• 53 534 online
  • 1 139 047 medlemmar
  • 59 010 034 inlägg
2008-01-02, 23:39
Medlem
Vad har ni för erfarenheter av detta spel? Personligen är det lite av en favorit. Favoritrasen är lite klurig men jag brukar köra "Rampart" eller "Fortress", så nu blir det att starta en ny med någon annan ras. Jag kommer ihåg att man hade jätteförväntningar på 4:an som släpptes, men att det var riktigt skitdåligt. Själva Heroes-charmen var borta på något sätt.
Citera
2008-01-03, 17:48
Medlem
Old Insights avatar
HoMM 3 är ett ljuvligt spel. Jag spelar det ganska regelbundet över nätet med en av mina kompisar nu när jag köpt Heroes 3+4 Complete DVD.
Citera
2008-01-03, 18:42
Medlem
Werrocks avatar
Heroes 3 är en klassiker och enligt mig den absoluta toppen av den serien.

När jag föst såg spelet såg det inte särskilt spännande ut med få animationer och enkla kontroller. Men oj vilken stämning spelet har och det tog inte lång tid innan man var helt fast. Single player scenariona var väldigt välgjorda. Man blev så ivrig att utforska varje hörn av kartan .

Heroes 4 var helt värdelöst och även om femman var en stor förbättring så kommer nog aldrig någon version kunna matcha trean i serien.
Citera
2008-01-03, 18:47
Medlem
Håller med föregående talare, Heroes 3 är väldigt roligt. Jag och en kompis satt och spelade Heroes 3 under ett helt sommarlov.
Citera
2008-01-03, 18:48
Medlem
Problemet med det spelet är att det är fanimig omöjligt att klara nått på de svårare nivåerna. Jag får pisk varje gång!

Favoritrasen är lätt Rampart medans hatrasen är de värdelösa jävlarna som har hydras som bästa monster.
Citera
2008-01-03, 19:03
Medlem
Panzerbat.s avatar
Palla med gay-rampart! Riktiga män kör med necropolis!

HoM&M3 är, imo, det näst bästa spelet i serien, endast tvåan som slår det.

Favoirtbanan är "Viknigs we shall go..." från "The Shadow of Death" expansionen. En europa bana
Citera
2008-01-03, 19:37
Medlem
Darwins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Problemet med det spelet är att det är fanimig omöjligt att klara nått på de svårare nivåerna. Jag får pisk varje gång!

Favoritrasen är lätt Rampart medans hatrasen är de värdelösa jävlarna som har hydras som bästa monster.

Nä, hörru, djävlarna har "Arch Devil" som bästa monster
Citera
2008-01-03, 19:57
Medlem
Maxieboys avatar
Oh jävlar ja vad roligt HoMM 3 är. Bäst är Castle, helt överlägsna om man kan spela på rätt sätt. Med Archangels, Royal Griffins och Crusaders som favoritmonster. Rampart var rätt bra också och Necropolis var ju mina favoriter, även om dom hade rätt svaga monster vilket inte faller mig direkt i smaken, förutom Dread Knights som är hiskeligt sköna.
Citera
2008-01-03, 20:25
Medlem
hereos 3 var underbart! klart bästa i serien!

Champions Crusaders Archangels och Archers var så härliga att köra med

Castel gillade jag mest!

hata insekterna! de var tråkiga
Citera
2008-01-04, 13:06
Medlem
Old Insights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panzerbat.
Riktiga män kör med necropolis!

Så sant. Vampires och Skeletons slaktar.
Citera
2008-01-04, 13:21
Avstängd
Grischkas avatar
Köpte faktiskt Heroes 3+4 complete som någon ovan nämde. Det är kul att damma av spelen igen. Som den maskulina man jag är så spelar jag ofta med Necropolis och de hjärndöda Stronghold.
Favoritkaraktärer: Ghaltran och Grag Hack
Citera
2008-01-04, 15:03
Medlem
Panzerbat.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Old Insight
Så sant. Vampires och Skeletons slaktar.
Och likaså dread knights
Citera