2011-08-31, 22:05
Medlem
Joe-Smiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sephine
Då jag körde bud med FL6:a

-backat in i en stillastående bil.

-glidit baklänges (vinter, snorhalt, motlut) in i en parkerad bil

-backat på ett cykelförråd

Bil o släp sedan den 1:a december i fjol.

-första veckan, tog med mig en grindstolpe med släpet.

-några veckor senare, krockade med en BMW x5 som jag inte såg för att han smet väldigt nära framför mig.

-några veckor efter bmw:n, plockade en flygel på en parkerad Atego med släpet. Skulle slå runt men det fanns inte tillräckligt med plats. Var sen och Yes -även stressad.

Har nu lärt mig att ta det betydligt lugnare och försöker ofta tänka mig för både en och två gånger så att jag inte försätter mig i alltför knepiga situationer.

Ja, just det. Ett baklykteglas här med. Låg kaj, glömde sänka bilen och kras....

Det här törs jag nästan inte skriva men jag har aldrig peppar, peppar, peppar ta i trä gjort någon reva i ett skåp.

lol tunga meriter med en FL6:a
Citera
2011-08-31, 22:07
Medlem
sephines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe-Smith
lol tunga meriter med en FL6:a

Ja och jag bjuder på det. Står för underhållningen i tråden

Är inte och kommer aldrig att bli världsmästare.
Citera
2011-08-31, 22:19
Medlem
Joe-Smiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sephine
Ja och jag bjuder på det. Står för underhållningen i tråden

Är inte och kommer aldrig att bli världsmästare.

Nope Världsmästare blir man aldrig och shit happens..
Kom igen nu mer misstag vill jag läsa om så jag får känna att inte det är bara jag som klantar till det i bland.
Citera
2011-08-31, 22:31
Medlem
Daineas avatar
Du kan få en dagsfärsk...
http://imageshack.us/photo/my-images/687/p1000260v.jpg/
Citera
2011-08-31, 22:33
Medlem
bowlingjockes avatar
Citat:
Nope Världsmästare blir man aldrig och shit happens..
Kom igen nu mer misstag vill jag läsa om så jag får känna att inte det är bara jag som klantar till det i bland.
Jag har råkat köra ut från en port lite för snett så jag råkade skrapa upp en del på sidan på lastbilen. Detta var också under den tid företaget skulle välja ut 10-12 vikarier som skulle få fast (jag hade varit ringvikarie i över ett år). Detta gjorde att jag inte valdes ut och fick sluta där
En grej som faktiskt är sjukt fjantigt, men som tåls att tänka på och ett tips till er: Skoja inte till för mycket på facebook och liknande om företaget du jobbar på. Var också en anledning till att cheferna lite högre upp i firman inte gillade mig.. :/
Citera
2011-08-31, 22:35
Medlem
bowlingjockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dainea
Du kan få en dagsfärsk...
http://imageshack.us/photo/my-images/687/p1000260v.jpg/
Glömt rangerventilen?
Citera
2011-08-31, 22:37
Medlem
Joe-Smiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bowlingjocke
En grej som faktiskt är sjukt fjantigt, men som tåls att tänka på och ett tips till er: Skoja inte till för mycket på facebook och liknande om företaget du jobbar på. Var också en anledning till att cheferna lite högre upp i firman inte gillade mig.. :/

Bra tips häng inte ut era åkare och försämra era chanser till framtida styrningar.
Citera
2011-08-31, 22:39
Medlem
Daineas avatar
Citat:
Glömt rangerventilen?

Inte glömt, men förmodligen kärvat. Den funkade utmärkt kvällen före men på morgonen när han skulle sätta den ifrån sig för att plocka en tombox på bilen och släppte upp pinnen så stack den bara. Måste kännas jävligt segt att stå precis bredvid och inte kunna göra ett skit annat än bara se på...
Citera
2011-09-01, 05:42
Medlem
bastard.s avatar
Citat:

Man skall aldrig säga något negativt om varken företaget, chefen, kollegorna eller något som har med sin arbetsplats på Facebook - iaf om man vill ha kvar sitt jobb. Känner en tjej som alltid skriver något knas om hennes jobb på Facebook och nu var det länge sedan jag såg henne på arbetsplatsen
Citera
2011-09-01, 05:47
Medlem
bastard.s avatar
Kan bjuda på en historia som en polare gjorde för några veckor sedan (som förövrigt följer denna tråd). Han skulle krana av panel utanför en villa. Han parkerade lastbilen utanför och ringde sedan åkeriet för att höra var han skulle ställa godset då ingen var på plats. Sedan lägger han i backen och backar i full kareta dit grejerna skall vara. Och vem står bakom tror ni - jo ägaren till huset. Bilen var inte så snygg efteråt kan jag lova.
Citera
2011-09-01, 09:50
Medlem
Joe-Smiths avatar
Den här tycker jag är rätt rolig.
Jag kan tänka mig hur det lät i hytten, först tvingas att tvärnita, sedan hör han braket, slänger en blick i backspegel och undrar vad han tittar på. Och sedan när han går ut och ser skadorna..
Själv hade jag nog slängt bilnycklarna i diket och tagit bussen hem.
Citera
2011-09-01, 17:04
Medlem
bastard.s avatar
Citat:
Den här tycker jag är rätt rolig.
Jag kan tänka mig hur det lät i hytten, först tvingas att tvärnita, sedan hör han braket, slänger en blick i backspegel och undrar vad han tittar på. Och sedan när han går ut och ser skadorna..
Själv hade jag nog slängt bilnycklarna i diket och tagit bussen hem.

Nu vet jag inte så mycket om hur han har surrat sin last. Men har han haft mjölkvagnar från framstammen, från höger vägg till vänster och ända till bakdörrarna så torde det räcka. Ser att han använder en förstängning i form av en lastpall också.

Så vad kan orsaken vara: fördålig lastsärking eller slitet släp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in