Citat:
Ursprungligen postat av punksvin
Det skulle vara intressant att höra om, kanske läge för en egen tråd?
Egentligen är det mest en grej till jag kom att tänka på, så den kan jag lika gärna nämna som en parentes här. När man beställer sallad på McD kan man välja mellan grillad och friterad kyckling. Den friterade är samma kyckling som i en McChicken, så den är inget konstigt med. Den grillade däremot är lite rolig. Den levereras styckförpackad och frusen i små plastpåsar. I bästa fall tar man fram kyckligen ur frysen tillräckligt tidigt för att den ska hinna tina i ett kylskåp innan den ska lagas, i akutfall tinas den i värmeskåp, micro eller så. För att laga kycklingen läggs dessa påsar helt enkelt på stekbordet, steklocket fälls ner, och de steks som om de vore vanliga QP-kött(145 sekunder?). Först efter detta klipps påsen upp och kycklingen förvaras till senare användning, alternativt hackas och läggs i sallad på en gång.
Jag tycker själv kycklingen är god och äter den gärna, men att tillaga den inuti en plastpåse känns ju lite märkligt de första gångerna. Antar dock att detta gör att köttet behåller sin vätska så det inte blir torrt, så det är ju en rätt smart grej. McDonalds kan imponera mig på det sättet, de har många smarta lösningar som kanske verkar rätt märkliga, men som ger ett relativt schysst slutresultat snabbt och smidigt.