2008-01-04, 21:32
Medlem
CookieDragons avatar
Japps, precis som rubriken antyder, jag har problem med nerladdningar. Försöker ladda torrents och har provat många olika program, bl.a. UTorrent, BitComet osv. Använder FlashGet för tillfället.

Problemet är att mitt nät slutar funger när jag laddar ner. Eller, egentligen inte nätet, men allt annat utom nerladdningen. Msn funkar inte, går inte att öppna sidor i varken firefox eller explorer, får bara felmeddelanden. GoogleTalk fungerar däremot.

När nerladdningen är klar så måste jag starta om datorn för att få igång webläsaren och msn igen så det verkar som inte vara problem med bandbredden...

Tacksam för hjälp, men ta det i lekmannatermer
Citera
2008-01-04, 21:34
Medlem
Kimbo_Slices avatar
testa först att begränsa max nedladdningshastigheten i ditt torrentprogram för att utesluta att det kan vara problem med bandbredden
Citera
2008-01-04, 23:07
Medlem
927s avatar
du bör även begränsa din upload, då den kan påverka din download men surfa borde du kunna göra iaf. det hade varit rätt så intressant att veta vilket typ av uppkoppling du har
Citera
2008-01-04, 23:11
Medlem
chades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
du bör även begränsa din upload, då den kan påverka din download men surfa borde du kunna göra iaf. det hade varit rätt så intressant att veta vilket typ av uppkoppling du har

Jo precis, är det en ADSL-uppkoppling, fiber? Vilken bandbredd har du?
Citera
2008-01-05, 12:46
Medlem
CookieDragons avatar
Jag har bredbandsbolaget, 20 mbit.
Har provat att ändra download och upload i programmet utan att det hjälpte. Har för mig att jag tidigare sett (i BitComet) ngt meddelande om att jag använder en half-open tcp connection och att den inte funkar optimalt pga det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in