2008-01-02, 22:08
Medlem
siarens avatar
Datorn som vi fick vänta längst på är, så vitt jag kommer ihåg, den första macbook pron som presenterades för ganska exakt ungefär den 10e januari 2006, och släpptes någon gång i februari. Iphonen är, precis som Hisper nämner, ett undantagsfall, eftersom alla skulle förstå vad apple pysslade med när patenten blev offentliga och apple skulle söka tillstånd för CE-stämplingen och liknanade. Annars är omedelbar leverans apples stora slagord

edit: Hispers inlägg hamnade i skymundan

Citat:
Ursprungligen postat av Hisper
Beror nog på hur länge du menar med "kommer det ta ett tag...", ofta så brukar Apple vara relativt snabba med att fixa fram leveranser av nya produkter. Även till Sverige.

iPhone var en produkt som det tog ett tag innan den kom på marknaden, ännu ej till Sverige , men där var man nog tvungen att offentligöra den tidigt pga att man inte vill att info skulle spridas på ett för dem okontrollerat sätt.

En slimmad dator är förvisso nytt och hett men ändå inte så revolutionerade som iPhone vilket gör att de nog har en produktionsapparat planerad och kan börja leverera relativt omgående.
Citera
2008-01-02, 22:45
Avslutad
Fan ta detta hemlighetsmakeri. Har suttit nu i ca 2månader utan dator för att jag väntar på den där jävla press-releasen och om det kommer någon dator i min prisklass. Den 27/1 kommer det dock dras en stor summa från mitt konto till apple´s riksbank och sedan får vi se vad jag får för leksak.

Hoppas att de uppdaterar Macbooken lite också det är den jag kommar mest på nu men en ultraliten leksak skulle inte heller sitta fel.
Citera
2008-01-02, 23:31
Medlem
datajesuss avatar
hemlighetsmakeriet är ju nått jag irriterar mej på så sjukt mycket. dock är det ju fullt förståeligt att dom gör som dom gör eftersom dom vill sälja sina "senaste" produkter som om dom vore "det trendigaste som finns" hela vägen tills dagen då dom nya produkterna dyker upp.. det är enkelt att förstå.

så köprådet blir givetvis: köp direkt efter dom nya produkterna kommit eller vänta på nästa sväng om du inte måste ha datorn riktigt riktigt snabbt. jag vet iaf att jag köper det som ser smaskigt ut. denhär gången efter mässan istället för 8dagar innan den som förra året
Citera
2008-01-02, 23:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av datajesus
så köprådet blir givetvis: köp direkt efter dom nya produkterna kommit eller vänta på nästa sväng om du inte måste ha datorn riktigt riktigt snabbt. jag vet iaf att jag köper det som ser smaskigt ut. denhär gången efter mässan istället för 8dagar innan den som förra året

Försöker hålla mig.. men pengar är något jag gärna bränner, tyvärr. Att ha en storklump bara sittandes är lite frusterande..
Citera
2008-01-04, 14:12
Medlem
SamBams avatar
Tänk om det är en sån här dom presenterar den 15:e.

http://www.popularmechanics.com/technology/upgrade/4243000.html?series=4
Citera
2008-01-04, 14:32
Medlem
Pallemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamBam

Då gråter jag blod.
Citera
2008-01-04, 18:55
Avslutad
Citat:

Ganska cool tycker jag, skulle kunna tänka mig att köpa en om den kom till liv. Men skulle vara livrädd att bryta av den när man ska fälla tillbaka skärmen..
Citera
2008-01-05, 15:56
Medlem
TiniZs avatar
Citat:

Är inte det fastställt nu? Visade inte Steve Job upp den på keynoten?

Citat:
Ursprungligen postat av Sweetiepie
En eller två modeller. Sub-notebook vilket betyder en 13 tum ultra-portabel macbook som är 50% tunnare än nuvarande macbook pro. Dvs 1,3 CM tunn totalt med lock. För att uppnå detta är det endast en NAND-flash baserad hårddisk på troligtvis 80gb. Touchpaden kommer ha multi-touch kapabilitet som på iPhone så funktioner för att exempelvis förstora/förminska saker med att knipa/dra isär fingrarna i OS X är att vänta. Ett nytt rykte påstår även att CD/DVD-läsaren är extern och medföljer till macbook'en. (Extern för att datorn ska kunna vara tunnare). Det finns även rykten som säger att det kommer att bli minst 2 nya macbook modeller. Så troligtvis två olika 13" modeller eller en ny 13" och 15". Apple har lyckats hålla allt väldigt hemligt även denna gång. Priset kommer _enligt rykte_ hamna på $1,499, och en macbook med den kostnaden kostar i Sverige 14 000 :- med moms.

Men oftast brukar väl inte priserna ändras? Kommer bara den "bästa" macbooken bli sådär grann?
Citera
2008-01-05, 16:12
Medlem
Varnims avatar
Jag sitter och väntar med kortet, kommer det något som liknar ryktena slår jag till

Däremot att det skulle bli någon SSD-disk känns väldigt otroligt. De kostar fortfarande multum.
Citera
2008-01-05, 16:45
Medlem
siarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TiniZ
Är inte det fastställt nu? Visade inte Steve Job upp den på keynoten?

Men oftast brukar väl inte priserna ändras? Kommer bara den "bästa" macbooken bli sådär grann?

Keynoten är den Tisdagen den 15e, förmodligen klockan 19.00 svensk tid.
Citera
2008-01-05, 17:14
Medlem
TiniZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siaren
Keynoten är den Tisdagen den 15e, förmodligen klockan 19.00 svensk tid.

Då fattade jag fel när jag berättade för en polare då. Har han inte uttalat sig om den nya macbooken än då? Något som tyder på att det är sant i varje fall?
Citera
2008-01-05, 17:22
Medlem
Pallemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TiniZ
Har han inte uttalat sig om den nya macbooken än då? Något som tyder på att det är sant i varje fall?

Nix.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in