2012-09-03, 19:55
Medlem
Big_Bites avatar
Klart man har tabbat sig.

Första dagen första inbackningen lyckas jag skrapa i ett släp i porten bredvid med övre hörnet på trailern, chefen kommer och kikar och ringer sedan transportledaren på åkeriet vars släp jag varit i och berättar vad som hänt.
Sedan säger han "jaja, det är sånt som händer" till mig och drar.

Trodde jag skulle få gå hem med en gång

Å andra sidan är jag sju år senare kvar på samma ställe och gjorde första dagen efter två veckors semester idag och fick samma ledsnadskänsla som innan semestern.
Delvis trivs jag skitbra men körningarna och alla småduster med chefen börjar ta ut sin rätt, känns fan inte kul att gå till jobbet längre.
Nu blir det hårt letande efter nytt jobb innan jag tröttnar på yrket i sig
Senast redigerad av Big_Bite 2012-09-03 kl. 19:56. Anledning: Stavning.
Citera
2012-09-03, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dolmenite
Antar att ni andra har också gjort några tabbe som lufttork men till saken
Är arbetsgivaren medveten om att nya chaufförer tar lite längre att lasta/lossa/utföra annat arbete också och att saker och ting inte går fort första dagen eller är det precis tvärt om??

rent generellt så får du "något" mer tid men inte mycket, arb-givaren är mycket väl medveten om att du som ny tar mer tid på dej och det är det värsta dom vet, tid=pengaförlust.
Citera
2012-09-04, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dolmenite
Antar att ni andra har också gjort några tabbe som lufttork men till saken
Är arbetsgivaren medveten om att nya chaufförer tar lite längre att lasta/lossa/utföra annat arbete också och att saker och ting inte går fort första dagen eller är det precis tvärt om??

Jag tycker att man ska gräva lite djupare i hur den mest effektive kör. Effektivitet, ja jo, men 100 km/h i backarna?!
Citera
2012-09-04, 10:55
Medlem
,.
Senast redigerad av birdsong 2012-09-04 kl. 11:04.
Citera
2012-09-04, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birdsong
,.

Fram med språket poståkare!!
Citera
2012-09-04, 13:33
Medlem
Daineas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lufttork
Jag tycker att man ska gräva lite djupare i hur den mest effektive kör. Effektivitet, ja jo, men 100 km/h i backarna?!

148...
Citera
2012-09-04, 16:03
Medlem
Citat:
Fram med språket poståkare!!

Citera
2012-09-04, 16:32
Medlem
Cześć alla chaffisar,

Är i full fart på gång med C-kortet och har lite funderingar.
Hur svårt är det att få jobb med enbart C utan tidigare erfarenhet? Kanske lite svårt att svara på menmen. Funderar på att skippa släpet till en början iaf (pga. skyhöga skulder, samt ivrig att skaffa ett liv)

Det var något mer jag skulle fråga men glömde bort det under tiden jag skrev..
Citera
2012-09-04, 16:36
Medlem
Citat:

80 KM/T
Citera
2012-09-04, 16:48
Medlem
Var på arbetsmässa idag och snackade med ett åkeri i närheten. Han sa att det skulle vara stor efterfrågan på chaufförer de kommande åren då det var många som går i pension nu. Vet inte hur sant det är.
Citera
2012-09-04, 16:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Karl1
Var på arbetsmässa idag och snackade med ett åkeri i närheten. Han sa att det skulle vara stor efterfrågan på chaufförer de kommande åren då det var många som går i pension nu. Vet inte hur sant det är.
Kommer lönerna gå upp då?
Citera
2012-09-04, 16:52
Medlem
Big_Bites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Penkas
Kommer lönerna gå upp då?
Inte så länge Transport förhandlar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera