2008-01-02, 22:22
Medlem
Traktes avatar
Jag har nyligen bytt till mig min gamla dator av mina föräldrar då den har ett bättre grafikkort och en bättre processor än min dator köpt på SIBA.

En utav hårddiskarna i den här burken är död, jag har dock ingen aning om vilken av dem det är när man tittar innuti datorn.

Alltså, om jag kopplar från den fungerande disken och startar datorn kommer ingenting hända, men är det sedan bara att koppla i den igen och allt fungerar prima?

Tänkte köpa en ny disk när jag får råd, det sitter SATA i den här datorn det vet jag, har också kollat lite på komplett efter nya diskar, men det finns, vad jag har sett 2,5" och 3,5", vad är skillnaden och hur vet man vad man ska ha?

Sen kan jag passa på att slänga ut en fråga angående ett problem med uppkopplingen. När jag spelar nätbaserade spel stiger pingen och det hackar fram ett par sekunder, detta händer ganska regelbundet, någon som har en aning om vad som kan vara fel?

Tacksam för alla svar.
Citera
2008-01-02, 22:47
Medlem
Supranoos avatar
Om det nu är så som du säger att den är helt död och du kopplar ut den fungerande så kommer datorn att starta upp men den kommer ingenstans för det finns inget OP. Sen om du kopplar i den fungerande igen så kommer det vara som du hade innan du kopplade ur den.

2,5" är för bärbara datorer och 3,5" för stationära.

Och din sista fråga: tankar du någonting medans du spelar? :P
Citera
2008-01-02, 22:48
Medlem
Traktes avatar
Okej, jag antog att det skulle vara på det sättet med hårddiskarna, men man vet ju aldrig med datorer.

Och nej, jag tankar ingenting när jag spelar, då skulle det heller inte vara små korta ryck utan hela tiden eller hur?
Citera
2008-01-02, 22:58
Medlem
Supranoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trakte
Okej, jag antog att det skulle vara på det sättet med hårddiskarna, men man vet ju aldrig med datorer.

Och nej, jag tankar ingenting när jag spelar, då skulle det heller inte vara små korta ryck utan hela tiden eller hur?

Och det är bara då du kör spel över internet och inte singelplayer spel?
Citera
2008-01-02, 22:59
Medlem
Traktes avatar
Ja, eftersom det är pingen det är fråga om och inte att datorn gör så det laggar så händer det enbart när jag spelar multiplayerspel över nätet.

Det löste sig, slog av Norton så slutade det, använder i normala fall F-Secure, har dock inte skivan till hands just nu.
Citera
2008-01-02, 23:30
Medlem
Supranoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trakte
Ja, eftersom det är pingen det är fråga om och inte att datorn gör så det laggar så händer det enbart när jag spelar multiplayerspel över nätet.

Det löste sig, slog av Norton så slutade det, använder i normala fall F-Secure, har dock inte skivan till hands just nu.

Härligt att det löste sig, norton är skit. Kräver mkt av datorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in