• 1
  • 2
2008-01-05, 02:38
Medlem
Men hur? Har inte gjort lumpen och är 24 år. Har varit i kontakt med mil fekryteringscenter och dom ska till våren 2009 ha en officer utbildning för dom som inte gjort lumpen. Orkar inte vänta på att söka, jag vill in nu.... nån som vet hur??
Citera
2008-01-05, 02:43
Medlem
sök som civilanställd till US? Har du någon särskilld kompetens typ mekaniker SJV tolk mm?
Citera
2008-01-05, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av livestronger
Men hur? Har inte gjort lumpen och är 24 år. Har varit i kontakt med mil fekryteringscenter och dom ska till våren 2009 ha en officer utbildning för dom som inte gjort lumpen. Orkar inte vänta på att söka, jag vill in nu.... nån som vet hur??

haha ännu mera desperata börjar försvarsmakten bli, om din källa stämmer
Citera
2008-01-05, 14:12
Medlem
Sök till utlandstyrkan då, finns möjlighet att göra tjänst där och sedan försöka hänga sig kvar!
Citera
2008-01-05, 14:15
Medlem
Du kommer inte kunna bli officer utan en värnplikt bakom dig.

Bästa är väll att gå PHS och sen söka utlandstjänst som MP eller att på nått sätt bli civilt anställd inom försvaret, kommer dock aldrig kunna hamna i en stridanade tjänst utan värnplikt.
Citera
2008-01-05, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aleeio
Du kommer inte kunna bli officer utan en värnplikt bakom dig.

Bästa är väll att gå PHS och sen söka utlandstjänst som MP eller att på nått sätt bli civilt anställd inom försvaret, kommer dock aldrig kunna hamna i en stridanade tjänst utan värnplikt.

Vill in i försvaret är väll inte samma sak som att vilja strida, eller? Ska man strida är väll inte svenska försvaret rätt heller.
Citera
2008-01-05, 15:22
Medlem
Ehm.. alla officerare har en stridande befattning/tjänst då dom kan behöva använda sig av vapen.
Citera
2008-01-05, 15:33
Medlem
linusens avatar
Citat:
Ehm.. alla officerare har en stridande befattning/tjänst då dom kan behöva använda sig av vapen.

eeee..... inte alls kära du
underhåll, teknisk off, sjvoff, signal/fra, MUST...
Den direkt stridande delen är ganska liten.

Till TS: varför vill du in? Flera av mina kamrater som är off är sjukt besvikna, det är världens sämsta jobb. Har själv provat på det och jag hatade verkligen arbetsgivarens inställning till personalen.
Börja spela paintball och gå med i sjöräddningen i stället
Citera
2008-01-05, 15:34
Medlem
Så om du tillhör något av dessa befattningar så har du ingen vapenutbildning?

Chansen att dom hamnar i strid är väldigt liten, MEN finns fortfarande det är väll därför FM endast vill ha folk som har fått iaf en grundläggande stridsutbildning inom värnplikten?
Citera
2008-01-05, 15:37
Medlem
linusens avatar
Du påstod att alla offficerare HAR en stridande befattning, det är fel. Jag sa inget om att det inte har vapen utb. Lär dig läsa vad du skriver.

Citat:
Citera
2008-01-05, 15:55
Medlem
Mmm jag missformulerade mig där.

Det jag menade var att i vilken tjänst du än gör så finns chansen att du behöver använda vapen och stridsteknik, därför behöver du en värnplikt bakom dig för att kunna bli yoff
Citera
2008-01-05, 16:07
Medlem
Livestronger
Varför vill du in i försvarsmakten. Vad är det du vill göra? Vad är det dom lockar just dig? Det finns mycket att välja på i försvarsmakten. Berätta vad du vill göra så kan vi nog ge dig bättre svar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in