2015-11-08, 17:06
Avslutad
Har någon spelat HOMM 1?* Skulle gärna vilja veta hur man får tag på detta.

https://en.wikipedia.org/wiki/Might_and_Magic_Book_One:_The_Secret_of_the_Inner_ Sanctum
Citera
2015-11-11, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caesare
Har någon spelat HOMM 1?* Skulle gärna vilja veta hur man får tag på detta.

GOG har många gamla spel.

http://www.gog.com/game/heroes_of_might_and_magic
Citera
2015-11-12, 21:28
Medlem
HamWorths avatar
Är det någon som kört campaignen? Har bara kört människornars. Är det någon vidare story?
Citera
2016-01-28, 19:56
Medlem
Pearans avatar
Letar efter mapen "undiscovered worlds", någon som sitter på den?
Citera
2016-01-29, 11:17
Medlem
M0wes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HamWorth
Är det någon som kört campaignen? Har bara kört människornars. Är det någon vidare story?

nja inte i originalet. kör expansionerna isf. Annars har Homm4 en fantastiskt jävla campanj om de e de man vill spela
Citera
2016-02-07, 07:44
Medlem
varevargen1s avatar
Tjena!

Någon som vet hur man kan lira HoMM3 på mac? Har googlat runt men jag hittar inget vettigt. Är otroligt tacksam för svar, tack på förhand!
Citera
2016-04-26, 17:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
GOG har många gamla spel.

http://www.gog.com/game/heroes_of_might_and_magic

Glömde tacka för detta, ursäkta. Tack!

Vad tycker ni om WoG-patchen (till Heroes 3 alltså)? Är det en seriös patch eller blir spelet obalanserat och rubbat? Har verkligen ingen koll. Tänkte pröva den nu. Eller finns det nån annan patch som är mer värd att kolla in?
Senast redigerad av Caesare 2016-04-26 kl. 17:41.
Citera
2016-04-28, 21:19
Avslutad
Den här tråden är grym för övrigt. Tillbringat senaste timmen med att läsa igenom alltihop. Många fina och kunniga samtal, dryftande högt och lågt och lite till. Ibland blir jag lite nostalgisk över alla barndomstimmar framför detta spel, med inga bekymmer alls att tänka på, förutom att det kanske strax var läggdags och morsan ropade att datorn skulle stängas av, eller att det kändes riktigt surt att ha blivit anfallen av en här med 30 AAs – "hur ska jag ta mig ur detta!?". I vissa ögonblick kan jag längta tillbaka till den tiden, när man oproblematiskt kunde lägga hela dagar och veckor på spelet. Nu har man ju andra grejer att stå i, med försörjningsplikt och allt som ett vuxet liv för med sig. Dagar som fullt kunde ägnas åt Heroes är ett minne blott. Men kanske är det bäst så också. – Ljuva, sorglösa barndom.
Senast redigerad av Caesare 2016-04-28 kl. 21:23.
Citera
2016-04-29, 20:39
Avslutad
Finns det förresten någon levande community ägnad Heroes II/III? Celestialheavens ser inte jätteaktivt ut.
Citera
2016-05-01, 03:29
Medlem
Bazecoons avatar
Lirar Heroes 3 för fullt.Kör En Random bana som jag har gjort i map editorn.Gick in och gjorde en hjälte specifikt gjort med bara massa olika drakar från olika borgar.Visst,Dålig spelmoral och kanske lite Enkelt blir det men kul som fan.Dock blir Random banerna rätt så ojämna och tradiga.Bättre att skapa egna dock.Azure dragons! Mums!
Senast redigerad av Bazecoon 2016-05-01 kl. 03:31.
Citera
2016-07-09, 00:26
Medlem
Tänkte bara inflika här lite snyggt att folk som gillar Heroes 3 verkligen bör ladda ner modden "Horn of the Abyss"!
Den lägger till ett nytt lag, neutrala units, ny campaign, nya artifacts, nya banor, nya map objects och sist men inte minst - balance fixes! Det är typ som en helt ny expansion, dvs .

Spelar det hellre än originalet faktiskt, funkar med Heroes HD+ också!
Citera
2016-12-12, 10:56
Medlem
Hej alla Homm3 proffs. Vilka banor på originalet har flest och roligast artifacts? Vill spela nåt fett
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in