2008-01-03, 16:19
Bannlyst
I går tog jag beslutet att installera om windows eftersom det jävlats oanat mycket senaste tiden.
Har tidigare kört med systemåterställningsfunktionen som finns - men den har inte varit tillfredställande av olika anledningar.

Så nu beslutade jag mig för att börja på ny kula.
I med windowsskiva, starta om datorn.
Valde att formatera partitionerna, eftersom jag betraktade allt som skrot.

Sen dags för installation.
När den läst in en massa olika grejer så stannar den på "läser in" och sen kommer jag inte exakt ihåg vad det står, typ CD eller någonting.
Kort senare står det att filen D/bla/bla/bla/system.g är trasig.

Installationen kraschar.

Betyder det att någonting är fel på skivan eller att någonting har gått åt fittan i själva datorn så att det inte går att genomföra själva installationen?
Någon som vet en lösning?

Om det är skivan som är defekt vore jag högst tacksam för PM med länk till en image som med säkerhet fungerar.
Vi talar XP här.
Citera
2008-01-03, 16:30
Medlem
Owes avatar
jag skulle tro att skivan är trasig . Tanka någon Windows release av gruppen ETH0 dom fungerar alltid, brukar finnas på de flesta torrent trackers.
Edit: Om du inte är medlem på någon tracker tanka hem denna http://thepiratebay.org/tor/3956606/...tegrated.Decem
Citera
2008-01-03, 16:35
Bannlyst
Jag hoppas det, för allt i världen.
Skivan var faktiskt lite bögig redan när den skapades, för jag tog bara första bästa release på nätet för jag skulle fixa en backup-dator åt en polare.
Tror skivtiteln efter bränning var "Mr.Easy" eller något sånt där kramigt.

Klart sånt går åt helvete i fittan.
Citera
2008-01-03, 16:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Owe
jag skulle tro att skivan är trasig . Tanka någon Windows release av gruppen ETH0 dom fungerar alltid, brukar finnas på de flesta torrent trackers.
Edit: Om du inte är medlem på någon tracker tanka hem denna http://thepiratebay.org/tor/3956606/...tegrated.Decem

Jag får ta en rövare och suga ner det här på jobbet =)
Är nero lämpligt att bränna image med månne eller finns det lämpligare gratisprogram?
Citera
2008-01-03, 17:20
Medlem
Flärps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinho82
Jag får ta en rövare och suga ner det här på jobbet =)
Är nero lämpligt att bränna image med månne eller finns det lämpligare gratisprogram?

Jag brukar köra på www.imgburn.com

Funkar utmärkt!
Citera
2008-01-04, 01:09
Bannlyst
Nu dök nästa gigantiska problem upp - installationen fungerade men det verkar saknas stora mängder drivrutiner.
När jag exempelvis drar i en rull-list i explorer-fönstret så går det antingen skitsakta eller drar iväg snabbt.

Det förefaller saknas "övriga drivrutiner".
Multimedia Audio Controller
SM Bus Controller
Video Controller (VGA Compatible)

Finns det några pack att hitta med sånt någonstans?
Tidigare hade jag svenska XP - där fanns det något som hette SCSI och RAID-styrenheter.
Något sånt finns inte på den engelska.

Måhända heter det något annat på engelska, men ikonen finns inte heller.
Det är ett problem.

Någon som vet om det är den avsaknaden som gör att det hackar?
Citera
2008-01-04, 02:04
Bannlyst
Nu förefaller allt vara ordnat - utom Video Controller (VGA Compatible).
Har varit inne på Packard Bells hemsida, men den är ju helt värdelös.

Har slagit in mina siffror och fått fram vad datorn heter, men sidjävelshelvetet fungerar inte nu heller. Satans skit.
Hittade en cachad version... IXTREME 8340 heter tydligen fanskapet.
Kan även inflika att alla fläktar i datorn brann i princip direkt också, så köp inte PB.

Nåväl, deras usla support hade en massa drivers att ladda ner specifikt till min dator. Jag sög ner allt jag hittade och körde, vilket löste allt utom Video Controller.

Var fan hittar man det då?
Citera
2008-01-04, 02:11
Bannlyst
Allt fixat.
Tack för hjälpen boys.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem