Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-01-10, 17:00
  #13
Medlem
alvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dA_1_nibblah
Han uppgav i första posten att det var en omöjlighet.


Ni som drivit runt i USA, hur har det gått för er när ni kommit i kontakt med polis? När man flyger in i USA måste man ju t.ex veta vilket hotell man ska bo på. De ser väl inte med för blida ögon på dagdrivare.


Man behöver bara uppge vart man ska stanna första natten.

Sist jag var vid immigrations sa jag att jag skulle stanna åtta veckor, syfte med resan - pleasure, travel around and visit friends. Inga problem.
Har inte kommit i kontakt med polis på det sättet att jag var tvungen att visa upp pass.
Citera
2008-01-26, 00:04
  #14
Medlem
NordicVs avatar
Har själv rest runt USA i två månader med tåg och kan rekomendera det.
Det var visserligen ett bra tag sedan nu (-90).

Man ser mer av landet än med flyget (mycket, mycket mer) dock något mindre än med buss. Dock så är tågen mycket bekvämare. Precis som på bussarna träffar man mycket vanligt folk. Det finns restaurangvagnar med hyffsade priser och sightseeingvagnar med glas ända upp i taket och fåtöljer som kan vändas utåt. Mellen de flesta större städer går det ett tåg om dagen.
Är man ute några dagar i förväg eller ett par timmar (när folk bokat av) så var det aldrig några problem med platser.

Tänker man inte stanna på så många mindre orter funkar tåget bra tyckte jag.
Jag han med massor på mitt 45-dagars kort.

NY-Chicago-Denver-Seattle-SF-Las Vegas - LA - Tijuana (Mexico) - New Orleans - DC - Tampa/St Pete - NY

Ha det trevligt vad du än väljer.
Citera
2011-01-11, 18:27
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NordicV
Har själv rest runt USA i två månader med tåg och kan rekomendera det.
Det var visserligen ett bra tag sedan nu (-90).

Man ser mer av landet än med flyget (mycket, mycket mer) dock något mindre än med buss. Dock så är tågen mycket bekvämare. Precis som på bussarna träffar man mycket vanligt folk. Det finns restaurangvagnar med hyffsade priser och sightseeingvagnar med glas ända upp i taket och fåtöljer som kan vändas utåt. Mellen de flesta större städer går det ett tåg om dagen.
Är man ute några dagar i förväg eller ett par timmar (när folk bokat av) så var det aldrig några problem med platser.

Tänker man inte stanna på så många mindre orter funkar tåget bra tyckte jag.
Jag han med massor på mitt 45-dagars kort.

NY-Chicago-Denver-Seattle-SF-Las Vegas - LA - Tijuana (Mexico) - New Orleans - DC - Tampa/St Pete - NY

Ha det trevligt vad du än väljer.


Hej!

Mikaela heter jag, skriver från min pojkväns konto när jag inte själv har något.

Jag skriver till dig angående att jag såg en gammal tråd om att tågluffa genom USA. Jag hade först funderat på roadtrip genom USA men insåg det är så otroligt mycket dyrare, desamma med flyg. Buss är inget alternativ när jag så lätt blir åksjuk medan tåg gillar jag verkligen. Jag tågluffade genom Europa i somras en månad och älskade det. Jag såg att du verkligen gillade att tågluffa genom USA och blir förstås jättenyfiken och massa frågor kommer upp

Jag såg att man kan köpa liknande interrailkort 45 dagars för typ 700 dollar. Jag tänker eftesom USA är så stort så behövs mer än en månad. Jag tyckte rutten du åkte verkar mycket intressant och vi är mest intressserade av de större städerna. Hur många dagar stannade du på varje plats? Hur många timmar tog det mellan platserna ungefär? Hur mycket pengar spenderade du och hur levde du då? Jag tänker väl att man äter ute mestadels och sover både på vandrarhem, couchsurfing och någongång hotell Hur pass säker känner man sig runt i USA? Vi reste ju genom Europa med systemkamera

Jag skulle älska och höra mer och var jättetacksam för svar

Kramar Mikaela!
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f596569

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback