• 1
  • 2
2008-01-03, 14:33
Bannlyst
Ingen av pedofilernas offer är tillåten att komma till tals på Flashback forum medan denne har övergreppet i färskt minne. Detta sker givetvis i namnet av censurfritt forum och under den söta beteckningen yttrandefrihet och integritet.

-Yttrandefrihet och integritet för Vem undrar jag, lite diskret.
Citera
2008-01-03, 14:38
Bannlyst
Japp, FB i ett nötskal. Rätt åsikt i rätt forumdel, annars passar det inte och Mod raderar inlägget med argument som "trams", "OT" och liknande. Undrar när moderatorerna ska börja använda reglerna för att utföra åtgärder istället för att hitta på egna.
Citera
2008-01-03, 14:57
Medlem
Katarsiss avatar
Vilket pedofiloffer som helst är väl hur välkommet som helst att starta trådar om sina upplevelser.

Att be någon ta rätt sak på rätt plats är långt ifrån att be någon hålla snattran, utan betyder just det; diskutera gärna detta, men gör det på rätt plats.

Eller kan du på fullt allvar säga att du startat en tråd i rätt forum men fått den låst?
Citera
2008-01-03, 15:01
Medlem
H.E.L.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PRUSSELUSKAN
Ingen av pedofilernas offer är tillåten att komma till tals på Flashback forum medan denne har övergreppet i färskt minne. Detta sker givetvis i namnet av censurfritt forum och under den söta beteckningen yttrandefrihet och integritet.

Om offret har det i färskt minne så bör onekligen denna person inte vara över 18 och således ej vara på FB alls.
Citera
2008-01-03, 15:11
Medlem
Katarsiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H.E.L.
Om offret har det i färskt minne så bör onekligen denna person inte vara över 18 och således ej vara på FB alls.

Talar vi om barn???

herregud - dom ska väl inte fläka ut sina övergrepp på internet. Dels är de för unga för flashback, dels vore den förälder som lät barnet göra det helt slut i skallen.
Skydda barnen från hyenorna likväl som från vargarna.
Citera
2008-01-03, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katarsis
Vilket pedofiloffer som helst är väl hur välkommet som helst att starta trådar om sina upplevelser.

Att be någon ta rätt sak på rätt plats är långt ifrån att be någon hålla snattran, utan betyder just det; diskutera gärna detta, men gör det på rätt plats.

Eller kan du på fullt allvar säga att du startat en tråd i rätt forum men fått den låst?

Att lämplig moderator flyttar tråden till lämpligt underforum är naturligtvis för mycket begärt?
Citera
2008-01-03, 19:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Katarsis

Jag menar på fullt allvar precis det jag skrev - och det gör detta ämne till en distinkt censurfråga som sker över en av de inblandade parternas huvuden. Allt givetvis under namnet av "yttrandefrihet"

Citat:

Tack för tydliggörandet!
Citera
2008-01-03, 20:37
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Jag menar på fullt allvar precis det jag skrev - och det gör detta ämne till en distinkt censurfråga som sker över en av de inblandade parternas huvuden. Allt givetvis under namnet av "yttrandefrihet"

Tack för tydliggörandet!

Vad är detrt för tråd du talar om? Vem skrev? vad hände?

Klart man måste lära sig reglerna innan man postar, då får allt stå kvar. Men du kan väl inte vara så sjuk att du tycker vi borde tillåta BARN berätta om övergrepp de utsatts för här på FB. Det skulle ju kunna få fruktansvärda följder. Det finns en hel del riktigt obehagliga typer på detta forum, det har du väl märkt. Bättre att offret talar med någon professionell, inte sant?
Citera
2008-01-03, 20:57
Medlem
Celerons avatar
Det är väl inte svårare än att i så fall återberätta vad en annan person sagt/blivit utsatt för. Själva offret förblir anonymt och man kan använda begreppet "ung person". Svårare än så är det inte. Detta är ju också förenligt med reglerna här.

TS menar väl inte att den utsatta måste regga sig som medlem för att kunna berätta ?. Det faller ju för 18-års gränsen.

edit: Återberättas med offrets tillåtelse naturligtvis.
Citera
2008-01-03, 22:08
Medlem
Citat:

Men shit, om ngn är ett peddo offer kan man ju ha lite grann överseende? det är inte som att folk har svårt med att få tag i alkohol efter 15 års ålder precis fast man måste va 18...

Och angående passande forum o inte... man väljer väl ett forum man tycker passar, om moderator inte håller med får de väl flytta threaden, ta bort den är lite väl rumphugget eller?
Citera
2008-01-03, 22:09
Medlem
Katarsiss avatar
Citat:

Då önskar jag att du talar om vilken trådstart det gäller.
Är det en medlem över arton år som startar en tråd i rätt forum med vettigt diskussionsunderlag och får den raderad, så vill jag väldigt gärna - och fler med mig - se motiveringen till detta.

Efter det kan vi fortsätta diskussionen.
Citera
2008-01-03, 22:28
Medlem
H.E.L.s avatar
[quote=Erikern]Men shit, om ngn är ett peddo offer kan man ju ha lite grann överseende? det är inte som att folk har svårt med att få tag i alkohol efter 15 års ålder precis fast man måste va 18...

QUOTE]
Nix. Då får man ta det på lunar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här