Citat:
Ursprungligen postat av
withnoname
Nånting måste göras åt det här med utländska chaufförer för annars kör vi svenskar snart närdistribution med C-bil i storstäderna allihop.Vårt medlemskap i EU fick den här konsekvensen och jag funderar allvarligt på att söka mig till Norge där man inte har samma problem med detta.Hur ska lilla Sverige kunna hävda det här problemet inför EU? Ser inte en lösning inom en snar framtid så länge vi måste rätta oss efter stormaktens regler.Hur fan kan man tillåta körningar för 50 kr/timmen :/
Hur man ska åtgärda detta? Stanna och slåss eller rymma.
Sorgliga är att många i vårat avlånga land har inte den blekaste att hundratusentals, om inte miljontals Svenskar kommer snart bli arbetslösa och det kommer råda stor arbetslöshet. Politikerna bryr sig ändå inte, de har fått sin del av kakan och lägger mer än gärna benen på ryggen när kraschen kommer, för den lär komma snart om vi fortsätter i samma takt.
Jag själv söker mig utomlands, tänkte köra fjärr i Tyskland och köra söderut - kanske inte den bästa betalningen eller det bästa landet men det köper mig tid och erfarenhet. Jag rymmer hellre än att kämpa, folket i detta land är för dumma för att jag ska orka bry mig längre.