ARGH!
Vet inte om det här är relaterat till ovan eller inte men häromdagen, efter flera månaders problemfri användning av min
Vista 64-bitsdator, så börjar något program eller systemdel att muppa sig så att min internetuppkoppling blir helt oanvändbar!?
Kortfattat är det så här: Nätet är uppe och kontakt finns med ISP:n. Kör 8 Mbits ADSL-uppkoppling. Efter en stunds datoranvändning så ser jag på modemet att det sänder/tar emot i 2-sekundersintervaller (sändningslampan blinkar intensivt i c:a 2 sek sedan slocknar den i c:a 2 sek, sedan börjar den blinka igen intensivt i 2 sek innan den slocknar i 2 sek osv osv).
I och med att det här sätter igång så dör all kontakt med nätet helt och hållet?
Jag
vet att det är något i min dator som orsakar det hela eftersom det räcker med att dra ut nätkabeln ur routern så fungerar allt som vanligt på den andra datorn som är ikopplad genom samma firewall/router - men så fort jag trycker i min nätkabel så dör uppkopplingen även för den andra datorn.
Frågan är kort och gott: - vad FAN(!) är det som händer!?
Kör inga Net-torrents, nerladdningsprogram eller fulkopior på program. Allt ska vara
schysst rakt igenom. Jag startar inget direkt program för att det ska sätta igång (inte vad jag vet i alla fall) utan det sätter igång av sig självt efter bara någon minuts körtid efter inloggning på datorn.
Snälla, finns det någon här som kan ge mig några ideér? Hur kan jag övervaka sändningen genom nätverkskortet t.ex. eller är det något annat jag ska kolla, och hur?
Alla förslag mottas med tacksamhet... innan jag hivar datorn (inkl modemet)
ut genom fönstret...