Lastbilschaufför är ett så vitt begrepp.
Turligt verkar det finnas personer att trivas med de olika slags körningarna.
Visst, man kan säkert med lite flyt hitta sin drömstyrning med en gång. Dock är det så att många får gå omvägar för att hitta dit.
Det ser inte så där jätteljust ut med lediga arbeten just nu.
Finns i princip inget. Många som tillbringar dagar och nätter i hytten anar oråd.
Jag halkade in i yrket på ett bananskal.
Som så ofta i mitt fall så har jag en tendens att snöa in på det jag arbetar med. Har kört c:a 3 år nu och anser mig själv vid det här laget vara en rätt duglig chaufför.
Till det vill jag säga att jag till läggningen är en väldigt självkritisk persona.
Jag vill något.
Många kollegor vill inget, de vill helst göra så lite som möjligt.
De ser lågkonjunkturen som nån slags semester.
Det skulle inte förvåna mig ifall de bara passivt konstaterade att de blivit varslade.
Lågkonjunktur må vara den sämsta tiden att slapona av på.
Här gäller det att vara helskärpt och tacksam för vilket skituppdrag man än får.
Vad tror ni?, har jag rätt eller fel i det?
Jag kör bud/distribution. Tänker ta till E-behörigheten innan den 10:e september nästa år.
Efter 10:e sep. 2009 kommer det enligt nya direktiv ett nytt upplägg för yrkeskompetensbeviset.
Nu vet jag ju inte om en uppgradering från C till CE efter sep. 2009 pliktar att genomföra den 140 timmar långa kursen.
Ändock, likväl har jag det datumet uppsatt som deadline.
Läs mer om de nya reglerna;
http://www.vv.se/filer/45851/89116_yrkeskompetens_utg2_0804.pdf
Turligt verkar det finnas personer att trivas med de olika slags körningarna.
Visst, man kan säkert med lite flyt hitta sin drömstyrning med en gång. Dock är det så att många får gå omvägar för att hitta dit.
Det ser inte så där jätteljust ut med lediga arbeten just nu.
Finns i princip inget. Många som tillbringar dagar och nätter i hytten anar oråd.
Jag halkade in i yrket på ett bananskal.
Som så ofta i mitt fall så har jag en tendens att snöa in på det jag arbetar med. Har kört c:a 3 år nu och anser mig själv vid det här laget vara en rätt duglig chaufför.
Till det vill jag säga att jag till läggningen är en väldigt självkritisk persona.
Jag vill något.
Många kollegor vill inget, de vill helst göra så lite som möjligt.
De ser lågkonjunkturen som nån slags semester.
Det skulle inte förvåna mig ifall de bara passivt konstaterade att de blivit varslade.
Lågkonjunktur må vara den sämsta tiden att slapona av på.
Här gäller det att vara helskärpt och tacksam för vilket skituppdrag man än får.
Vad tror ni?, har jag rätt eller fel i det?
Jag kör bud/distribution. Tänker ta till E-behörigheten innan den 10:e september nästa år.
Efter 10:e sep. 2009 kommer det enligt nya direktiv ett nytt upplägg för yrkeskompetensbeviset.
Nu vet jag ju inte om en uppgradering från C till CE efter sep. 2009 pliktar att genomföra den 140 timmar långa kursen.
Ändock, likväl har jag det datumet uppsatt som deadline.
Läs mer om de nya reglerna;
http://www.vv.se/filer/45851/89116_yrkeskompetens_utg2_0804.pdf