• 1
  • 2
2008-01-04, 00:28
Medlem
gifferss avatar
Hej!

Fick en snusdosa av en polare. Tog en prilla som vanligt. Men sedan såg jag att dosan gick ut i April 07. Jag undrar. Kan man må dåligt om man snusar för gammal snus?
Citera
2008-01-04, 00:36
Medlem
qwiiiks avatar
Vill du inte ha den så tar jag den nu kan man inte vara kräsen när det bara blir dyrare och dyrare.

OnT; Nej inte vad jag har märkt iaf
Citera
2008-01-04, 00:45
Medlem
antonfs avatar
Finns redan en sån här tråd, svarar samma här som där. Gammalt snus blir bara torrt, är det lös så släng ner en pärebit där. Är det portion så brukar jag droppa ner några droppar vatten o skaka
Citera
2008-01-06, 02:27
Medlem
giggitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonf
Finns redan en sån här tråd, svarar samma här som där. Gammalt snus blir bara torrt, är det lös så släng ner en pärebit där. Är det portion så brukar jag droppa ner några droppar vatten o skaka
Gurka funkar väl också? Jag har inte vågat pröva/inte behövt än, men vet ju inte hur stora bitar man ska lägga ner .
Citera
2008-01-06, 02:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av giffers
Hej!

Fick en snusdosa av en polare. Tog en prilla som vanligt. Men sedan såg jag att dosan gick ut i April 07. Jag undrar. Kan man må dåligt om man snusar för gammal snus?

Jävlar om du redan har tagit en prilla kan jag inte annat än att råda dig att genast kontakta din husläkare, om han inte svarar ring 112 och be att få tala med giftavdelningen.
Citera
2008-01-06, 03:07
Medlem
antonfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giggity
Gurka funkar väl också? Jag har inte vågat pröva/inte behövt än, men vet ju inte hur stora bitar man ska lägga ner .

Känns lite som om gurka skulle ge bismak
Citera
2008-01-06, 16:30
Medlem
Kewks avatar
gurka innehåller ju i stort sett bara vatten så de lär inte bli någon bismak
Citera
2008-01-06, 17:20
Medlem
antonfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kewk
gurka innehåller ju i stort sett bara vatten så de lär inte bli någon bismak

Ja, men gurka har smak
Citera
2008-01-06, 19:20
Medlem
Chelos avatar
Schysst polare?
Citera
2008-01-06, 20:15
Medlem
Man måste väl enligt lag skriv ut bästföre datum?

Det ska inte vara något problem, brukar återfukta mitt lös med NÅGRA droppar vatten.
Citera
2008-01-06, 21:05
Medlem
antonfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harkel
Man måste väl enligt lag skriv ut bästföre datum?

Det ska inte vara något problem, brukar återfukta mitt lös med NÅGRA droppar vatten.

Han skrev ju att det stod att den gått ut? Vad har det med "Man måste väl enligt lag skriv ut bästföre datum?" att göra? Saknar du läsförmåga påg?
Citera
2008-01-07, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonf
Han skrev ju att det stod att den gått ut? Vad har det med "Man måste väl enligt lag skriv ut bästföre datum?" att göra? Saknar du läsförmåga påg?

Nej. Det jag menade är att DET MÅSTE stå enligt lag.

Dvs en konservburk kanske håller 10 år utan någon defekt, men ändå visar bäst föredatumet 5 år.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in