2008-01-06, 01:17
Medlem
Über_menschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schrail
Mediahoran-Rydström? Nej inte om jag får bestämma i alla fall men när Lasse L står under befälet vet man aldrig.
Hur mkt har du rökt ikväll?
Är det något man inte kan anklaga Lasse för så är det väl oförutsägbara laguttagningar. Att Rydström helt plötsligt skulle få spela någon match i blågul tröja av någon som helst betydelse är väl ungefär lika troligt som att brajen tar sm-guld i bandy i år.
Citera
2008-01-06, 01:28
Medlem
Trillskes avatar
Kim Källström...

Men grejen är att väldigt många har fattat att han inte är särkilt über nu, så han är inte lika överskattad längre. Men han är fortfarande den spelare som kan spela fruktansvärt dåligt utan att få allt för hård kritik. Årtiondets mest komiska diskussion var ju Kim vs Anders. Ju äldre Anders blir ju mer befogad blir förståss diskussionen, men den ska fortfarande nog fortfarande handla om Ander vs någon helt annan.

Men precis som jag sagt i ett par år nu; motbevisa mig gärna någon dag Kim. Kan väl göra en bra match för blågult i kärriären iaf?

Förövrigt, jävligt konstigt att nämna Zlatan. Han är underskattad i Sverige. Kika runt lite ut i världen och förvånas när alla nedslående kommentarer kommer från svenskar, medans många på andra sidan atlanten istället tycker han är bäst i världen. I italien rankas han också överlag som bäst tillsammans med kaka för närvarande, även om Totti förstsåss står högt i kurs.
Citera
2008-01-06, 01:47
Medlem
Eastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Kim Källström...

Men grejen är att väldigt många har fattat att han inte är särkilt über nu, så han är inte lika överskattad längre. Men han är fortfarande den spelare som kan spela fruktansvärt dåligt utan att få allt för hård kritik. Årtiondets mest komiska diskussion var ju Kim vs Anders. Ju äldre Anders blir ju mer befogad blir förståss diskussionen, men den ska fortfarande nog fortfarande handla om Ander vs någon helt annan.

Men precis som jag sagt i ett par år nu; motbevisa mig gärna någon dag Kim. Kan väl göra en bra match för blågult i kärriären iaf?

Förövrigt, jävligt konstigt att nämna Zlatan. Han är underskattad i Sverige. Kika runt lite ut i världen och förvånas när alla nedslående kommentarer kommer från svenskar, medans många på andra sidan atlanten istället tycker han är bäst i världen. I italien rankas han också överlag som bäst tillsammans med kaka för närvarande, även om Totti förstsåss står högt i kurs.
Zlatan kommer aldrig bli bäst i världen så länge han inte presterar för landslaget. Punkt slut!
Citera
2008-01-06, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Easton
Zlatan kommer aldrig bli bäst i världen så länge han inte presterar för landslaget. Punkt slut!

Inte enligt svenskar kanske. Men folk från andra länder skiter fullständigt i hur det går för han i landslaget. Dom vet att han spelar för Sverige och det finns absolut inga förväntningar på det laget eftersom det håller så låg klass, alltså kan förväntningarna på Zlatan inte jämföras med förväntningar folk kan ha på Kaká, Messi och C. Ronaldo i landslagssamanhang. Dom killarna spelar fortfarande på absolut högsta nivå medans Zlatan får åka iväg och spela med ett gäng babianer, typ.

Nu ska vi se vad Messi har och göra med när han åker iväg och spelar landslag.(Tar vad han hade i Copa America)

Veron Mascherano Cambiasso
--------Riquelme
-----Messi Crespo/Tevez

Nu ska vi se vad Zlatan har. En Linderoth som spelar i den Turkiska ligan, En Wilhelmsson som inte platsar i Bolton, en Ljungberg som precis har kommit tillbaka från skada(det har han alltid inför landskamp) och en Svensson som inte ens briljerar i den svenska ligan som rankas lägre än Maltas liga. Jämför det med vad Messi har att leka med.

---------Linderoth
Wlmsson-Svensson-Ljungberg
------Zlatan Elmander

Vart tror du en toppspelare kan prestera bäst? Tillsammans med spelare på samma nivå som han själv eller bland sopor(i jämförelse)?
Citera
2008-01-06, 02:09
Medlem
Citat:
Kim Källström...

Du skulle bara ana hur mycket skit jag tagit genom åren för dem åsikterna. Du använder samma retorik som jag personligen använde en gång i tiden. Bra talat!
Citera
2008-01-06, 04:33
Medlem
dtoags avatar
Citat:
Ju äldre Anders blir ju mer befogad blir förståss diskussionen, men den ska fortfarande nog fortfarande handla om Ander vs någon helt annan.
Och vem skulle den andre vara...?

Sedan vore det ju trevligt om Kim fick chansen som ordinarie under EM innan man dömer ut honom. Han har fortfarande aldrig varit given i startelvan i landslaget, klart att det har satt stor press på honom.
Citera
2008-01-06, 04:42
Medlem
Schrails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Über_mensch
Hur mkt har du rökt ikväll?
Är det något man inte kan anklaga Lasse för så är det väl oförutsägbara laguttagningar. Att Rydström helt plötsligt skulle få spela någon match i blågul tröja av någon som helst betydelse är väl ungefär lika troligt som att brajen tar sm-guld i bandy i år.
Vem är det som rökt på? I ett inlägg ovan föreslår en att Rydström borde få spela i landslaget därav min kritik. Tror inte att Rydström kommer spela i Landslaget men med Lasse L vet man aldrig, jag menar tar man med Taco i en startelva när vi har Källström är inte alla hästar hemma. Vad är det med dig?
Citera
2008-01-06, 11:55
Medlem
Asseins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tONYbOOi
Inte enligt svenskar kanske. Men folk från andra länder skiter fullständigt i hur det går för han i landslaget. Dom vet att han spelar för Sverige och det finns absolut inga förväntningar på det laget eftersom det håller så låg klass, alltså kan förväntningarna på Zlatan inte jämföras med förväntningar folk kan ha på Kaká, Messi och C. Ronaldo i landslagssamanhang. Dom killarna spelar fortfarande på absolut högsta nivå medans Zlatan får åka iväg och spela med ett gäng babianer, typ.

Nu ska vi se vad Messi har och göra med när han åker iväg och spelar landslag.(Tar vad han hade i Copa America)

Veron Mascherano Cambiasso
--------Riquelme
-----Messi Crespo/Tevez

Nu ska vi se vad Zlatan har. En Linderoth som spelar i den Turkiska ligan, En Wilhelmsson som inte platsar i Bolton, en Ljungberg som precis har kommit tillbaka från skada(det har han alltid inför landskamp) och en Svensson som inte ens briljerar i den svenska ligan som rankas lägre än Maltas liga. Jämför det med vad Messi har att leka med.

---------Linderoth
Wlmsson-Svensson-Ljungberg
------Zlatan Elmander

Vart tror du en toppspelare kan prestera bäst? Tillsammans med spelare på samma nivå som han själv eller bland sopor(i jämförelse)?

Det är ju det jag säger. Sverige suger. Hela Sverige är överskattat av svenska folket.
Citera
2008-01-06, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assein
Det är ju det jag säger. Sverige suger. Hela Sverige är överskattat av svenska folket.

Men det betyder väl också att hela fotbollsvärlden suger förutom just dem allra största lagen? Sverige är mellan 15-20 bästa landslagen i världen, då suger man inte.

Sen har vi också kommit vidare från gruppspelen dem senaste 3 mästerskapen, vilka mer har gjort det? Inte Argentina, Holland, Frankrike, Italien, Tyskland, Spanien, Portugal, Kroatien, Tjeckien, Grekland, Turkiet, Rumänien, Ryssland, Danmark...
Citera
2008-01-06, 14:10
Medlem
Shuyins avatar
Citat:

Kaká lyckades ju? Han var kass i VM senast, även om han kanske var bättre än sina lagkamrater.
Citera
2008-01-06, 14:13
Medlem
Eastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Kaká lyckades ju? Han var kass i VM senast, även om han kanske var bättre än sina lagkamrater.
Och så gjorde han 10 mål i CL och därav många avgörande mål och tog i praktiken Milan till final!
Citera
2008-01-06, 14:14
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Och så gjorde han 10 mål i CL och därav många avgörande mål och tog i praktiken Milan till final!

Ja? Zlatan behöver bara göra fem mål till och kan mycket väl ta Inter till final. Dvs, så kan han också bli bäst i världen? Eller är det skillnad på folk och folk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in