2008-10-24, 11:00
Medlem
Bingy Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunday Morning
Usch ja, verkligen otäck film det där, ger en kalla kårar.

Men du vet lika väl som jag att vår bibel har i princip samma budskap,

Såklart finns där trogna muslimer som våldtar... Men de invandrare som inte har någon religon, mål, eller samvete är de faligaste på gatorna... Det är det jag menar.

Förstår inte riktigt hur du menar där....kan du utveckla ditt påstående?Man får intrycket av att du menar sekulariserade invandrare.Eller invandrare som inte kommer från MÖ-Afrika osv...

Skulle tippa på att värstingarna är de som har föräldrar som är trogna/fanatiska muslimer men vill själva leva som västerlänningar med muslimska värderingar, samtidigt som de på grund av deras grottiga traditioner ,ser oss som otrogna hundar som inte är värda att respektera.Knepigt värre.
Citera
2008-10-24, 13:37
Medlem
Citat:
Usch ja, verkligen otäck film det där, ger en kalla kårar.
Welcome to 101 on Islamism.

Citat:
Men du vet lika väl som jag att vår bibel har i princip samma budskap, .
NEJ !! Den kristna bibeln innehåller absolut inga våldsuppmuntrande meningar 0% våld.
Medan Koranen är baserad på våld, stamkultur och hederskultur.
Den kristna bibeln kan upplevas som lite löjlig bara.

Citat:
Såklart finns där trogna muslimer som våldtar... Men de invandrare som inte har någon religon, mål, eller samvete är de faligaste på gatorna... Det är det jag menar.
Jag upprepar en gång till: De skötsamma muslimer är just de som är hög utbildade, sekulariserade och icke religiösa.
De skötsamma invandrare är just de som är utbildade, sekulariserade och icke religiösa.

Sedan blandar du 1)religion med 2)mål med 3)samvete vilket är ett stort fel. Det tredje ordet har ingenting att göra med de första två.
- Samvete har ingenting att göra med religion. Man kan vara ateist och samtidigt ha ett stort samvete. Men de flesta religiösa muslimer har inget samvete, för de är det 'halal' att mörda icke muslimska barn, 'halal' att våldta icke muslimska flickor, och 'halal' att plantera bomb i civila bussar. Inget samvete gäller så länge man bekämpar djävulen vilken är USA, Danmark och hela västvärlden.
- När det gäller mål: Troende religiösa Muslimers mål är att islamifiera Europa och hela världen, med våld när detta kan används.
- Det är absolut inte ateister som är farligaste på gatorna. De som är farligaste på gatorna är följande:
-1-Allvarlig psykisk sjuka och psykisk störda människor är den absolut farligaste gruppen. Här är religionen icke relevant, utan det handlar om en mycket dålig psykisk hälsa.
-2-Våldsamma eller berusade Rasister / Nazionalister, vilka kan också vara psykisk sjuka, men för det mesta obildade, fattiga, och sura människor. Ibland kan de även vara mycket religiösa kristna, evangelister eller vad som helst.
-3-Organiserad brottslighet vilket i de flesta fall är styrda av mycket religiösa familjer som italiensk mafia, jugge mafia, somalisk troende muslimer mafia, och den där muslimsk kille som blev mördad i stockholm några år sedan, han gick aldrig utan Koranen i handen, pistolen i fickan och heroin förrådet i bakluckan.
Senast redigerad av flashbackin 2008-10-24 kl. 13:49.
Citera
2008-10-24, 22:56
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spengler
Jepp-ståtlig bild

http://www.kvp.se/Nyheter/1.1343746/...byggas-i-malmo

.

Mycket glädjande nyhet.

Eller vad säger fru/herr hårboll Nalin_Pekgul?
Citera
2008-10-29, 22:31
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Bingy Bunny
Förstår inte riktigt hur du menar där....kan du utveckla ditt påstående?Man får intrycket av att du menar sekulariserade invandrare.Eller invandrare som inte kommer från MÖ-Afrika osv...

Skulle tippa på att värstingarna är de som har föräldrar som är trogna/fanatiska muslimer men vill själva leva som västerlänningar med muslimska värderingar, samtidigt som de på grund av deras grottiga traditioner ,ser oss som otrogna hundar som inte är värda att respektera.Knepigt värre.

Jo, det ser jag också som ett problem, att Muslimer redan i ung ålder lär sig avsky vita, och att vi är mindre värda. Mycket handlar ju om uppfostran såklart.

Vad jag menar med mitt påstående, hmmm, jo, att jag tror de som har ett mål, och är occuperade med någon form av sysselsättning, inte lär begå fler brott än han som skolkar varje dag, ser sin ras som religion och har föräldrar som alltid har låtit honom springa ute på gatan.

Av egen erfarenhet så är de Muslimer jag själv känner extremt skötsamma, de ser lika mycket ner på våld och brott som du och jag... Det är svårt för mig att tro att de trognaste av muslimer springer runt, och bryter mot 90% av sina budord.

Sen så tycker jag ju självklart inte om fanatiker inom någon organisation eller religion, men de flesta fanatiker i detta landet lär vara kristna incest-norrlänningar, som aldrig har sett en skägglös man.

BTW: Jag är INTE kristen, eller Muslim... En Agnostiker snarare
Citera
2009-05-17, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nalin_Pekgul
Det beror på att för 50 år sedan gick antalet muslimer i Sverige att räkna på handens fingrar. Då var Sverige ett enormt mycket bättre land, med mindre brottslighet och en homogen och lycklig befolkning. Nu är Sverige ett skithål för nu har någon idiot släppt in primitivt pack!

Moskéer är en förnedring av Sverige och svensk kultur och dyrkandet av en pedofil! Hur fan kan man dyrka en pedofil? Helt sjukt.

Tycker du att Sverige är ett skithål? hmm då får du ta och flytta till något annat land om det inte passar så slipper vi höra ditt gnäll!
Muslimer, judar, kristna och i alla andra religioner dyrkar man gud inte en pedofil. Du bör läsa lite mer kanske?
Citera
2010-04-11, 17:26
Medlem
Moské i Sundsvall – ”en jätteresurs för kommunen”

Citat:
Moskén skall vara öppen för alla och därför har den muslimska församlingen gjort i ordning en sal i källaren dit kvinnorna skall förpassas.

Citat:
Det skall även hållas undervisning i arabiska för barn, koranskola och idrott.

Citat:
Socialdemokraten João Pinheiro framförde i sitt tal under invigningen av moskén -vi ser er som en jätteresurs.

http://frianyheter.wordpress.com/201...-for-kommunen/
Citera
2010-04-12, 19:03
Bannlyst
Islamiskt center viktigt för integrationen
2010-04-08
Frågan om ett islamiskt center i Borlänge drar ut på tiden.
Hos vissa Borlängebor finns också ett motstånd mot att islamiska förbundet ska bygga nya lokaler.
- Jag tror att en del är rädda. Jag hoppas att politikerna är modiga och försöker dämpa den rädslan, säger imam Ali Hamad.

I flera år har Islamiska förbundet Borlänge haft en önskan om nya lokaler. Idag hyr förbundet in sig i den gamla skolan på Bullermyren och betalar över 8 000 kronor i månadshyra. Skolan är nedgången, ska så småningom rivas och lokalerna är dessutom för små. Förbundet kan inte bedriva den verksamhet som önskas. Kontakter togs med kommunen för flera år sedan. Men arbetet går långsamt. I dagsläget har frågan kommit så långt att tre tänkbara markområden ska utredas ytterligare.

Ali Hamad tycker att det tar lång tid:
- Frågan har kanske inte varit mogen. Det är viljan som spelar roll. Många andra städer har kommit mycket längre.

Ali Hamad menar att det känns en aning orättvist, och man jämför med andra grupper i samhället. Hans vilja är att Dalarnas muslimer inte ska särbehandlas, utan vara en del i samhället. Därför rymmer också moskéfrågan symbolik. Ett positivt besked från kommunen skulle enligt Hamad vara en viktig signal till Dalarnas muslimer om delaktighet och integration.
- Verksamheten har funnits i Borlänge i mer än 20 år. Det handlar inte om några nya okända aktiviteter. Vi vill bara flytta verksamheten från den här lokalen till nya lokaler. Vi vill inget som är olagligt eller ologiskt.

Imanen har fått veta att en del tror att kommunen ska betala mark och lokaler. Så är det inte. Ett islamiskt center finansieras med egna medel, utan att skattebetalarna skjuter till pengar.

Hur miljonerna plockas fram? Ali Hamad säger att steg ett är att vända sig till medlemmarna, därefter sker insamling på annat håll, även i andra länder. Förbundet kan också söka medel från fonder i muslimska länder.

Sådana bidrag innebär inte krav på förbundet, att göra si eller så:
- Vi är emot finansiering som kräver någonting tillbaka. Vi är självständiga. Vi säljer inte oss till någon idé eller extrema grupper.

Ali Hamad berättar om en omfattande verksamhet, och arbetet för att få medlemmarna integrerade och förstå samhället. Samarbete sker med studieförbundet Ibn Rushd. Han besöker själv regelbundet fängelser och häkten, om någon hamnat snett i samhället.
- För att ge råd, och hjälpa dem att ändra sig om de gjort fel. Och för att få rättvisa om någon behandlats orättvist.

Varje vecka kommer 3-5 studiebesök till moskén på Bullermyren. Skolor, myndigheter, föreningar och organisationer. Önskan är samverkan med alla delar i samhället.
- Vi har ett bra samarbete med skolan, kyrkan och polisen, berättar Ali Hamad.

När hoppas du att ni kan börja bygga ett islamiskt center?
- Jag hoppas att vi får ett besked före sommaren. Vi håller tummarna och ber till Gud, säger Ali Hamad.

http://www.dt.se/nyheter/borlange/article622354.ece
Citera
2010-04-12, 20:59
Bannlyst
Att dessa skithus där fundamentalister och terrorister tränas är helt klart negativt samt att de byggs är oacceptabelt. Det borde bli en folkomröstning om vi verkligen vill ha dessa gigantiska utedass där böjande bidragstagare kan släppa väder varje gång de ber till Allah.

Vi har sett en växande önskan av muslimska barbarer för införande av deras sjuka lagar från bronsåldern, en förakt för allt västerländskt förutom hos de fåtal som kastat bort den här vidriga massmördarreligionen. I takt med att muslimsvinen växer i antal och deras gigantiska utedass så kommer Sverige ha grova problem. Det ser vi redan i alla städer som har en sådan "byggnad".
Citera
2010-04-12, 22:17
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odes
Hur fan kan man byggt om ett slakthus till moskee? Muslimer som är så jävla känsliga och känner sig kränkta när kött inte är halal?

Hopas verkligen att muslimerna ställer krav på att få skrika ut sin bön 5 ggr per dag genom högtalarna, kanske det får svenskarna att vakna?

Ja, nog fan kommer vi att vakna. Tidigt varje morgon!
Citera
2011-08-23, 18:53
Medlem
Läste precis att en moske är på väg i Växjö. Då är den staden struken från listan på städer man kan flytta till i framtiden. Aldrig någonsin att jag skulle kunna bo i en stad där det finns en moskè.

Tänk att varje morgon vakna och se toppen av en moske genom fönstret. Eller se slöjbärare välfärda på gatorna ditt vid varje bönetillställning. Eller att veta att sina kära barn måste gå förbi en moskè varje morgon till skolan. Mår dåligt av bara tanken.

Undra hur det ser ut om 10-15 år. Måste man bo i en liten tätort på max 10000 invånare då om man vill leva ett sunt, svenskt och tryggt liv i Sverige? Fritt från islamistiska bebyggelser och annat skit.
Citera
2012-09-12, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whoopwhoop
Hur många fullskaliga eller större moskéer finns det i Sverige, och var finns dessa? Hur många planerar man att bygga inom de närmaste åren? Jag räknar upp de jag känner till.

Eskilstuna: Det har givits klartecken för att bygga om ett slakthus till moské.

Gävle: En metodistkyrka har byggts om och används numera som moské.

Göteborg: Islamiska sunnicentret (Bellevuemoskén). Nasirmoskén, uppförd 1976 och ombyggd 2000. Ytterligare tre moskéer finns i staden, dock vad jag förstår inga fullskaliga. Två nya fullskaliga moskéer planerade – en på Hisingen med byggstart våren 2008, en i Angered med byggstart tidigast 2009.

Härnösand: Det har funnits eller finns planer på att bygga en moské.

Jönköping: Jönköpings islamiska församling har någon sorts lokal.

Karlstad: Islamiska kulturföreningen i Karlstad har fått en ny moskélokal, invigd 2007.

Landskrona: Det finns två moskélokaler – en arabisk och en bosnisk. Det har funnits eller finns planer på att bygga en fullskalig moské.

Linköping: Islamiska kulturcentret i Linköping har någon sorts lokal. Det har funnits eller finns planer på att bygga en fullskalig moské inom fyra år.

Luleå: Islamska föreningen vill eller ville köpa mark för att bygga en fullskalig moské. Läget oklart.

Lund: Lunds moské finns men är ingen fullskalig moské. Planer finns på att köpa nya lokaler.

Malmö: Malmö moské (Malmö Islamic Center), uppförd 1983/84. Det har funnits eller finns planer på att bygga nya moskéer.

Skellefteå: Skellefteå islamiska kulturcenter har fått en gudstjänstlokal i centrum, men ingen fullskalig moské finns.

Skövde: Skövde moské håller på att byggas.

Stockholm: Stockholms (stora) moské (Zayeds moské), invigd 2000. Fittjamoskén, invigd 2007. Även Imam Ali-moskén i Jälla utanför Stockholm.

Sundsvall: Islamiskt kulturcentrums moské i Skönsberg (Skönsbergs moské) finns men är ingen fullskalig moské.

Trollhättan: Trollhättans moské, uppförd 1985.

Umeå: Bygglov har givits för Umeå moské. Moskén planeras att byggas snart eller byggs redan nu.

Uppsala: Uppsala moské, uppförd 1995.

Västerås: En före detta pingstkyrkolokal byggdes om till moské 1997.

Växjö: Kommunen har nyligen sålt mark till Stiftelsen Växjö muslimer. Stiftelsen vill möjligen bygga en moské.

Örebro: Örebro moské (Islamiska kulturcentret i Örebro).

Det kan ha blivit något fel här någonstans. Någon som är mer insatt? Definitionen av en moské kan man förstås diskutera, men den ska vara något större än källarlokal eller vara en fullskalig moské.
En enda moske har varit en för mycket bara det.
Citera
2013-01-26, 12:00
Medlem
”Eslövsborna måste vänja sig vid tanken på moské”

Citat:
En moské på Föreningstorget, med fyra minareter som sträcker sig 20 meter upp i luften. Det är en av idéerna som presenteras i en vision över hur torget skulle kunna utvecklas.

Read more: http://www.exponerat.info/eslovsborn...#ixzz2J4uewtms
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in