• 1
  • 2
2007-12-31, 22:53
Medlem
Bobby Knights avatar
Tja,

Körde rtorrent förr, tyckte det var ett skönt litet program men det kanske finns bättre? Dc har jag aldrig kört på linux, vilket prog fungerar bäst?

Tack
Citera
2008-01-01, 00:08
Medlem
Bossiemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby Knight
Tja,

Körde rtorrent förr, tyckte det var ett skönt litet program men det kanske finns bättre? Dc har jag aldrig kört på linux, vilket prog fungerar bäst?

Tack

För DC++: http://ubuntu-bossieman.blogspot.com...fr-ubuntu.html
För BT. jag användr Miro och det funkar kanon: http://ubuntu-bossieman.blogspot.com...o-webb-tv.html
Citera
2008-01-01, 17:42
Medlem
hetzzs avatar
rtorrent är ju redigt fint, men inte alltid cli passar.

Jag håller precis på att testa Deluge, som passar in väldigt fint i gnome, tidigare körde jag en stund med ktorrent. Ingen av dem är egentligen så trevliga som rtorrent men löser problemet med att jag behövde lite mer kontroll och lättare översikt än jag upplevde med rtorrent.(vet att detta går att lösa)

DC har jag aldrig träffat på något klient som fungerar som den ska. Har hört att dc++ ska funka om man bygger det själv.(antar att det är något dylikt som bossieman länkar till)
Citera
2008-01-01, 20:44
Medlem
ktorrent tycker jag är fint för torrents iaf. Azureus har allt för mycket funktioner och inställningar för att jag ska vara helt nöjd.
Citera
2008-01-01, 20:49
Medlem
lazer62s avatar
linuxdcpp funkar topp i ubuntu 7.10

//
Citera
2008-01-01, 21:09
Medlem
Rizados avatar
Ktorrent och linuxdcpp fungerar utmärkt
Citera
2008-01-02, 03:16
Medlem
hetzzs avatar
Det som jag upplever jobbigt med Ktorrent (kan bero på att jag kör det i gnome) är att det startar massor saker runt om med jämna mellanrum. Dessa småsaker sköter rensning av cache och dylikt som jag förstått det. :s
Citera
2008-01-02, 04:45
Medlem
Neths avatar
Jag vill slå ett slag för rtorrent. Underbar klient. Väldigt konfigurerbar och CLI (vilket gör att du kan hålla koll på det via SSH)
Citera
2008-01-02, 19:38
Medlem
Belldozers avatar
Kan också slå ett slag för LinuxDC++, helt klart den bästa klienten för närvarande.

En annan (mycket intressant) klient som kan bli riktigt lovande med tiden är Dolda Connect, speciellt om man tänkt köra den på en filserver/etc. Ett separat GUI-interface (inget grafiskt gränssnitt behövs på server), multiuser (med möjligheten till starkt begränsade användare som t.ex. varken kan se eller skriva i chat) och enorma möjligheter för den som vill skapa och implementera egna scripts/etc.
Citera
2008-01-03, 16:20
Medlem
brödrosts avatar
Linuxdcpp är helt klart en trevlig dc-klient.

Ni som kör annan bt-klient än azureus, inget strul med reglerna hos de trackers ni använder?

Är fruktansvärt trött på azureus, tar alldeles för mycket systemresurser. Vet inte hur kinkiga alla trackers är, men det vore ju fruktansvärt surt att bli utkastad från swedvdr och liknande bara för att man använder någon icke godkänd klient.
Citera
2008-01-03, 16:51
Medlem
Azureus är mitt val. Som före detta windowsanvändare tyckte jag det kändes mest bekant. Men smaken är som baken, delad. Så jag skulle prova lite olika och använda mig av det som kändes bäst om jag va du
Citera
2008-01-03, 17:05
Medlem
bumps avatar
qbittorrent är en trevlig Qt4 GUI klient som är skriven i C++, ifall nu inte rtorrent faller i smaken.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in