2023-04-01, 20:55
Medlem
Ska man spela "The Restoration Of Erathia"-kampanjerna i någon särskild ordning för att det ska bli enklare? Nu testade jag "Long Live The Queen"-kampanjen och den gick att slutföra utan några som helst problem.
Citera
2023-04-21, 06:56
Medlem
Matsu-sans avatar
Ska försöka ladda ner skiten igen så man kan lira online på gameranger
Citera
2023-06-28, 08:31
Medlem
Handlar det inte bara om att få övertaget och sen vinna på automatik? Lite samma samma varje bana som jag minns det.

Minns när jag startade upp 2an. Det låg på en bränd CD så visste inte vad spelet var för något. Men jag gillade det mycket. En helt ny upplevelse på den tiden. Även 3an. Men nu känner jag väl att dessa spel är för enkla.
Citera
2024-04-17, 08:56
Medlem
Yoloswag55s avatar
Börjat spela detta lite igen i total brist på tidsfördriv.
Bra spel. Vilka random templates gillar ni? Jag har prövat en hel del men gillar inte nån riktigt.
Spelar XL 1v7 ffa. Tycker det är helt för mycket portaler och subterranean portals
Blir liksom inte så skoj när där är portaler precis vid sitt slott.

Finns de nån sjysst template som där bara är långa avstånd istället o kanske 3-4 portaler bara?

Vad är eran favorite faction?
Jag har spelat alla rätt mkt nu och tycker nog jag gillar inferno mest, fast den känns svårast!
Necro är också bra men blir lätt op mot slutet när man har 3000 skelett liksom.

Castle är helt klart bäst overall men lite tradig. Fortress gillar jag minst
Senast redigerad av Yoloswag55 2024-04-17 kl. 08:58.
Citera
2024-06-18, 19:09
Medlem
Matsu-sans avatar
Härligt att communityn frodas och lever på Gameranger!
Har hunnit med några onlinematcher senaste tiden!
Citera
2024-08-13, 21:27
Medlem
Spinnacers avatar
Funkar Heroes 3 HD mod med single player/campaigns? Provade en från Nexusmods, då funkar endast multiplayer tyvärr.
Citera
2024-08-13, 21:41
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Funkar Heroes 3 HD mod med single player/campaigns? Provade en från Nexusmods, då funkar endast multiplayer tyvärr.
Jag har inga problem att köra single player med HD mod. Men Nexus är kanske inte rätt ställe att hämta den, dom har en egen hemsida där man laddar ner den. Kanske du fick nån konstig/gammal variant.
Citera
2024-08-13, 22:01
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Jag har inga problem att köra single player med HD mod. Men Nexus är kanske inte rätt ställe att hämta den, dom har en egen hemsida där man laddar ner den. Kanske du fick nån konstig/gammal variant.

Tack! https://sites.google.com/site/heroes3hd/ denna funkade för single player. Nu kan jag börja kryssa av bucketlist på att klara alla kampanjerna. Om jag minns rätt så började det bli svårt i slutet av Restoration of Erathia. Armageddon's Blade barbar-kampanj blev också extremt svår. Får bli skoningslös powergaming denna gång, bara de svettigaste hjältarna, expert logistics/earth magic/fire magic/diplomacy.
Citera
2024-08-13, 22:07
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Tack! https://sites.google.com/site/heroes3hd/ denna funkade för single player. Nu kan jag börja kryssa av bucketlist på att klara alla kampanjerna. Om jag minns rätt så började det bli svårt i slutet av Restoration of Erathia. Armageddon's Blade barbar-kampanj blev också extremt svår. Får bli skoningslös powergaming denna gång, bara de svettigaste hjältarna, expert logistics/earth magic/fire magic/diplomacy.
Diplomacy? Den har jag aldrig sett nån poäng med. Fire är väl inte nån superfavorit heller direkt.
Logistics, earth magic, wisdom och pathfinding är väl dom 4 som jag alltid satsar på.
Dessa for president.
Citera
2024-12-27, 14:56
Medlem
Joakwims avatar
Citat:
Diplomacy? Den har jag aldrig sett nån poäng med. Fire är väl inte nån superfavorit heller direkt.
Logistics, earth magic, wisdom och pathfinding är väl dom 4 som jag alltid satsar på.
Dessa for president.
Diplomacy kan vara helt vansinnigt bra. Man kan nöta ut sin motståndare genom att förlora flera gånger i rad, men "hämta upp" nya arméer utan vidare.

Det är en dyr strategi då man ofta behöver betala en del för att köpa loss fiender som surrendrar. Men jag vann mot grannen för någon vecka sen tack vare diplomacy!
Citera
2024-12-28, 12:00
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joakwim
Diplomacy kan vara helt vansinnigt bra. Man kan nöta ut sin motståndare genom att förlora flera gånger i rad, men "hämta upp" nya arméer utan vidare.

Det är en dyr strategi då man ofta behöver betala en del för att köpa loss fiender som surrendrar. Men jag vann mot grannen för någon vecka sen tack vare diplomacy!
Problemet är att det är för dyrt. Kan helt klart se diplomacy vara jättebra i början, innan en stad/städer är uppbyggda, men då har man inte pengarna till det. Och sen, när städerna är uppbyggda, då blir ens armé alldeles för spretig istället om man använder slumpmässiga uppköpta fiender.
Citera
2024-12-28, 13:51
Medlem
Joakwims avatar
Citat:
Problemet är att det är för dyrt. Kan helt klart se diplomacy vara jättebra i början, innan en stad/städer är uppbyggda, men då har man inte pengarna till det. Och sen, när städerna är uppbyggda, då blir ens armé alldeles för spretig istället om man använder slumpmässiga uppköpta fiender.
Ja, armén kan bli spretig men det är situationellt --- tar återigen exemplet med grannen. Där hade jag valt ett par dåliga strider som Rampart. Hade därför en ganska klen stack med Centaurs i månad 3, typ 80st. Sprang på ett ~100 Minotaurs som jag kunde köpa loss. Och så fortsatte spelet, när en stack blev för nednött så bytte jag bort den mot någon annan.

En spretig och stark armé är bättre än en klen och homogen armé.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in