2008-01-04, 03:12
Medlem
Finalexps avatar
Jag kör med två stycken - SLI Kopplade - Nvidia GeForce 7950 GT.
Jag har nu haft dessa kort ett tag men har länge funderat (och) försökt att köra igång mina två bildskärmar med korten.

När jag kopplat in dessa två bildskärmar till min dator så fungerar bara den ena utav de båda. Och när jag går in på NVIDIA:s kontrollpanel så säger den enbart, och inget annat, "Använd bara en skärm (ensam)".

Nu eftersom att jag har två stycken grafikkort genom SLI-koppling så blir jag grymt besviken på att det inte vill fungera och inte ens uppkommer några alternativ om att det skall fungera på självaste kontrollpanelen!

Min fråga är alltså om någon av er kan känna igen problemet och möjligvis har en lösning till mitt dilemma? Skulle bli evigt tacksam, även för länkar om ni finner några sådanna problem.

/ Tackar hjärterligt för svar!
Citera
2008-01-04, 03:14
Medlem
Vid SLI är man väl bunden till bara en skärm?
Citera
2008-01-04, 03:16
Medlem
Finalexps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tajson
Vid SLI är man väl bunden till bara en skärm?

Kan det vara så simpelt? Jag hade för mig att man hade möjligheten att splittra grafikkorten mellan olika bildskärmar. Isåfall så förstår jag då sannorligen inte varför det skulle finnas 4 stycken uttag.

Och dessutom, varför finns det - isåfall - en rubrik som lyder "Flera Bildskärmar"?
Citera
2008-01-04, 06:26
Medlem
Det går med två skärmar, men ställ då om dem till att inte vara i SLi läge, Alternativt tabort SLibryggan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in