• 1
  • 2
2008-01-04, 05:14
Medlem
Vad krävs för att man ska få sömnmedicin utskriven av läkare?
Hur länge de varat, och hur problemen är, och vad man försökt göra åt det innan och sådan?
Citera
2008-01-04, 05:22
Medlem
Klngs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L3jern
Vad krävs för att man ska få sömnmedicin utskriven av läkare?
Hur länge de varat, och hur problemen är, och vad man försökt göra åt det innan och sådan?

Först och främst är det en stor fördel att vara över 18 för att få något utskrivet. Detta hindrar ju dig, varför det kankske vore en bättre idé att beställa från nätet så blir inte läkarna så restriktiva...
Citera
2008-01-04, 05:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klng
Först och främst är det en stor fördel att vara över 18 för att få något utskrivet. Detta hindrar ju dig, varför det kankske vore en bättre idé att beställa från nätet så blir inte läkarna så restriktiva...

Jag har åldern inne så det borde inte vara något problem. De börjar väl med att skriva ut mildare och kanske icke beroendeframkallande preparat? Jag är nöjd, bara det funkar till det man ska använda dem till.
Citera
2008-01-04, 05:40
Medlem
Yeah!!s avatar
Citat:
Jag har åldern inne så det borde inte vara något problem. De börjar väl med att skriva ut mildare och kanske icke beroendeframkallande preparat? Jag är nöjd, bara det funkar till det man ska använda dem till.

Det är inte säkert att de skriver ut någonting alls. Det beror på exakt vad ditt problem är och vad läkaren har för policy ang. sömnmedel.
Citera
2008-01-04, 05:44
Bannlyst
Säger som jag brukar, skippa piller-helvetet. Se till att du eller den som tror sig behöva giftet inte går runt o bär på massa överskottsenergi när det är läggdags.
Citera
2008-01-04, 05:44
Medlem
Klngs avatar
Citat:

Antog att det var i russyfte iom att du postade i detta forumet och inte i medicin, men visst, lär inte vara några problem att få propavan och liknande skit utskrivet. Vaknar du under natten?
Citera
2008-01-04, 05:49
Medlem
Citat:
Antog att det var i russyfte iom att du postade i detta forumet och inte i medicin, men visst, lär inte vara några problem att få propavan och liknande skit utskrivet. Vaknar du under natten?

Nej, jag har svårt att somna in. Kanske sover 3 timmar per natt innan klockan ringer. Sen går jag upp och är trött hela dagarna. Har varit så i ungefär 5 år, kommer inte ihåg riktigt. När jag väl sover så sover jag, förutom att jag vaknar kanske 1-2 gånger, men det är väl normalt? På helger sover jag dock längre men då har jag vänt väldigt mycket på dygnet.
Citera
2008-01-04, 05:55
Bannlyst
Är det inte bara så enkelt att du har massa överskottsenergi du inte gör av med? Det var likadant för mig under flera år.. Vegeterade framför datorn och tv'n, sömnstörningar 4 veckor av 5..
Citera
2008-01-04, 05:57
Bannlyst
Prova att bara tala sanning. Brukar funka för mig, för det mesta

Nämn dock ALDRIG att du brukat någon slags drog.

Lycka till.
Citera
2008-01-04, 06:00
Medlem
Klngs avatar
Citat:
Nej, jag har svårt att somna in. Kanske sover 3 timmar per natt innan klockan ringer. Sen går jag upp och är trött hela dagarna. Har varit så i ungefär 5 år, kommer inte ihåg riktigt. När jag väl sover så sover jag, förutom att jag vaknar kanske 1-2 gånger, men det är väl normalt? På helger sover jag dock längre men då har jag vänt väldigt mycket på dygnet.

Ah, nästan samma problem som för mig då. Bara att gå till läkaren och hoppas. Antagligen får du först standardtipsen om kallt i rummet osv, sen några sockerpiller, tillslut får du nånting som funkar tills du blir tolerant mot det, börjar överdosera och fastnar i ett missbruk
Citera
2008-01-04, 06:05
Medlem
Citat:
Ah, nästan samma problem som för mig då. Bara att gå till läkaren och hoppas. Antagligen får du först standardtipsen om kallt i rummet osv, sen några sockerpiller, tillslut får du nånting som funkar tills du blir tolerant mot det, börjar överdosera och fastnar i ett missbruk

Jag har provat med flera olika temperaturer utan att det funkat. Provat att läst, se på tv, sitta vid datorn, eller bara gått och lagt mig. Har även provat att lagt mig flera timmar tidigare än vanligt och bara försökt sova, under en tid, men det har inte heller funkat. Tränade även under en tid för att anstränga kroppen, men det funkade inte det heller. Har även prövat några olika meditationsövningar under en tid, men det gav inte heller något resultat.
Citera
2008-01-04, 06:27
Medlem
Känns lite som att du är ute efter att flumma, eftersom du skriver i drog-forat. Medicin och hälsa - delen kanske skulle varit ett bättre val.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in