Citat:
Ursprungligen postat av popcornpåse
Track and field, är inte det typ friidrott? Sprint och liknande....

Lämpligt nick iaf. Jo..... du vet..... du får nog vänja dig vid ljudet som popcornpåsen ger ifrån sig (efter c:a 2-3 minuter i micron). För just ungefär så kommer ditt skelett låta när du tacklas första dagens med skolans fotbollslag. Ha ha!
Nej då. Men faktum är att jag måste göra dig besviken. Om du inte ens vet vad "track and field" är så antar jag att du inte varit i närheten av en fotboll tidigare? Och då gissar jag på att skolans barbershop-gäng är mer i din stil?
Att lira fotboll är skittufft!
Det finns inga genvägar. 100.000 kids lirar fotboll i highschool
varje årskull. Av dessa kommer 9.000 att få spela vidare i college. Från dessa 9.000 i college kommer endast 310 att bli inbjudna att testa för ett NFL-lag av vilka kanske 200 blir draftade tilll slut. Som du kan räkna ut själv så är det ingen jävla fotbollspicknick du ska sladda in på. Min gissning är att det är klart lättare att bli en Allsvenska fotbollsspelare här hemma i sverige än att ens få sitta på bänken för ett NCAA-Div 1 college-lag!
Eller som NFL själva säger:
As you can see, most people who want to become NFL players will not. Therefore it is very important to come up with alternative plans for the future.