• 1
  • 2
2008-01-03, 23:45
Medlem
Neths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brödrost
Linuxdcpp är helt klart en trevlig dc-klient.

Ni som kör annan bt-klient än azureus, inget strul med reglerna hos de trackers ni använder?

Är fruktansvärt trött på azureus, tar alldeles för mycket systemresurser. Vet inte hur kinkiga alla trackers är, men det vore ju fruktansvärt surt att bli utkastad från swedvdr och liknande bara för att man använder någon icke godkänd klient.

rtorrent funkar utmärkt för mig, har inte stött på någon tracker där den är förbjuden
Citera
2008-01-04, 17:23
Medlem
echelonxs avatar
Jag kan inte tänka mig något annat än Linuxdcpp för Direct Connect delen. Själv kör jag aldrig något DC utan bara torrent och här har jag provat en massa klienter. Jag kom fram till att Torrentflux-b4rt var bäst. Den passar utmärkt på en dator avsedd till endast nerladdning utan X.
Citera
2008-01-04, 20:28
Medlem
BeanBeamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hetzz
rtorrent är ju redigt fint, men inte alltid cli passar.

Jag håller precis på att testa Deluge, som passar in väldigt fint i gnome, tidigare körde jag en stund med ktorrent. Ingen av dem är egentligen så trevliga som rtorrent men löser problemet med att jag behövde lite mer kontroll och lättare översikt än jag upplevde med rtorrent.(vet att detta går att lösa)

DC har jag aldrig träffat på något klient som fungerar som den ska. Har hört att dc++ ska funka om man bygger det själv.(antar att det är något dylikt som bossieman länkar till)

DC använder jag itne men jag måste säga att Deluge är riktigt bra, simpelt och snabbt och inget krångel!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in