta igång (inte vad jag vet i alla fall) utan det sätter igång av sig självt efter bara någon minuts körtid efter inloggning på datorn.

Snälla, finns det någon här som kan ge mig några ideér? Hur kan jag övervaka sändningen genom nätverkskortet t.ex. eller är det något annat jag ska kolla, och hur?

Alla förslag mottas med tacksamhet... innan jag hivar datorn (inkl modemet) ut genom fönstret...
Citera
2008-02-11, 15:33
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Jag har liknande problem - och hade ännu värre under XP - och det är mitt trådlösa nätverkskort som inte pallar. Routern tuffar på.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in