2007-12-31, 19:10
Medlem
L-M Johanssons avatar
Ursäkta att jag tar mig såna friheter som rookie. Har läst på forumet ca ett år och bestämde mig slutligen för att registrera mig för att kunna skriva och delta i diskussionerna också.

En funktion jag verkligen saknar (vet inte ens om den är möjlig att genomföra) är att kunna "markera" var i trådarna man slutade läsa. För att nästa gång man loggar in gå direkt till det sista inlägget jag läste. Istället att för som nu behöva komma ihåg ungefär var man slutade läsa och sedan klicka sig fram till rätt sida.

Förstår ni vad jag menar ochär det tekniskt möjligt?

Problemet uppstod för mig då jag läste Palme-tråden i konspirationsforumet. Det var ett evigt klickande för att komma till den sida jag senast läste. Det finns ju en funktion "prenumeration" men den löser inte detta.

Kan detta vara något?

I ödmjukhet

LMJ
Citera
2007-12-31, 19:12
Medlem
meons avatar
Uppe i vänstra hörnet står det oftast visa första olästa. Är det något sådant du önskar?
Annars så är det röda ikonen som gäller.
Citera
2007-12-31, 20:06
Medlem
Gromnas avatar
Som meon skriver är det möjligt, så som du önskar, om du läst alla inlägg i tråden. Men jag antar att du vill ha en funktion där du kan markera inlägget i en längre tråd du börjat läsa, men inte hunnit till sista inlägget än. En global lösning över forumet lär inte genomföras i dagsläget, så det enklaste är om du länkar till det sista inlägget du läste, sparar den adressen i PM till dig själv här. Eller om du har något annat ställe online du kan spara text.
Citera
2007-12-31, 20:15
Medlem
ojns avatar
När du kommer till en ny sida, bokmärka den och fortsätt läsa därifrån senare.
Citera
2007-12-31, 20:56
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromna
Som meon skriver är det möjligt, så som du önskar, om du läst alla inlägg i tråden. Men jag antar att du vill ha en funktion där du kan markera inlägget i en längre tråd du börjat läsa, men inte hunnit till sista inlägget än. En global lösning över forumet lär inte genomföras i dagsläget, så det enklaste är om du länkar till det sista inlägget du läste, sparar den adressen i PM till dig själv här. Eller om du har något annat ställe online du kan spara text.

Det borde ju inte vara omöjligt att lägga in en funktion för att spara bokmärken i sin profil, så att man alltid har dem med sig. Det skulle säkert vara något som vore uppskattat.
Citera
2007-12-31, 22:45
Medlem
Andy Pandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miklon
Det borde ju inte vara omöjligt att lägga in en funktion för att spara bokmärken i sin profil, så att man alltid har dem med sig. Det skulle säkert vara något som vore uppskattat.
Men om någon mod går in i tråden och raderar inlägg som utgör OT och regelbrott, pekar ju bokmärkena fel sedan. Såvida man inte samtidigt inför att inläggen inte raderas, utan bara innehållet i dem.
Citera
2007-12-31, 23:25
Medlem
Sälklubbarns avatar
Det kanske är svårt att genomföra, men jag håller med om att en sån funktion skulle vara praktisk.
Citera
2008-01-01, 01:14
Medlem
jingizus avatar
Annars om man använder Firefox eller Opera så kan man välja "spara session" eller ställa in så att nästa gång du öppnar webbläsaren öppnas de sidor du var på senast, på detta sätt är du ivf på "rätt sida" när du ska börja leta =)

Annan fördel med firefox är ju att man kan använda det underbara flashbackscriptet skrivet av oneman!
Citera
2008-01-01, 01:22
Medlem
Herr gurkas avatar
Ni får gärna kolla in Gameplayer.se som har en utmärkt funktion för detta. Tryck på den oreanga pilen och kom till senast lästa inlägg.

Använder du FF kan du ju alltid spara bokmärken i verktygsfältet.
Citera
2008-01-01, 01:26
Medlem
Värst vad man tänker galet när klockab när mycket.
Citera
2008-01-01, 04:34
Medlem
Flammbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miller_zero
Värst vad man tänker galet när klockab när mycket.
Ja för fan.

Tänkte liknande funktion fast senaste inlägg man gjort. Inget drag alls i det dock
Citera
2008-01-01, 09:17
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Pandy
Men om någon mod går in i tråden och raderar inlägg som utgör OT och regelbrott, pekar ju bokmärkena fel sedan. Såvida man inte samtidigt inför att inläggen inte raderas, utan bara innehållet i dem.

Det är ju ett litet problem i och för sig. När inlägg raderas så försvinner de inte, utan de finns kvar, men syns inte. Så jag antar att det som skulle hända är att man skulle få ett felmeddelande om en ogiltig sida, om man har råkat länka just ett inlägg som blir raderat. Annars bör inget hända, för jag är rätt säker på att adressen till inläggen inte ändras för att inlägget innan tas bort.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in