2008-04-18, 14:33
Medlem
Tycker det här bara är löjligt, sen när är det kroppsformen som gör en person till brottsling, självklart har en stor och stark brottsling större chans att misshandla 10 personer än en liten och tanig men är inte det att vara lite väl långsökt? Jag menar dom allra flesta som stränar styrketräning gör väl det för att dom vill hålla en snygg figur och hålla kroppen i form. Sen blir det som vanligt det här snacket om att det förekommer anabola osv vilket gör dom till muskelberg med ett jävla humör, är inte fängelset ett ställe som skall vara 100% drogfritt? gör erat jobb med att få bort drogerna från fängelset så är det ju inget problem?

Att ta bort gym från fängelsen kan ju omöjligt vara bra på något sätt, att det skulle vara för att dom inte ska bygga sina kroppar till "vapen" därinne är ju det löjligaste jag hört. Det finns väl hur många kampsporter som helst som kan ifrågasättas men dom får finnas kvar, men så fort det handlar om en kriminell så kan han inte träna i något annat syfte än att kunna tillfoga så stor skada som möjligt med knytnävarna nej nej. Patetiskt.
Citera
2008-04-18, 14:36
Medlem
buffalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smeckone
Tycker det här bara är löjligt, sen när är det kroppsformen som gör en person till brottsling, självklart har en stor och stark brottsling större chans att misshandla 10 personer än en liten och tanig men är inte det att vara lite väl långsökt? Jag menar dom allra flesta som stränar styrketräning gör väl det för att dom vill hålla en snygg figur och hålla kroppen i form. Sen blir det som vanligt det här snacket om att det förekommer anabola osv vilket gör dom till muskelberg med ett jävla humör, är inte fängelset ett ställe som skall vara 100% drogfritt? gör erat jobb med att få bort drogerna från fängelset så är det ju inget problem?

Att ta bort gym från fängelsen kan ju omöjligt vara bra på något sätt, att det skulle vara för att dom inte ska bygga sina kroppar till "vapen" därinne är ju det löjligaste jag hört. Det finns väl hur många kampsporter som helst som kan ifrågasättas men dom får finnas kvar, men så fort det handlar om en kriminell så kan han inte träna i något annat syfte än att kunna tillfoga så stor skada som möjligt med knytnävarna nej nej. Patetiskt.
Jag tycker inte att det är långsökt alls.
I den kriminella världen är man värd mer om man är stor och stark.
En spinkig jävel vill ingen ha med på ett rån t.ex.
Citera
2008-04-18, 15:47
Bannlyst
De ska komma ut som taniga fjollor. Då kan vem som helst som har lust, kanske t om tjejer som blivit våldtagna utöva vilket straff som helst på dem. Skulle de bli ihjälslagna sen är det ju bara bra.

Jag säger; tung, långvarig kombinationsträning i kombination med för lite mat. Inte en fånge kommer ha energi till att bråka, de kommer sitta som skelett i cellerna och grina. Alla är nöjda.
Citera
2008-04-18, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo
Jag tycker inte att det är långsökt alls.
I den kriminella världen är man värd mer om man är stor och stark.
En spinkig jävel vill ingen ha med på ett rån t.ex.

Det är ju precis det som är det långsökta i det hela. Tror du själv att dom tränar för att vara mer värda i den kriminella världen? "Bäst jag bygger upp mig så fler vill ha med mig på rån" låter hur löjligt som helst och måste vara ett påhitt av någon svensson som tror att alla kriminella bara tänker på en sak.
Citera
2008-04-18, 17:16
Medlem
buffalos avatar
Citat:
Det är ju precis det som är det långsökta i det hela. Tror du själv att dom tränar för att vara mer värda i den kriminella världen? "Bäst jag bygger upp mig så fler vill ha med mig på rån" låter hur löjligt som helst och måste vara ett påhitt av någon svensson som tror att alla kriminella bara tänker på en sak.
Om de inte accepterades i sina kriminella kretsar så skulle de inte vara värda nåt för nån.
Citera
2008-04-18, 17:17
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Det kommer att bli så att de får större psykisk ohälsa nu. Det är skönt att träna så att man knappt kan gå efteråt och nästan spyr. Slå lite på boxningspåsen. Man får ut aggressioner och mår bättre. Som det blir nu så blir de mer aggressivare mot människor och vapen har aldrig varit svårt att få in. Även hemmabyggda vapen är vanligt. Det är bara skitsnack att det stör den icke-existerande vården att låta dem träna. Tanigare lär de bli men också mycket farligare och föremål runt omkring oss kan effektivt användas som vapen.
Citera
2008-04-18, 17:20
Medlem
Styrketräningen är ju bra, internerna kan gå dit och träna när dom känner sig irriterade och tar ut det i gymmet genom att träna och trötta ut sig. Att dom sedan tar bort speglarna i gymmen för att de representerar en osund kultur, sedan när blev det osundt att träna och hålla sig i form?

En osund kultur är enligt mig att dom sitter inlåsta, inga friheter, trakasserade av säkerhetsgrupperna och inte styrketräna och hålla sig i form. Det är en osund kultur.

Styrketräna utan att få rätt mat och bra med sömn generar i princip inga kanonmuskler. Styrketräning kan vara bra för personer som har problem med humöret som istället för att hålla det inom sig och bygga upp en brutal ilska så slinker han ner på gymmet och tränar sig trött och blir av med ilskan.

En person i det fria som går och styrketränar anses vara en sund person medans en människa som enbart håller sig inlåst och inte tränar anses inte vara en sund person.

Mig veterligen så kan man utbilda sig samtidigt som man styrketränar utan att man skulle misslyckas med det mesta i utbildningen.

Att vakterna skulle få på huvudet för det? Njae, då kanske vi borde se över vad det är för pösmunkar som blir anställda på våra anstalter?

Dom arbetar under "hårda" förhållande och bör vara i bra form också. Det är inte vanligt att en vakt får på huvudet. Det har bara blivit uppförstorat av filmer och media. Det är inte något Guantanamo eller Pelican Bay vi har i Sverige precis vilket dom verkar tro.

Ta efter Norges exempel istället. Där försöker dom få fångar som inom snar framtid kommer ut att återanpassa sig till det sociala samhället. Det är flertalet gånger bättre. "Blir man behandlad som ett djur så beter man sig som ett djur, blir man behandlad av som en människa så beter man sig som en människa" Det var väldigt bra sagt. Dom som är livstidsdömda kommer ändå att komma ut förr eller senare och då är det väll bättre att ha hjälpt dom att återanpassa sig i samhället än att dom kommer ut som grottmänniskor och sedan återfaller i brott?
Citera
2008-04-19, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo
Om de inte accepterades i sina kriminella kretsar så skulle de inte vara värda nåt för nån.

Och vad vill du ha sagt med det? Tror du dom accepteras pga deras kroppsbyggnad eller? Idiot
Citera
2008-04-19, 16:33
Medlem
Random~s avatar
Tycker dom får skylla sej själva
Citera
2008-04-19, 17:43
Medlem
buffalos avatar
Citat:
Och vad vill du ha sagt med det? Tror du dom accepteras pga deras kroppsbyggnad eller? Idiot
Men om det inte är så, varför ska de då styrketräna?

Raska promenader håller också igång kroppen, och i en tårtbit kan man promenera.
Citera
2008-04-19, 18:02
Moderator
vfs avatar
Dom kan gott få styrketräna hur mycket dom vill.
Lämpligt vore väl att kriminalvården tar ut en avgift
motsvarande dom kommersiella gymmen + några hundringar
till med tanke på anstalternas högre kostnader.

Naturligitvis får du inte köpa träningstid om du har skulder
till brottsoffer eller fogden.
Citera
2022-03-24, 16:00
Medlem
bbwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asswhole
De flesta som uttalar sig i denna trad vet inte mycket om styrketraning.
Att bygga extremt stora muskler tar manga ar, du gar inte fran spinkig tjackis till Arnold pa ett halvar direkt.

Da kommer anabola argumentet direkt, "de dopar sig!" Stall da som krav att de intagna som vill anvanda gymmet far lamna regelbundna steoridprov, de lamnar anda sa mycket urinprov for att kolla efter droger. Dessutom har de flesta anstalter sedan tidigare bara gymmen oppna under vissa tider, typ 3-4 dagar i veckan, 1-2 timmar per gang.

Och om nu kvv ar radda for att jattebiffar till intagna skulle vara ett hot mot personal, vad ska de da gora med de som redan innan de hamnar pa anstalt ar 130 kilos bodybuilders som bankpressar 200 kilo? satta dem pa tvangsdiet? Vatten o brod, de for svalta tills de vager 75 kilo och inte ens kan lyfta sjalva skivstangen?

Bra förslag egentligen.

1. Du är i fängelse och har ingen jävla fritid som du skrev tidigare i tråden (det är inget jobb, det är ett straff!!!)
2. De ska bara få precis den föda som krävs för en dräglig tillvaro - gärna lite tråkig och smaklös så de inte vill komma tillbaka utan istället vill bli mönstermedborgare
3. Lägsta möjliga energiinnehåll så de blir av med onödigt fett men inte orkar gymma eller bråka med varandra
4. Självklart inga gym. Sätt fångarna i arbete istället så som det var förr i tiden. Tillverka sängar och andra möbler. Bruka åkermark och rensa i skogen
5. Obligatoriska studier i samhällskunskap samt vilken kostnad kriminalitet har för samhället.
6. Den som inte deltar sätts i isolering på ett minimum av vatten och mat tills de kommer ut som bättre individer

Var skulle jag sympatisera med snubben som rånade min polare och knäckte hans arm över huvudtaget? Allt ovanstående är för humant egentligen men eftersom jag är en bättre människa än samtliga som sitter inne så tillåter jag detta i min oändliga godhet.

Att inte förstå ovanstående resonemang borde bli en kriminell handling = sätts i fängelse tills de lär sig.

ACAB = All Criminals Are Bastards (det är bara kriminella som är så jävla korkade så att de väljer en akronym som lika gärna kan användas på dom så varsågod!) För övrigt borde Clark Olofsson deporteras till Murmansk som hundföda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in