Citat:
Ursprungligen postat av
Asswhole
De flesta som uttalar sig i denna trad vet inte mycket om styrketraning.
Att bygga extremt stora muskler tar manga ar, du gar inte fran spinkig tjackis till Arnold pa ett halvar direkt.
Da kommer anabola argumentet direkt, "de dopar sig!" Stall da som krav att de intagna som vill anvanda gymmet far lamna regelbundna steoridprov, de lamnar anda sa mycket urinprov for att kolla efter droger. Dessutom har de flesta anstalter sedan tidigare bara gymmen oppna under vissa tider, typ 3-4 dagar i veckan, 1-2 timmar per gang.
Och om nu kvv ar radda for att jattebiffar till intagna skulle vara ett hot mot personal, vad ska de da gora med de som redan innan de hamnar pa anstalt ar 130 kilos bodybuilders som bankpressar 200 kilo? satta dem pa tvangsdiet? Vatten o brod, de for svalta tills de vager 75 kilo och inte ens kan lyfta sjalva skivstangen?
Bra förslag egentligen.
1. Du är i fängelse och har ingen jävla fritid som du skrev tidigare i tråden (det är inget jobb, det är ett straff!!!)
2. De ska bara få precis den föda som krävs för en dräglig tillvaro - gärna lite tråkig och smaklös så de inte vill komma tillbaka utan istället vill bli mönstermedborgare
3. Lägsta möjliga energiinnehåll så de blir av med onödigt fett men inte orkar gymma eller bråka med varandra
4. Självklart inga gym. Sätt fångarna i arbete istället så som det var förr i tiden. Tillverka sängar och andra möbler. Bruka åkermark och rensa i skogen
5. Obligatoriska studier i samhällskunskap samt vilken kostnad kriminalitet har för samhället.
6. Den som inte deltar sätts i isolering på ett minimum av vatten och mat tills de kommer ut som bättre individer
Var skulle jag sympatisera med snubben som rånade min polare och knäckte hans arm över huvudtaget? Allt ovanstående är för humant egentligen men eftersom jag är en bättre människa än samtliga som sitter inne så tillåter jag detta i min oändliga godhet.
Att inte förstå ovanstående resonemang borde bli en kriminell handling = sätts i fängelse tills de lär sig.
ACAB = All Criminals Are Bastards (det är bara kriminella som är så jävla korkade så att de väljer en akronym som lika gärna kan användas på dom så varsågod!) För övrigt borde Clark Olofsson deporteras till Murmansk som hundföda.