2008-01-02, 11:43
Medlem
Jag kan alltså "höra" hur mina FPS ändrar sig då jag spelar på min PC, Så då det flyter på bra så hör jag ett konstant hackande ljud, om det fryser till så stannar ljudet av, har jag FPS drop så slöas det hackande ljudet ner.

Det hackande ljudet hörs inte i windows om jag bara surfar eller liknande, utan bara då jag spelar något.
Inte heller om jag tar ljudet genom högtalarna får jag samma ljud, men om jag tar på mig ett headset eller vanliga hörlurar så kommer det igång..

Har provat koppla in i dom olika portarna jag har på PCn och flera olika headset / hörlurar, samma skit med samtliga.

Jag har ett SB audigy 2 ZS audio B8C0 ljudkort
Citera
2008-01-02, 14:14
Medlem
du har rent otroliga problem med jordningen i din dator kan jag säga... det du hör är störningar som vandrar ut i ditt ljudkort tack vare dålig jordning...
Citera
2008-01-02, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thiesen
du har rent otroliga problem med jordningen i din dator kan jag säga... det du hör är störningar som vandrar ut i ditt ljudkort tack vare dålig jordning...

ok, och det löser man genom att olla ljudkortet?

Tack för hjälpen!
Citera
2008-01-02, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bainshee
ok, och det löser man genom att olla ljudkortet?

Tack för hjälpen!

Du löser det genom att se över dels nätagget... dels genom att se över skruvarna som håller fast moderkortet i chassit...
Citera
2008-01-02, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thiesen
Du löser det genom att se över dels nätagget... dels genom att se över skruvarna som håller fast moderkortet i chassit...

Öhm vad ska jag titta på då jag tittar på nätagget?
Citera
2008-01-02, 22:15
Medlem
Rizados avatar
Med risk att bli dumförklarad för att jag inte fattar någonting, är urtaget jordat?

För jag antar att det måste vara jordat för att själva datorn ska vara det eller är jag ute och cyklar?
Citera
2008-01-05, 10:34
Medlem
aja, jag skruvade lite på moderkorts skruvarna men det hjälpte inte..

Alla utom 1 satt så hårt det gick

Något annat jag kan göra?
Citera
2008-01-05, 11:35
Medlem
Ljudet försvann då jag drog ur högtalarna och pluggade in hörlurarna där.

Men det känns jobbigt att klänga under bordet varje gång jag vill använda ett headset..

Någon som har någon annan lösning på det hela?
Citera
2008-01-05, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bainshee
Ljudet försvann då jag drog ur högtalarna och pluggade in hörlurarna där.

Men det känns jobbigt att klänga under bordet varje gång jag vill använda ett headset..

Någon som har någon annan lösning på det hela?

Billiga högtalare som tydligen sväljer alla orena signaler mao... plugga in bättre grejjer som har bättre filter...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in