2008-01-02, 22:37
Medlem
Schrails avatar
Villken spelare tycker ni att är mest överskattad inom svensk fotboll?

Jag anser att den utom tvekan mest överskattade spelaren heter:
Christian "Chippen" Wilhelmsson

Motivering:
Trots åtskilda fiaskon i sina tre senaste klubbar (Nantes,Roma & Bolton)
verkar han ändå vara en man för Svenska landslagets startelva.
Visst spelade han hyffsat i Anderlecht men det är numera en svunnen tid för pojken och det är dags att sluta leva på gamla "meriter".
Han har inte spelat i Bolton sedan i början av December och då handlade det Uefa-cupen.

Kriterier för att räknas till att tillhöra svensk fotboll:
* Vara svensk medborgare
eller
* Spela i ett svenskt klubblag
Motviera gärna varför ni tycker att just den spelaren är överskattad!

Har hittat en gammal tråd om överskattade/underskattade spelare totalt sett men den här tråden handlar om enbart spelare som ingår i kategorin svensk fotboll.
Citera
2008-01-02, 22:43
Medlem
Starkt av dig att lyckas såga en spelare som inte går under dina egna kriterier.... Jag har visserligen inga jättehöga tankar om Wilhelmsson heller.

Till topic så har jag lite svårt att förstå storheten med Mattias Jonson. Visst han springer och kämpar men det enda bestående minnet från VM 02 tex är hans fällning av Ortega som orsakade en straff i Argentinamatchen...
Citera
2008-01-02, 22:43
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schrail
Villken spelare tycker ni att är mest överskattad inom svensk fotboll?

Jag anser att den utom tvekan mest överskattade spelaren heter:
Christian "Chippen" Wilhelmsson

Motivering:
Trots åtskilda fiaskon i sina tre senaste klubbar (Nantes,Roma & Bolton)
verkar han ändå vara en man för Svenska landslagets startelva.
Visst spelade han hyffsat i Anderlecht men det är numera en svunnen tid för pojken och det är dags att sluta leva på gamla "meriter".
Han har inte spelat i Bolton sedan i början av December och då handlade det Uefa-cupen.

Kriterier för att räknas till att tillhöra svensk fotboll:
* Vara svensk medborgare
* Spela i ett svenskt klubblag
Motviera gärna varför ni tycker att just den spelaren är överskattad!

Har hittat en gammal tråd om överskattade/underskattade spelare totalt sett men den här tråden handlar om enbart spelare som ingår i kategorin svensk fotboll.

Håller inte med dig om att han gjorde fiasko i roma....fick ju trots allt spela en hel del.
Andra överskattade spelare är:Bojan Djordic (kommentar överflödig) Fredrik Berglund(Inte direkt lyckad i år va?) Yksel Osmanovski(Hoppas du spelart klart nu!)
Citera
2008-01-02, 22:48
Medlem
Schrails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianO
Starkt av dig att lyckas såga en spelare som inte går under dina egna kriterier....
Skrev fel menade såklart:
Antingen svenskt klubblag eller svensk medborgare.
Citera
2008-01-02, 22:50
Medlem
Schrails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Håller inte med dig om att han gjorde fiasko i roma....fick ju trots allt spela en hel del.
Andra överskattade spelare är:Bojan Djordic (kommentar överflödig) Fredrik Berglund(Inte direkt lyckad i år va?) Yksel Osmanovski(Hoppas du spelart klart nu!)
Men ändå spelade han inte nog bra för att Roma skulle betala 20 miljoner för honom i övergångsumma. Om dem hade trott på honom lite grann i alla fall hade dem säkerligen betalat Nantes utan större problem.
Citera
2008-01-02, 22:51
Medlem
Asseins avatar
Zlatan

Han kan inte spela med Sverige och alla förväntar sig allt av honom. I mina ögon så är han inte ens så bra som han blev rankad av Fifa.

Sen tycker jag Linderoth, Anders Svensson och Daniel Andersson.

Linderoth beröms hela tiden för att vara kung på mitten osv.. men inte jävla lag vill ha honom.
Anders Svensson suger och borde inte spela fotboll mer, helt enkelt för dålig.
Daniel Andersson. Ingen av motståndarna vet vem denna Daniel Andersson är, varför får han ens starta?

Egentligen så gillar jag ingen i Svenska landslaget, inte ens Zlatan.
Citera
2008-01-02, 22:54
Medlem
Daniel Andersson, motivering behövs ej. I bästa fall ordinarie i ett MFF som slutar nia i AS, ändå ordinarie istället för Linderoth när betydligt bättre alternativ finns. Sen kan det väl inte komma något konstruktivt från denne man.
Citera
2008-01-02, 22:55
Medlem
Schrails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assein
Zlatan

Han kan inte spela med Sverige och alla förväntar sig allt av honom. I mina ögon så är han inte ens så bra som han blev rankad av Fifa.

Egentligen så gillar jag ingen i Svenska landslaget, inte ens Zlatan.
Framröstad till italiens bästa spelare enligt tränarna i Serie A säger väl ändå ganska mycket, med tanke på att dessa herrar är sanerligen fotbollskuniga.
Är din nationalitet icke svensk med tanke på att du inte gillar någon i det svenska landslaget?
Citera
2008-01-02, 22:56
Medlem
cascans avatar
Tacko, Isaksson, Elmander
Citera
2008-01-02, 22:58
Medlem
Asseins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schrail
Framröstad till italiens bästa spelare enligt tränarna i Serie A säger väl ändå ganska mycket, med tanke på att dessa herrar är sanerligen fotbollskuniga.
Är din nationalitet icke svensk?
Jag är alban Visst, jag tycker hans teknik är bra, men han springer ju inte hemåt. Han pressar inte så ofta. Jag gillar spelare som springer mkt.

Angående att jag inte gillar Svenska landslaget är helt enkelt på grund av att dem är inte så bra som folk tror.
I Aftonbladet "30 sidor om em matchen ikväll. Spanien - Sverige" bla bla och så spelar dem som om de vore förlamade.
Nästa gång "15 sidor om matchen mot Lettland" Vafan, krävs det 15 sidor?
Jag kan på en sida skriva med stora bokstäver "LETTLAND SUGER, SVERIGE VINNER"
Citera
2008-01-02, 22:59
Medlem
Calico Jacks avatar
Isaksson och Anders Svensson.
Kommentarer överflödiga!
Citera
2008-01-02, 23:00
Medlem
Luffsens avatar
Det finns egentligen bara ett svar här och det är: Kim Källström