• 4
  • 5
2009-11-18, 14:16
Bannlyst
Rydström är en person som hatar allt som är svenskt. Det måste vara kultur från utlandet för att det ska vara värt något i hans ögon. Hemsk människa.

Och han bor i ett flott villaområde med endast etniska svenskar vilket borde
ge honom guldmedalj i hyckleri, inte sant?

Här är en snyftkrönika där han försöker vinna ännu fler poäng av pk-maffian.
http://www.barometern.se/blogg/henri...29.gm#comments
Citera
2009-11-18, 15:17
Medlem
Kalla Kåres avatar
Rydström kan göra sju-åtta trix med bollen faktiskt och hålla den på foten i uppemot en halv minut. Inte dåligt i Kalmar FF.
Citera
2010-03-03, 13:10
Medlem
Xxmaskihallonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalla Kåre
Rydström kan göra sju-åtta trix med bollen faktiskt och hålla den på foten i uppemot en halv minut. Inte dåligt i Kalmar FF.

Dum i huvudet? Vilket skitsnack!

http://www.youtube.com/watch#playnex...&v=TwFHFwspYN4
Citera
2013-11-12, 18:06
Medlem
ambisckos avatar
Den indoktrinerade PK-fjanten gick feminismens ärenden i dagens Studio Ett där han svamlade om "genus" och "patriarkat" som förklaring till att Anders Svensson nu i slutet av sin karriär fick en gåva för sitt landskampsrekord, till skillnad från damfotbollens rekorddam Therese Sjögran som blev utan:

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5702032

Att det blev ett sådant rabalder för denna "gåvodiskriminering" motbevisar ju existensen av ett rådande manschauvinistiskt patriarkat som sätter normerna och agendan.
Citera
2013-11-12, 18:13
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ambiscko
Den indoktrinerade PK-fjanten gick feminismens ärenden i dagens Studio Ett där han svamlade om "genus" och "patriarkat" som förklaring till att Anders Svensson nu i slutet av sin karriär fick en gåva för sitt landskampsrekord, till skillnad från damfotbollens rekorddam Therese Sjögran som blev utan:

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5702032

Att det blev ett sådant rabalder för denna "gåvodiskriminering" motbevisar ju existensen av ett rådande manschauvinistiskt patriarkat som sätter normerna och agendan.

Ja verkligen. Hur man ens kan jämföra landskamper i landslaget och något damtrams är ju obegripligt.
Citera
2019-10-26, 22:02
Medlem
Skygglapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magupp
Jag springer förbi lägenheterna som byggdes på 1990-talet och som blev mormors nya bostad när hon inte kunde bo kvar i huset, där jag kollade på en av Englands matcher under EM-96, jag tror det var mot Skottland, samtidigt som mormor bjöd på stek och potatis och brunsås och bredvid lägenheterna låg sjukvårdsmottagningen och även den lukten kan jag minnas, den drypande ångesten över att behöva sitta i väntrummet, som var fyllt av barnleksaker och barnböcker och vänta på stelkrampsprutan, jag springer längs gator jag gått eller cyklat så många gånger, jag springer i områden som då, när jag var liten, av någon anledning var skräckinjagade, kanske hade någon sagt något om en fyllegubbe och det finns ingenting som barn är så rädda för som fyllegubbar eller var det så att det bodde någon som man inte gillade i ett av husen och då blev hela området diskvalificerat och jag löper förbi hus som då beboddes av människor jag aldrig såg, trots att jag gick förbi varje dag och jag ser inte heller nu vilka som bor där, upp mot lekplatsen, där vi fördrev så mycket tid ljusa sommarkvällar, där jag gungade för att kanske få en glimt av den största kärleken av dem alla, Anna Palmkvist, som bodde i ett hus bredvid lekplatsen, förbi trädgårdar där vi pallade frukt och i ett av husen bor nu Johannas lillasyster och den där ekvationen är inte helt lätt att få ihop då Johannas lillasyster alltid kommer vara en trulig tonårstjej, nu är hon vuxen och har hus, vad säger det då om mig och jag tänker på just Johanna, som jag gick högstadiet ihop med, på de andra i gänget vi hade, på Esko, på Cesse och på Olof, på hur vi då alltid trodde att vi skulle kunna hålla ihop, som om det som generationer och åter generationer gått igenom – att stadga sig, skaffa familj, få jobb – inte skulle gälla oss, vi skulle kunna glida vid sidan om samhället, men hur vi snart gled isär, hur vi sedan gled in i allt det där och nu är vi i det och märker att vi faktiskt tycker om det även om vi inte alltid vill erkänna det för oss själva och hellre bitterljuvt tänker på det förgångna och jag joggar upp mot tennisbanan som man bokade genom att köpa små oranga lappar i affären och jag tänker på Robban, som jag respekterade så mycket för att han var så bra i fotboll, som jag samtidigt kunde avsky för att han var bättre än mig i fotboll.

Robban, som var så begåvad, men som alltid hade en tendens att vägra göra det som förväntades av honom, medan jag var motsatsen och vi umgicks, vi tävlade, vi var bästisar, vi var hemma hos honom och spelade pingis i hans källare, vi gick i fyran och tippade på stryktipset ihop och redan första gången vann vi 50 kronor på jokernumret, sedan blev det inte mer och vi var, tillsammans med Henke Borg, bäst i Listerbys IK:s P 76r, vi tog hem Emmaboda Jul Kul-Cup 1987 efter finalvinst mot Kalmar FF och vi stod på toppen av världens högsta berg, vi var oslagbara, men så flyttade jag till Kalmar, Robban blev kvar, jag mötte honom då och då, vi sa nästan varje gång att om Listerby gick upp i tvåan skulle jag komma hem igen och så skulle vi ta laget upp i Allsvenskan, vi skrattade åt det, men drömde någonstans att det skulle kunna ske, det blev december 1997, min bästa kompis Esko ringde sent en kväll, jag tror att jag nyss var hemkommen från Kåren, jag var glad, upprymd, “Henke, Robban har dött”. 21 år gammal föll han ihop under en träning på grusplanen på Åsavallen. Samma grusplan vi hade tränat så ofta på. Han hade klagat på att han var trött, gått åt sidan och sedan trillat ihop för att inte vakna mer. Pelle, hans pappa, tränade laget, Johan, hans lillbrorsa, spelade i laget och allting bara snurrade och jag undrade vem som plockade ner hans kläder från krokarna i omklädningsrummet och det blev begravning, i samma kyrka där vi tog avsked av Rikard och i samma kyrka som vi firat så många ljusa, vackra, härliga skolavslutningar, skolavslutningar då Robben suttit bredvid mig eller kanske framför mig och vi hade en oändlig sommar med fotboll framför oss. Gråt, gråt, gråt, Bridge over trouble water, fler tårar och efteråt satte jag mig i bilen och åkte tillbaka till Kalmar för att träna, men jag var, om man nu kan vara det, en annan. Robban hade blivit förvånad om han vetat vilken betydelse han hade för mig, för min drivkraft, för min vilja att bli bättre än honom och över hur jag någonstans också beundrade hans tjurskalliga egensinne. Jag tänker fortfarande på honom och jag gör det mer ofta än vad någon kan tro. Sista biten går jag, jag är tillbaka på gatan jag växte upp på, där vi spelade brännboll, där jag sprang 100-meterslopp, lirade landhockey och tennis mot garageporten, där Esko och jag tände upp en bygglampa mörka vinterkvällar och spelade fotboll med en tennisboll och ett hockeymål fast plötsligt slocknade lampan och vi fick gå in, jag går på gatan där det var barn i varje hus, det pulserade av ungt liv, nu är alla äldre, de flesta är inte bara föräldrar utan och också farföräldrarna och det är när barnbarnen är på besök som det unga livet bultar igen. Allt flyter samman, det förflutna, det nuvarande, det går i varandra, hakar ihop och ingenting kan existera utan det andra. Tuva ligger i min säng, i mitt pojkrum, det är natt, hon sover, det är lugnt, allt är stilla.

Rydström med flera i Listerby IK var ett gäng taskmörtar och mobbare. Förhävde sina Egon genom att trycka ner svagare individer runt omkring sig och skapa sin egen lilla klubb. Trist samling pojkar som inte bidragit till något gott.
Citera
2019-10-27, 01:21
Medlem
Nu bliver jag elak, och räknar med påhopp:

Sett från ett Sthlms-perspektiv:

Rydström är en lantis. Storskäftad. Och det är ok, tro inget annat. Men vad ska han bekräfta? Att Kalmar är jordens fotbollscentrum?

Han är nu lite passé.

Ingen att bry sig om. Och det knäcker vilka nollor som helst.
Citera
2022-12-15, 09:53
Medlem
spoilers avatar
"Så här uttryckte sig Henrik Rydström i MFF-podden.

”Här finns så mycket influenser, en kosmopolitisk smältdegel som jag älskar. Jag vet att det finns vissa i det politiska klimatet som inte gillar det, men jag tycker verkligen det är häftigt.”

”Jag var en plåga. Jag tog fajten mot Sverigedemokrater, det tycker jag i och för sig fortfarande är väldigt bra och det borde man kanske göra mer. Men det var internt också, ja la mig i sponsoravtal och sådant så man tröttnade på mig.”

För att alla i Malmö och supportrar till MFF skall förstå vem Henrik Rydström är så kommer jag lägga upp en del citat från Henrik Rydström längre ned i blogginlägget. Som extra bonus kommer alla mina läsare även få läsa ett kapitel ur min bok ”Mina politiska Fighter” där jag faktiskt tillägnade Henrik Rydström ett eget kapitel efter vårt ”bloggkrig”.

/.../

Jag tänkte också bjuda på några fina citat från Henrik Rydströms egen blogg. Bloggen är nedtagen från internet. Jag tror alla förstår varför den är avpublicerad.

”Midsommar är över och jag sörjer inte det. Jag nämnde tidigare att jag inte är förtjust i högtiden. Precis som när det kommer till nationsvurmande vid idrottsevenemang får jag SD-vibbar av midsommar. Det kryper i mig när det svenska ska firas.”

”Och så är vi tillbaka i det här med svenskt och ursprung och traditioner och bevara vår svenska folksjäl. Fuck it, säger jag. För återigen, vad är svenskt?”

”Återigen – jag påstår inte att de som viftar med svenska flaggan är rasister, för väldigt många är de där nationalistiska symbolerna enbart symboler, symboler som de är stolta över och det är inte mer med det. Det är fint och vackert och mysigt och allt det där. Men JAG ser det inte riktigt så.. I mig kryper det.”

”Jag tycker att landslaget är totalt ointressant. Har alltid fått rysningar av sådant som anses vara ”svenskt” och av hysteriskt flaggviftande, jag ser en direkt parallell till farlig nationalism.”"

https://thoralfsblogg.com/2022/12/11...m-i-blasvader/
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in