2008-01-05, 18:16
Medlem
Googlas avatar
Hejhej, Igår var det dags att rensa SD-kortet från digital kameran, SDkortet ligger på 2gb så jag har 1 års gamla bilder. Så jag överförde alla bilder från sd-kortet till datorn, och jag hade ett par bilder på datorn också på 1gb. Så ungefär sammanlagt blev det 3gb, sedan skulle jag bränna över det på en 4,5gb stor skiva. Allt gick som det skulle kom inte upp några felmedelanden. Jag delade upp bilderna i 2 grupper, dom äldsta bilderna i en grupp på cirka 700mb tillsammans, och dom senaste (med annan kamera) i en annan grupp på ungefär 2gb. Sen idag när jag skulle öppna dom senaste bilder(från skivan) från julafton/nyår m.m så funkade det fan inte. SKIV"öppningsmappen" laggade ihop och jag fick lov att använda ctrl alt delete. Och så har jag testat cirka tiogånger, bara jag ens klickar 1 gång på den mappen(från skivan) får datorn spunk. Inte bara denna dator jag har testat, testat på en annan dator också händer likadant. Inte så nyadatorer iallfall. Kan någon hjälpa mig? är skivan felbränd? vill verkligen ha bilderna

EDIT, dom äldsta bilderna funkar , men inte dom nya

Tack i förhand iallfall!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in